מועדון המטפלים הבודדים

יש משהו מתעתע בלבד הטיפולי.
מצד אחד, נדמה שטיפול זה כל הזמן להיות עם אחרים. היום-יום בקליניקה מפגיש אותך עם לא מעט אנשים.  ומצד שני זה לבד. כי על כיסא המטפלים יושבים, מטפלים לבד, מקבלים החלטות לבד, מנהלים את הקליניקה, משווקים. הכל לבד.

 

אבל עצמאי.ת זה ממש לא אומר שחייבים להיות לבד. יש הרבה מה לעשות כדי להתמודד עם אתגר הבדידות:

 

1. ליצור שיתופי פעולה
לחבור לאנשי מקצוע אחרים לצורך פעילות משותפת (הרצאה / סדנה / מוצר משותף...), יצירת תוכן ביחד (סרטון, פוסט, מאמר, ראיון...) או אפילו מפגשי חשיבה והתייעצות קבועים. העשייה המשותפת מהווה כר פורה להפריה הדדית, רענון כוחות וסיעור מוחות וזה בלי להיכנס בכלל ליתרונות השיווקיים הרבים של ערוץ שיתופי הפעולה.
יחד עם זאת, חשוב לבחור שותפים בקפידה ולהבין שהקשר איתם הוא משאב שחשוב להשקיע בו מחשבה ותשומת לב, כי חיבור לא מדויק לא רק שלא יפתור את תחושת הבדידות אלא יכול אפילו להעצים אותה.

 

2. להיעזר בנותני שירות מקצועיים

נכון שלרובנו אין צוות של עובדים בקליניקה, אבל עדיין ניתן ליצור את תחושת השותפות והעבודה למען מטרה משותפת באמצעות שימוש באנשי מקצוע נותני שירות שעושים עבורך חלק מהעבודה הניהולית (כמו - הנהלת חשבונות, ניהול אדמיניסטרטיבי, ניהול קמפיינים בפייסבוק וכו').
נכון שהם לא עובדים רק אצלך ויש להם גם לקוחות אחרים, אבל הטובים שבהם בהחלט יכולים לתת תחושה של מעורבות ומחויבות אמיתית להצלחה שלך וחלוקה של נטל האחריות של קידום הקליניקה.


הערה חשובה:
אנחנו ממש לא מתכוונות למישהו שיעשה את השיווק במקומך באאוטסורסינג, כמו שהסברנו בפוסט הזה
 

 


3. לקחת ליווי מקצועי - יעוץ / הדרכה / אימון

תמיכה של אנשי מקצוע שיכולים לסייע באמצעות הקשבה, הכוונה, ידע מקצועי ועזרה בקבלת החלטות ודילמות. זה יכול להיות סופרוויז'ן מקצועי, ייעוץ שיווקי או עסקי, אימון אישי או כל ליווי מקצועי אחר. חשוב לשים לב לבחירת איש המקצוע הנכון, בגישה שתואמת את האג'נדה שלך, בהתאמת הייעוץ לצרכים המדויקים שלך, בלי שטאנצים ונוסחאות ובעזרה והכוונה שמאפשרות לך לצמוח, מבלי לפתח תלות.

 

4. להשתתף במסגרת קבוצתית (פרונטלית) 
על הכוח של קבוצה בהפגת הבדידות אנחנו לא צריכות לספר לך. זו יכולה להיות קבוצת עמיתים, קבוצת הדרכה או קבוצת נטוורקינג, שנפגשת באופן קבוע כדי להתייעץ, לתמוך, ללמוד ולשתף. אפשר להצטרף לקבוצה קיימת או להקים קבוצה וגם כאן חשוב, כמובן, לשים לב שהאנשים בקבוצה יהיו כאלה שבאמת יחזקו אותך (ולא רק ישאבו אנרגיה, שגם זה עלול לקרות...)

 

5. להצטרף לקבוצה וירטואלית
אנחנו מדברות בעיקר על קבוצות פייסבוק. רובנו ממילא מבלים בפייסבוק לא מעט זמן ודרך טובה לנצל אותו, שיכולה לסייע גם בהתמודדות עם הבדידות היא הצטרפת לקבוצה פעילה ואפקטיבית כמו למשל "קהילת המטפלים" שלנו :)
ולמי שלא מכיר את הסיפור שלנו, אנקדוטה קטנה: "לטפל בעסק" נולדה בעקבות הכרות שלנו בקבוצת אימהות וירטואלית, אי שם לפני שנים, טרום עידן הפייסבוק.


6. לצאת מהקליניקה

יש משהו שוחק ומגביר בדידות בעבודה בין ארבעה קירות כל הזמן. לכן אנחנו ממליצות לשלב בשגרה, באופן קבוע, יציאות מהקליניקה לצורך מפגש ואינטראקציה עם אנשים אחרים. זה יכול להיות כנס מקצועי, השתלמות, מפגשים עם קולגות (כן, לצאת לקפה עם קולגה זה לא בזבוז זמן - זו השקעה במשאב הכי חשוב שלך!).

 

בהצלחה!

 

פולינה וג'וי

 

 

 

 

Share on Facebook
Please reload

מטפלות בדברים החמים