שיווק למטפלים: קשה לי לבקש המלצות

 

זה מביך. זה לא נעים. לא מכובד. לא צנוע.
זה לערבב יחסי מטפל-מטופל עם יחסים עסקיים.
ובכלל, זה לא אמין. חצי מהפידבקים האלה מפוברקים.
מי שירצה כבר ימליץ לבד.
ככה זה עובד בפה לאוזן.
 
אז זהו שלא. 
 
קודם כל, בואו נבחין בין המלצה ריקה מתוכן,
כמו "יונית היא מטפלת נהדרת והיא עזרה לי מאוד",
שאולי מחממת את הלב אבל אין בה תועלת ממשית למטופלים פוטנציאליים,
לבין סיפור של תהליך טיפולי.
כשמטופל מספר, במילים שלו,  על מה שהוא עבר בטיפול ועל מה שקרה לו בעקבותיו -
יש לזה ערך אחר לגמרי. 

לכן, אנחנו ממש לא מציעות "לבקש המלצות",
אלא, לבקש מהמטופלים לספר על התהליך והחוויה מנקודת המבט שלהם.



 

 

 

ולמה בעצם הסיפורים האלה חשובים כל כך?
כמטפלים, אתם מתחילים לטפל בלקוחות שלכם 
הרבה לפני שהם מגיעים אליכם בפועל לקליניקה. 
למעשה, אתם מתחילים לטפל בהם כבר בשלב השיווק.
המסרים שאתם מעבירים, מה ואיך שאתם אומרים - 
מאפשרים לאנשים להתחיל בתהליך הריפוי, לשנות נקודת מבט, להרגיש תקווה.
לסיפורים מהסוג הזה יש כוח עצום עבור המטופלים שלכם, 
לא פחות משיש להם כוח עבורכם ככלי שיווקי.

 


לכן אין סתירה בין השליחות המקצועית לבין הבקשה לספר את הסיפור.
להיפך - זה חלק בלתי נפרד מהשליחות.
הענקת האפשרות למטופלים פוטנציאליים להזדהות, 
להרגיש שהם לא לבד, למצוא תקווה, לראות שיש אפשרות לשיפור. 
יש בזה כל כך הרבה יותר מ-רק שיווק.

 

בשלב הבא אפשר להפוך את הבקשות הללו לפעולה קבועה,
במסגרת משוב מסודר בסוף תהליך הטיפול (או בסוף סדנה / קורס / הרצאה).
למשוב יש כמובן הרבה מאוד יתרונות ותועלות ברמה המקצועית,
והוא גם מהווה הזדמנות מעולה לבקש מהמטופלים לספר, במילים שלהם, את מה שעבר עליהם אתכם.
ובאותה הזדמנות גם לשאול - 
האם יש אישור לפרסם את הסיפור? (ללא פרטים מזהים, כמובן, אם צריך).

 

דוגמא משלנו:

אם היינו מצטטות מטפלת שסיימה את הקורס שלנו
וכתבה "ג'וי ופולינה מדהימות והן ממש עזרו לי"-
מן הסתם רוב המטפלים היו מגיבים לפידבק כזה באדישות.

אבל כשאנחנו מצטטות את אופירה גולדפינגר, מטפלת באמנות ועו"סית קלינית -
מה זה עושה לך?

"הקליניקה שלי מלאה (טפו טפו טפו) ועל כך אני מודה לכן מכל הלב.
באתי לקורס השיווק אחרי שבע שנים שבהן יש לי קליניקה (לא מלאה ולעיתים כמעט ריקה)
ואחרי 12 שנים כמטפלת באמנות מתוכן שנתיים גם עו"ס קלינית.
עם זאת, רק בקורס שלכן הבנתי שאני חייבת להתמקד.
במשך כמה חודשים מסיום הקורס הייתי עסוקה במיקוד שלי.
בתהליך אישי שהקורס אפשר לי, מצאתי את התשובה בתוכי.
במקביל מתוך ההבנה שהפנמתי בקורס חיפשתי את הדרך הנוחה לי לשווק, ומצאתי שלא נוח לי ברשת ולא בפייסבוק והתחלתי לשווק מפה לאוזן בצורות שונות.
ההפתעה הייתה גדולה שגיליתי שאני נהנית מהשיווק וממש חוגגת ומתמלאת.
היום במבט לאחור אני מבינה שאתן באנושיות במקצועיות ובכנות שלכן, אפשרתן לי לגלות את המקום הנכון לי גם מקצועית (אחרי כל כך הרבה הדרכות ולימודים, מפתיע שקבלתי זאת בקורס שיווק.)
וגם שיווקית , בתהליך ארוך כשהקולות שלכן ליוו אותי וכנראה ימשיכו ללוות אותי.
יש שכר לפעולתכן! תודה רבה!"

 

נכון שזה מרגיש אחרת לגמרי?
 

אז מה דעתך על סיפורים של מטופלים?
נשמח לשמוע כאן בתגובות

 

 

Share on Facebook
Please reload

מטפלות בדברים החמים

שיווק למטפלים: הפחד מכישלון

11/6/2019

1/10
Please reload

פוסטים קודמים