top of page
  • לטפל בעסק | שיווק למטפלים

גבולות זאת פריבילגיה של מטפלים שהיומן שלהם מלא? או: למה המטופלים שהכי הלכת לקראתם הם אלה שתמיד מבריזים?

עודכן: 4 באפר׳

בואו נדבר רגע דוגרי על כל העניין הזה של גבולות. תיאורטית, הכל טוב ויפה. אבל תכל'ס - לעבוד רק במיקום, בשעות ובימים שנוחים לי, לקבל תשלום בזמן, בתמחור אחיד לכל המטופלים, בלי מו"מ ובלי הנחות... כל הדברים האלה הם פריבילגיה שיש רק למטפלים מבוקשים, שהיומן שלהם מלא.

כי בשטח, אם לא הולכים לקראת המטופלים במחיר, אם לא מתגמשים בהתאם לשעות שנוחות להם ולמקומות שקרובים אליהם, אם לא מוותרים בענייני איחורים וביטולים - הם פשוט לא יבואו.

נראה לך?!

זה בדיוק הפוך. דווקא הגדרה ושמירה על גבולות בקליניקה היא אחד השלבים הראשונים והחיוניים ביותר כדי למלא את היומן.

איך זה קשור?

הגדרת הגבולות בקליניקה שומרת עלייך. הגבולות הם, למעשה, הדרך שלך להגדיר מהם תנאי העבודה האופטימליים עבורך - התנאים שמאפשרים לך להיות במיטבך ולתת את הטיפול הטוב ביותר. חריגה מהגבולות, במיוחד אם היא נעשית שוב ושוב, שוחקת את היכולות המקצועיות שלך, יוצרת תסכול, מחלישה ולא מאפשרת לך לתת תמורה מלאה למטופלים. לכן, המטופלים הנכונים עבורך הם אלה שהגבולות שלך מתאימים להם כי הם רוצים אותך במיטבך.

איך יודעים שזה נכון?

כמה פעמים קרה שהלכת לקראת מטופל - בתזמון הפגישה (דחוף דחוף, דחוף), במחיר ואפילו בסוג הטיפול ("אני רוצה רק 45 דקות, בסדר?" אפילו שאין לך בכלל טיפול כל כך קצר, או: "אני מעדיף לבוא רק פעם בשבועיים", למרות שמקצועית ברור לך שזה לא אפקטיבי) - ודווקא הוא, שכל כך השתדלת בשבילו, הבריז ברגע האחרון (בלי להודיע) או לא המשיך מעבר לפגישה הראשונה?

שיווק למטפלים: גבולות בקליניקה
שיווק למטפלים: גבולות בקליניקה

שוב ושוב אנחנו פוגשות את הפרדוקס הזה: המטופלים שהכי הולכים לקראתם, הכי מתגמשים ומוותרים עבורם - מפנים זמן שלא היה פנוי ביומן, מזיזים פגישות אחרות, מקבלים בשעות חריגות, מתפשרים על המחיר ועל מסגרת הטיפול - במרבית המקרים יהיו המטופלים הכי פחות טובים. אלה שיבריזו, שלא יטרחו להודיע, שלא יתמידו, שלא יעריכו, שלא ישלמו בזמן, שיהיו ספקנים ולא מרוצים, שלא יתמסרו לתהליך. איך זה יכול להיות? כי מלכתחילה, הם לא באמת היו המטופלים שנכונים לך,

ומראש, לא היית הפתרון שמתאים להם.

לא אותך הם רצו.

הם הרי רצו לקבל טיפול בדרך אחרת - בזמנים אחרים / במחיר אחר / במיקום אחר / במבנה תהליך אחר.

הם לא רצו לקבל טיפול בדרך שלך. וניסית להתאים את עצמך למה שחשבת שהם מצפים או רוצים. כי פחדת לאבד אותם ולא שמרת על הגבולות ועל הזהות שלך. חשוב לזכור שהמטופלים שנכונים לך הם המטופלים שרוצים אותך בדיוק בדיוק בדיוק כמו שאת.ה עם לוח הזמנים שלך,

עם המיקום שלך, עם המחויבות שהטיפול שלך דורש, עם מסגרת הטיפול שנכונה בעיניך, עם המחיר שלך.

ומה עם המטופלים שהגבולות האלה לא מתאימים להם?

מי שהגבולות שלך לא מתאימים לו כי הוא בכל מקרה לא מטופל נכון עבורך, אז אין לך מה לחשוש מלאבד אותו. הוא לא היה 'שלך' מלכתחילה. והרי אי אפשר לאבד משהו שלא היה שלך, נכון?

לכן, זו אף פעם לא פריבילגיה להגדיר ולשמור על הגבולות שלך.

ובדיוק בשביל זה הכנו את המדריך המעשי ליצירת גבולות בקליניקה, שזמין לך להורדה בחינם. נשמח לשמוע את הפידבק שלך על המדריך ובכלל בקהילת המטפלים שלנו בפייסבוק.

ונשמח כפליים לשיתופים למטפלים נוספים שיכולים ליהנות מהמדריך. בהצלחה!

ג'וי ופולינה


bottom of page