top of page
  • לטפל בעסק | שיווק למטפלים

שיווק למטפלים: מיתולוגיית ה-"צריך" או: מי אמר שחייבים כרטיס ביקור?!

עודכן: 26 בפבר׳ 2020


כמעט ולא עובר יום בלי שנפגוש את מיתולוגיית ה"צריך". בפייסבוק, בפגישות אישיות, בקורסים, בהרצאות - תמיד יהיה מישהו שישאל: אז מה צריך לכתוב בכרטיס ביקור? ומה בדיוק צריך לעשות בפייסבוק? וזה נכון שחייבים לשווק בוידיאו?...

אבל רגע. בואו ניקח צעד אחורה.

מי אמר שצריך?!

אחת הקונבנציות המחשבתיות המכשילות ביותר היא זאת שאומרת שאם פותחים עסק, או מתחילים לשווק אותו יש 1,2,3 צעדים ש"צריך" לעשות. כי צריך לוגו וצריך כרטיס ביקור וצריך אתר וצריך דף פייסבוק מה עם בלוג וערוץ יוטיוב ורשימת תפוצה?... ואין לזה סוף.

רגע. פוס משחק. בואו נבדוק את האמיתות המוחלטות הללו. ונתחיל מהמקום הכי טרוויאלי - כרטיס ביקור. מי אמר שחייבים כרטיס ביקור?! כרטיס הביקור - הביזנס קארד - הגיע מעולם הביזנס. עולם של אנשי עסקים, רובם גברים, עם ארנק קטן שבו הם היו (פעם), מכניסים (אולי), את כרטיסי הביקור שהם אוספים בדרך.

אבל אם... אם קהל היעד שלך הוא בכלל לא אנשי עסקים אלא נשים עם תיק ענק שאין שום סיכוי בעולם שכרטיס הביקור הקטן שלי יצליח למצוא את דרכו ממעמקי התיק אל התודעה...? ואם איך לך שום דרך לפגוש את הלקוחות שלך פרונטלית ואין לך איך ולמי לחלק כרטיסי ביקור חוץ מלדודה מזדמנת?...

ואם קהל היעד שלך נמצא כולו ברשת, אז אולי במקום להדפיס כרטיסי ביקור (שאין לך למי לחלק) יהיה יעיל יותר להשקיע בערוצי שיווק אינטרנטיים כדי שהמטופלים הפוטנציאליים שלך ימצאו אותך בגוגל?

ואם מעניין אותך קהל קהילתי, שכונתי, ויש לך רצון ליצור נראות בשטח - אולי במקום כל זה אפשר להדפיס כמה פוסטרים (בהדפסה דיגיטלית שתעלה בדיוק כמו כרטיסי ביקור) ולתלות אותם ברחבי השכונה או היישוב?

אז אין "צריך" - יש את מה שאת צריכה, שאתה צריך. מה שהקליניקה שלך צריכה.

בתקופת זמן ספציפית, מול קהל יעד ממוקד, לצורך מטרה מסוימת מוגדרת מראש.

אז מה כן? אם נשתחרר מהתפיסה ש"צריך" או "חייבים" לעשות משהו מסוים, נגלה שיש כמעט אין סוף אפשרויות לבחירת ערוצי ואמצעי שיווק.

וההחלטה צריכה להיות מדויקת לך, לקליניקה שלך, לפוקוס השיווקי של הקליניקה שלך, לתקציב שלך. ולא למה שצריך, או מה שחייבים, או מה ששמעת שהקולגות שלך עושים ומאוד מצליח להם.

איך עושים את זה? בואו נחליף את המילים "צריך" ו-"חייבים" - במונחים של מיקוד שיווקי, בידול אמיתי, ערוצי שיווק שנוח לך לפעול בהם, החלטות שנובעות מתכנית שיווק אסטרטגית וראייה ארוכת טווח.

ואם מישהו יגיד לך שצריך לעשות בשיווק הקליניקה שלך - אנחנו מרשות לך להשתמש ב'פתק מהרופא' של הפוסט הזה ולהגיד שפולינה וג'וי אמרו שממש לא חייבים :)

bottom of page