top of page
  • לטפל בעסק | שיווק למטפלים

שיווק למטפלים: חייבים לשלוח ברכה למטופלים לראש השנה?

עודכן: 20 בספט׳ 2022

בואו נדבר על ברכות לחגים - ראש השנה, פסח וכאלה.

הברכות שמציפות את תיבת הדוא"ל, הסמס, הוואטסאפ והמסנג'ר. הברכות שכולנו טובעים בהן עכשיו מכל הכיוונים.

הברכות שכל כך ברור שחייבים וצריך לשלוח.

אז חייבים?

ממש לא. ברכות הן עוד דרך נעימה לשמור על קשר עם המטופלים ושאר האנשים שהקליניקה שלך נוגעת בחייהם. כשאנחנו מלמדות שיווק פה לאוזן אקטיבי בתוכנית 'לטפל בשיווק', אנחנו בהחלט מציינות את האפשרות של ברכות בחגים כחלק משמירה וטיפוח של מערכות היחסים המשמעותיות סביב הקליניקה. אבל כמו כל דבר בשיווק, לתפיסתנו, גם ברכות הן ממש לא הכרחיות. וגם בברכות, תלוי איך עושים את זה. קודם כל: מי אמר שדווקא בראש השנה ובפסח? אם כבר בחרנו לשלב ברכות במסגרת שמירת הקשר שלנו עם אנשים רלוונטיים - מי אמר שדווקא בראש השנה ובפסח, כשכווווללללם שולחים? לוח השנה שלנו מלא במועדים שיכולים להתאים למשלוח ברכות: תחילת וסיום שנת הלימודים, ראש השנה הסיני, יום האהבה, יום המשפחה, יום המקצוע שלך (יום הריפוי בעיסוק, הדיאטנים וכו') ועוד ועוד. מטפלים רגשיים יכולים, למשל לברך ביום האושר (20.3) או ביום בריאות הנפש (10.10) מטפלים בילדים יכולים לשלוח ברכה ביום זכויות הילד (20.11) או ביום הנוער (12.8) תזונאים ונטורופתים יכולים לברך ביום הצמחונות (1.10), יום הטבעונות (1.11) או יום התזונה (6.11) וכדומה - כיד הדמיון והיצירתיות. הנה הרשימה של ויקיפדיה למועדים שונים לאורך השנה ​שיכולה לתת רעיונות. ולמי שמחפש רעיונות איזוטריים יותר (מיום העצלנות ועד יום המחמאות - נושאים ממש לא רעים לברכות של מטפלים, אגב) הנה עוד רשימה.

ואם בא לי דווקא בראש השנה?

ואם החלטת לכתוב ברכת שנה טובה הנה כמה דגשים חשובים (רלוונטיים כמובן גם לברכות אחרות):

  • תזמון, תזמון, תזמון כולנו יודעים ש- Timing is everything ובברכות לחגים הגדולים התזמון חשוב במיוחד. אנחנו ממליצות להקדים ולשלוח את הברכות ולא לחכות לימים האחרונים שלפני החג. את הברכות הראשונות שאנחנו מקבלים (בדרך כלל, כ-10 ימים לפני החג) אנחנו עוד קוראים בשמחה ובעניין. שאר הברכות, בימים שלאחר מכן, נוטות ללכת לאיבוד בתוך מבול הברכות.

  • לברך באמת ברכה כזו שהיית רוצה לקבל בעצמך. לא מהשפה אל החוץ. "חג פסח שמח וכשר" זו לא באמת ברכה לחג :). גם לא "שנהיה לראש ולא לזנב".... לא להסס להשקיע. זה בדיוק המקום לתת את האינפוט האישי שלך, את האג'נדה, את הקול הייחודי שאין לאף אחד אחר.

  • בלי שיווק מטרתה של הברכה היא לברך. לבנות ולטפח את מערכת היחסים. להעניק תשומת לב. לא לפרסם או לקדם שום דבר. "שנה טובה ומתוקה וגם מבצע חדש לשנה החדשה" - זו גם לא באמת ברכה.

ברכות לחגים הן רק דרך אחת מתוך שפע של דרכים לשמור על קשר רציף ולעודד תהליכים של פה לאוזן. שהוא רק ערוץ אחד מתוך רשימה גדולה של ערוצי שיווק אפשריים לקידום הקליניקה. כאן אפשר ללמוד איך עוד לשווק את הקליניקה.

שיווק למטפלים: ברכות למטופלים
שיווק למטפלים: ברכות למטופלים

ועכשיו לברכה שלנו השנה.

בתש"פ משבר הקורונה התחיל וזעזע את כולנו וביקשנו רק שנה פשוטה. בתשפ"א איחלנו שנה פרו-אקטיבית והשתדלנו לשמור על שליטה במה שאפשר בתוך מציאות של חוסר יציבות וחוסר וודאות. בתשפ"ב קיווינו לשנת פתיחות בלב, על רקע השיח המקטב וחוסר ההקשבה והסבלנות.


השנה, בא לנו לצאת לגמרי מהמשבר ולהגיד בפה מלא - תהיה שנה פשוט גדולה!

בא לנו לגדול. בא לנו שהעסקים הטיפוליים שאנחנו מלוות יגדלו. בא לנו שחברות וחברי הקהילה שלנו יחוו גדילה בשפע, בהכנסות, בכמות המטופלים, אבל גם בתחושת הנוחות, בהגשמה ובמימוש העצמי, בשמחה, באיזון.

בא לנו להסתכל אחורה בשנה הבאה ולהגיד - זאת היתה שנה גדולה! איזה כיף!


(ואם היינו ממש מגלומניות היינו אומרות שזאת בטוח תהיה השנה שלנו, כי בכל זאת, תשפ"ג זה גם -

תהיה שנת פולינה וג'וי ;) )


פולינה וג'וי




bottom of page