top of page
  • תמונת הסופר/תלטפל בעסק | שיווק למטפלים

קידום קליניקה - אי אפשר לשווק טיפול פסיכולוגי / רגשי

עודכן: 30 בנוב׳ 2021

המרחב של הטיפול הרגשי הוא מרחב אינטימי, מוגן, דיסקרטי ויש לו כללים ברורים שמטרתם להגן על המטופלים ועל פרטיותם. על פניו - הדבר הכי הפוך שקיים לשיווק. ולכן, מטפלים רגשיים רבים נמנעים מלעסוק בשיווק מתוך רצון לשמור על כללי האתיקה המקצועית שלהם ולהגן על מטופלים.


לתוך כל המורכבות הזו נכנסת גם העובדה שטיפול רגשי עדיין נוטה להיעשות במעטה מסוים של חשאיות מצד המטופלים, אם זה מתוך רצון לשמור על הפרטיות שלהם, או מתוך בושה ודעה קדומה. ואם במרחבים טיפוליים אחרים, מטופלים יחלקו בשמחה עם החברים שלהם את זה שהם הולכים לטיפול, הדבר נפוץ פחות בהקשר של טיפול רגשי. הרבה יותר הגיוני שאנשים יספרו במפגש חברי או משפחתי על זה שהם הולכים באופן קבוע לפיזיותרפיה או דיקור, כדי להתמודד עם פציעה בעקבות תאונה, אך פחות נפוץ שיספרו שהם הולכים לטיפול פסיכולוגי כדי לטפל בטראומה של אותה תאונה.


וכך נוצר מצד בו, מצד אחד, מטפלים רגשיים רבים מדי מוצאים את עצמם מתמודדים עם קליניקה שאינה מלאה מספיק (מה שהתגבר עוד יותר בעידן שאחרי הרפורמה בבריאות הנפש) ומצד שני, מטופלים רבים מדי שזקוקים לטיפול רגשי לא מגיעים אליו כי המטפלים הרגשיים נמנעים מלשווק.

אז מה עושים עם המצב הזה?

הנה כמה סיבות מצוינות למה לא כדאי לך לשווק את הקליניקה שלך ופתרונות איך להתגבר עליהם:

לשווק טיפול רגשי זה פוגע באתיקה במקצועית

כולנו חשופים למודלים שיווקים רבים שאינם אתיים באופן כללי ובטח לא מתאימים לכללי האתיקה של הטיפול הרגשי. לא הגיוני לעשות מבצע 1+1 על טיפול פסיכולוגי, נכון? אלא שלפעמים נדמה שזו הדרך היחידה לשווק - וזה ממש לא נכון. ולכן במקרה הזה כלל האצבע הוא ממש פשוט: לא לעשות שום פעילות שאינה אתית על מנת לשווק את הקליניקה שלך. ובאופן כללי, לתפיסתנו בענייני אתיקה (ובכלל בענייני אפקטיביות שיווקית) - אם יש ספק? אין ספק. אפשר לשווק ולהיות נגישים גם בלי להבטיח תוצאות של טיפול, בלי לחשוף מטופלים ובלי לחשוף את עצמך, בלי לבקש הפניות ממטופלים או ליצור איתם קשר מחוץ לקליניקה ועוד.

יש מספיק מרחבים ודרכים אחרות לשווק מבלי לפגוע באתיקה שלך.

לשווק טיפול רגשי זה אומר לחשוף מטופלים

פעמים רבות ההימנעות משיווק נובעת מהצורך החשוב להגן על פרטיות המטופלים. כולנו פוגשים ברשתות החברתיות וברחבי הרשת פוסטים של מטפלים שמספרים על סיפורי מקרה מהקליניקה שלהם, או מצרפים צילומי מסך של הודעות תודה של מטופלים. וגם כאן, לפעמים נדמה שזו הדרך היחידה לעשות שיווק - כי זה עובד לאחרים ואם לא מתאים לי לעשות את זה אז השיווק שלי לא יעבוד. גם זה - ממש לא נכון. אפשר לעשות שיווק מעולה בלי לחשוף את המטופלים שלך.

