שיווק למטפלים: חמלה

שימוש במונח חמלה מתקשר לרוב לבודהיזם, מדיטציות ושאר נושאים שבטח לא קשורים לשיווק, אבל בתפיסה שלנו חמלה עצמית היא ליבה של עבודה שיווקית.

 

מי שמכיר אותנו יודע שבקורסים שלנו אנחנו מדברות הרבה על שיווק מתוך חמלה עצמית.

כי אם נחשוב על זה רגע - רוב המודלים של השיווק שאנחנו רואות סביבנו נטולי חמלה.
הגישה הזו של - תעשה את מה שצריך, גם אם זה ממש לא מתאים לך, כי ככה זה, לעולם העסקים החוקים האכזריים שלו.

ואנחנו כל כך לא מאמינות בזה.
אנחנו מאמינות שדווקא מתוך מקום של חמלה - הפעילות השיווקית מדויקת ואפקטיבית יותר.

 

 

 

אז מה זה חמלה בשיווק?

 

  • נדיבות עצמית (Kindness) גם כשטועים ומפשלים
    נכון שהבטחת לעצמך לכתוב עכשיו מאמר ובמקום זה שוטטת שעתיים בפייסבוק. ברור שזו לא התוצאה הרצויה. אבל האם הבחירה שלך תהיה להעניש את עצמך בהלקאה עצמית, או בנדיבות וסובלנות כלפי אנושיותך וחולשותייך? פה קיים מרחב בחירה גדול. 
    להיות בנדיבות עצמית זה אומר להתייחס בסובלנות ובאהדה כלפי החולשות, המצוקות והפגמים שלי.

     

  • לכבד את מי שאני, מתוך הקשבה לקול הפנימי שלי
    צילומי מסך של שיחות עם מטופלים עושות לך כאב בטן? סרטוני וידיאו מהמכונית מעוררים בך תחושת מיאוס? סימן מצוין לזה שאלה לא פעולות שיווקיות שמתאימות לך.
    להקשיב לקול הפנימי זה אומר להיות עם אצבע על הדופק ולבדוק בכל רגע נתון מה מתאים או לא מתאים לך לעשות בפעילות השיווקית שלך. ובעיקר להבין שאין צורך להישמע, להיראות או לפעול כמו כולם וש- "בדיוק, בדיוק כמו שאני ככה זה טוב".

     

  • להיות בקשיבות (Mindfulness) למה שקורה לי מול העבודה השיווקית
    קשיבות היא תהליך של הבאת תשומת לב מכוונת ובלתי שיפוטית לתחושות ומחשבות המתקיימות בהווה מבלי להזדהות איתן יתר על המידה אך גם בלי להתעלם מהן.
    ואיך זה בכלל קשור לשיווק? כי יש לנו מצבור של מחשבות אוטומטיות לגבי השיווק. רובן אינן מייצגות את המציאות אלא הן תולדה של אמונות ותפיסות פנימיות. למשל "שיווק זה עסק מלוכלך", "חייבים להיחשף כדי לשווק", "מטפלים טובים לא אמורים לשווק כי זה לא צנוע".... וכדומה.
    קשיבות שיווקית היא היכולת לזהות את האמונות והמחשבות האוטומטיות האלו, להתבונן בהן ולהבין שהן לא בהכרח המציאות. זה יכול לשנות פלאים את הגישה לשיווק וגם את התוצאות.

 

 

במילים אחרות, עבורנו חמלה בשיווק היא לשים לב, בכל נקודה ובכל שלב בעשייה השיווקית שלך ולנהוג כלפי עצמך בכבוד, בסלחנות ובהקשבה פנימית. כל אלה יאפשרו לעבודה השיווקית להיות נעימה הרבה יותר ולכן אפקטיבית הרבה יותר.

מזמינות אותך להתבונן על הפעילות השיווקית שלך במהלך השבוע הקרוב, לבדוק את היכולת להיות בחמלה עצמית ולספר לנו מה גילית. 

 

Share on Facebook
Please reload

מטפלות בדברים החמים

שיווק למטפלים: הפחד מכישלון

11/6/2019

1/10
Please reload

פוסטים קודמים