איך עוברים את עונת המלפפונים בקליניקה?

מפה לשם... כבר יוני.

זה אומר שעונת המלפפונים הידועה לשמצה בפתח.
אז במקום שנופתע מחופשת הקיץ (שתמיד, אגב, מתחילה ביולי :) ) אנחנו מזמינות אותך
להיערך אליה כבר עכשיו.

תקופת הקיץ יכולה להיות מאתגרת מאוד מבחינת היומן - מטופלים נעלמים לחופשות, עסוקים עם הילדים, או נכנסים ל"לתרדמת אוגוסט". ועוד לפני שמספיקים להתאושש מתחילים חגי תשרי וטרפת השנה החדשה, שהפעם מלווה אליה גם טרפת הבחירות החוזרות.

וככה, בלי לשים לב, אפשר להיגרר בקלות לתקופה ארוכה של
האטה בפעילות הקליניקה.

מה עושים?

 

 

כדי לא לתת לקיץ ותקופת החגים שאחריו להפתיע אתכם - הכנו לכם כמה המלצות לתכנון והיערכות הקליניקה:

 

1. תכנון יומן:
פותחים יומן ומתחילים לתכנן את פאזל הפגישות והטיפולים לחודשי יולי-אוגוסט-ספטמבר-אוקטובר.

  • איזה ימי קליניקה יתקיימו ואיזה יתבטלו?

  • מתי התקופות הבעייתיות?

  • מתי החופשה המשפחתית הפרטית שלך?

  • מהם הימים הייעודיים להשלמות של טיפולים ופגישות, במקום המועדים שהשתנו?

  • למי שעושה סדנאות או קורסים - מה יהיו מועדי הפתיחה שלהם בתקופה הזו?
    מה זה אומר מבחינת זמני השיווק? שיווק בזמן החגים והבחירות עשוי להיות מאתגר במיוחד.

 

2. הודעות למטופלים:

לאחר שהיומן מתוכנן - הגיע הזמן לתאם ציפיות עם המטופלים ולתכנן יחד את מועדי המפגשים כמה שבועות קדימה, בעיקר באותם מקרים בהם חשוב לשמור על רצף טיפולי.
כך אפשר למנוע חלק גדול מהביטולים של הרגע האחרון ולנתב את כל ההשלמות למועדים החלופיים שנוחים לך, בלי לאלתר תוך כדי תנועה.

 


3. תכנון ניהולי:

לא כדאי לדחות דברים ל"אחרי החגים", כי במהלך החודשים הקרובים יהיו לך כל הזמן סיבות לדחייה. בתקופה כזו כדאי להקפיד במיוחד על ניהול וניצול יעיל של הזמן.
מתפנה לך זמן בקליניקה? זו הזדמנות מעולה ליצור מאגרי חומרים שיווקיים לשימוש שוטף בכלל ולתקופות עמוסות בפרט:

  • מאגר של רעיונות שיווקיים לשנה הבאה

  • בנק מאמרים ופוסטים לשימוש שוטף באתר, בבלוג או בפייסבוק

  • אוסף תמונות / סרטונים לשיתוף בבלוג, בפייסבוק או באינסטגרם

  • רשימת אנשים וארגונים ליצירת שיתופי פעולה

  • כתיבת מדיניות לקליניקה בעזרת המדריך ליצירת גבולות ו/או המדריך לביטולים

  • לחרוצים במיוחד:
    זמן מעולה להשקיע בבניית תכנית עבודה מסודרת לשנת 2020

4. תכנון תזרימי:

חשוב לקחת בחשבון שלתקופת הקיץ יש הרבה פעמים השפעה על תזרים המזומנים.
חשוב לוודא שאתם ערוכים לזה כלכלית.

  • השלב הראשון הוא לבדוק האם צפויה ירידה בהכנסות.
    איך בודקים את זה? דרך טובה היא לבדוק
    מה קרה בתקופות מקבילות בשנים קודמות ולבדוק כמה ימי עבודה יהיו לך בפועל לעומת הממוצע החודשי הרגיל.
    למי שעובד באופן קבוע עם המדריך שלנו לסיכום חודשי - זה יהיה פשוט במיוחד.

     

  • אם רואים שצפוי חודש של הכנסה נמוכה מהרגיל, כדאי להיערך לזה מראש, למשל באמצעות שמירת כסף בצד, דחיית הוצאות (אם אפשר), פריסת תשלומים או היערכות למקורות תזרימיים חלופיים. 
    בתקופה הזו הפרדת חשבונות בנק היא משמעותית במיוחד (ריבוי הוצאות אישיות, ירידה בהכנסות העסקיות). 

 

5. תכנון שיווקי:

בניגוד למקובל לחשוב, תקופות של חופשות יכולות להיות דווקא הזדמנות להגדלת ההכנסות, אם רק נערכים לזה מראש מבחינה שיווקית.
איך למשל?

  • פיתוח מוצרי קיץ מיוחדים כמו טיפולי מתנה, טיפולי הכנה לקיץ, תהליכים קצרים וממוקדים, 'קייטנות' של פעילות (כן, גם למבוגרים, למה לא?)

  • אם הקהל שלך הוא ילדים, בני נוער ומשפחות - זו הזדמנות מעולה ליזום פעילויות לחופש או כהכנה לשנת הלימודים.

  • וגם להורים מגיע! החופש הגדול הוא הזדמנות להציע להורים המותשים טיפולי התאוששות ופינוק או לחלופין - תכנים ופעילויות הקשורים לאתגרי הילדים בחופש.

  • מבצעים והטבות מיוחדות - הן למשיכת מטופלים חדשים והן לשימור הלקוחות הקיימים.
    זמן מעולה לרענן את מדיניות ההנחות שלך. 

 

לאלה מכם שרוצים להיערך לקיץ או לנצל את הזמן ללמידה שתקדם את הקליניקה - אנחנו מזכירות שקורסי הוידאו שלנו יכולים להתאים בדיוק לזה.  ועוד בלי לצאת מהמזגן, ככה, עם הכפכפים והאייס-קפה, בזמן ובקצב שלך.
כל הפרטים פה.

 

בא לך לשתף אותנו בתכניות שלך לקיץ?

יש לך טיפ שיכול לעזור לאחרים לעבור את הקיץ בשלום?

נשמח לתגובות כאן למטה ❤ 

 

 

 

 

Share on Facebook
Please reload