כל מה שצריך זה פשוט להקפיד לדבר לגופו של עניין ולא לגופו של אדם (המטופלים עצמם). למשל, במקום לספר על מטופל שלך שמתמודד עם פוסט טראומה אפשר לכתוב סדרת מאמרים על פוסט טראומה באופן כללי: מה זה? איך מטפלים בזה? האם זה בר ריפוי? האם יש תמרורי אזהרה? איך זה משפיע על שאר בני המשפחה? ועוד. במקום לספר על מטופלת שמתמודדת עם דיכאון, אפשר לכתוב על דיכאון. לספר על מחקרים מעניינים בנושא, על ההבדל בין דיכאון לדכדוך, איך לזהות דיכאון, הקשר בין הסתרה לדיכאון, סוגים שונים של דיכאון, ועוד ועוד.


טיפול פסיכולוגי / רגשי ושיווק לא הולכים ביחד
שיווק מטפלים רגשיים: איך זה עובד

לשווק טיפול רגשי זה אומר לחשוף את עצמי

בטח נתקלת לא פעם במטפלים שכחלק מהשיווק שלהם מספרים את הסיפור האישי שלהם, ההיסטוריה המשפחתית, התהליכים שהם עברו, או חושפים מידע אישי אחר. ולפעמים זה נראה כאילו אין ברירה אלא להיחשף על מנת לשווק, כי "זה מה שעובד". אבל מה לעשות שבמרחבים טיפוליים רגשיים רבים זה פשוט לא מתאים. אז החדשות הטובות הן שזה ממש לא הכרחי. אם מתאים לך לחשוף את עצמך ברמה האישית והמקצועית זה אפשרי. אבל אם לא - חשוב לזכור שאפשר לעשות שיווק מעולה ואפקטיבי בלי לדבר על עצמך בכלל. מה כן חשוב? להיות אותנטיים בתוך התקשורת השיווקית שלך. לתת לאנשים אפשרות להתחבר ולהרגיש את האדם שמאחורי מילים. את האופי האנושי, תפיסת העולם ונקודת המבט הייחודית שלך. זאת אומרת, שלא חובה לחשוף את הסיפור האישי שלך, אבל לגמרי כדאי לחשוף את האישיות שלך.

נכון, השפה וכללי האתיקה של הטיפול הפסיכולוגי נוצרו הרבה לפני העידן הדיגיטלי, בעידן בו כללי המשחק היו פשוטים יותר והמטפל יכל לשמור על אלמוניות כמעט מוחלטת. אבל בעידן הדינמי שלנו שבו יש הצפה של ערוצי תקשורת בהם המטופלים יכולים לפגוש את המטפלים עוד לפני הטיפול, עולות שאלות חדשות שלא פגשנו לפני זה. הפתרון מבחינתנו הוא לא להיסגר בקליניקה ולהימנע משיווק.

כי להימנע משיווק, בתפיסה שלנו, זה לחטוא לשליחות המקצועית שלך.


בסופו של דבר, המשמעות של שיווק היא הנגשה. שיווק זו הדרך שלך להיות נגיש.ה למטופלים שלך. הדרך שבאמצעותה המטופלים שנכונים לך יוכלו לבחור בך.

ללא שיווק, אנשים רבים לא ידעו שיש להם בכלל אפשרות לקבל עזרה ובטח לא ידעו למי לפנות. ויש כל כך הרבה אנשים שמתמודדים עם סבל, כאב, חרדה, תסכול, בלבול, חוסר איזון, חוסר הצלחה, חוסר מימוש... אנשים שיש לך את היכולת להקל עליהם - והם פשוט לא מגיעים אלייך.

התוצאה של מטפלים שנמנעים משיווק היא יותר ויותר מטופלים שלא מבקשים ולא מקבלים את העזרה שהם זקוקים לה. אנחנו קוראות לזה "הנפגעים השקופים של חוסר שיווק". כי כשהקליניקה שלך לא מלאה זה לא פוגע רק בך. זה פוגע גם בהם, באנשים שזקוקים לך כל כך.


ואין שום סיבה או צורך להגמיש את כללי האתיקה שלך כדי לאפשר את הנגישות הזו, אלא פשוט ללמוד איך מיישמים אותם בתוך המציאות המשתנה.

 

מזמינות אותך לבדוק האם התקשורת השיווקית שלך באמת מאפשרת לאנשים שזקוקים לך להגיע אלייך? אם התשובה היא "לא ממש", או "יכול להיות הרבה יותר טוב",

אז הנה הקורס שיעזור לך להנגיש את הקליניקה שלך להרבה יותר מטופלים.


בהצלחה!


ג'וי ופולינה



bottom of page