שיווק למטפלים: מה כותבים בכרטיס ביקור?

נכון, כבר כתבנו פעם פוסט שלם על למה לא חייבים בכלל כרטיס ביקור, אבל לפעמים בכל זאת יש בו צורך. למשל, לקראת כנס מקצועי או מפגש נטוורקינג, לפני פגישה עם קולגה לצורך שיתוף פעולה, או לפני מפגש הקיץ השנתי של קהילת המטפלים.

 

ואז נשאלת השאלה: מה לכתוב על הכרטיס כדי שאנשים באמת ישמרו אותו והוא יעשה את העבודה? 
ריכזנו עבורך 
5 עקרונות חשובים שיעזרו לך לעצב כרטיס ביקור אפקטיבי לקליניקה:

 

1. לכל מטבע שני צדדים... וגם לכל כרטיס
העקרון הבסיסי הראשון שרבים נוטים לפספס הוא שלכרטיס ביקור יש שני צדדים וממש כדאי לנצל את שניהם.

תכף נדבר על מה כותבים בכל צד, אבל כבר בשלב הזה אפשר להגיד מה לא - לא חוזרים על מידע פעמיים. ברבים מכרטיסי הביקור שאנחנו רואות אצל מטפלים מופיע מספר הטלפון, המייל ושם המטפל.ת גם בחלק הקדמי וגם בחלק האחורי. זו כפילות מיותרת שלא מנצלת בצורה חכמה ונכונה את שני צידי הכרטיס.

 

2. מיקוד שיווקי

בטח כבר יצא לך לא פעם לשמוע מה דעתנו על המיקוד השיווקי בעולם הטיפול וכמה הוא חשוב לקידום הקליניקה. גם בכרטיס הביקור המיקוד סופר חשוב.
מי המטופלים שלך? מה השירותים שיש לך להציע? מה התועלת המרכזית שלך?

כדאי שלפחות חלק מהתשובות לשאלות האלה יופיעו בכרטיס הביקור שלך.

כך, למשל, כרטיס ביקור שכתוב בו "דיאטנית קלינית מומחית B.Sc R.D" לא באמת אומר שום דבר לאף אחד (חוץ מלדיאטניות קולגות), אבל "דיאטנית לנשים בהריון ואחרי לידה" זה כבר מיקוד שיווקי שמזכיר את מי בדיוק כדאי שנפנה אלייך. זה לא שהתואר או ההכשרה המקצועית שלך לא חשובים, אלא שהם לא מספיקים ולא עומדים בפני עצמם. 

בכרטיס הביקור המיקוד השיווקי יבוא לידי ביטוי בשורת ההגדרה שתופיע מתחת או לצד השם שלך.

דוגמא נוספת - במקום "מדריכת הורים" או "מטפלת משפחתית" - מונחים גנריים ולא ממוקדים, שמתייחסים להכשרות המקצועיות בלבד, הנה כמה נשות מקצוע שבחרו בהגדרות ממוקדות:

  • אפרת משולם - טיפול ותמיכה במשפחות חד-הוריות ויחידניות

  • קרן דור - לגדל תאומים ברוגע: ליווי והדרכה למשפחות עם תאומים

  • אורן זך - מרצה, מנחה ומדריכה הורים וצוותי חינוך באתגרי קשב וריכוז

  • סיון ון דר פלאס - ליווי והנחיית הורים למתבגרים

 

 


3. מה יש לך להציע לי?

מידע חשוב נוסף הוא השירותים שהקליניקה שלך מציעה וגם כאן יש מיקוד. אנחנו ממליצות להתמקד ב3-4 שירותים מרכזיים ולפרט אותם בקצרה. 

למשל בכרטיס ביקור של פיזיותרפיסטית:
* אבחון ליקויי יציבה וקשיי תנועה

* טיפול לשיקום אחרי ניתוח גב
* קבוצת תרגול לעובדים בישיבה ממושכת

 

מה פחות מומלץ לפרט?
את רשימת הכלים המקצועיים שלך, את כלללל הכשרות המקצועיות והתארים שלך, את האיגודים המקצועיים שלך והמוסדות שבהם למדת. למידע הזה יש מקום ב"אודות" של האתר או הדף העסקי. בכרטיס הביקור כדאי לנצל את המרחב כדי להתמקד במה שיש לך להציע, תכל'ס, למטופלים. 

 

4. אופי
אחת הסיבות העיקריות שגורמות לאנשים לשמור כרטיסי ביקור (או לצלם אותם בטלפון) היא ייחודיות. ייחודיות לא חייבת לבוא לידי ביטוי דווקא בגימיק ויזואלי כזה או אחר (צורת הכרטיס / עיצוב / צבעוניות), אלא בעיקר בתוכן ייחודי, אותנטי, שמצליח להעביר את האישיות שלך בכמה שורות.

  • זה יכול להיות המסר המקצועי המרכזי שלך  ("כי אי אפשר להתעלם מהגוף ואחר כך לתהות מדוע כואב לחיות בו", אילה טייכמן, מורה ומטפלת בשיטת פלדנקרייז

  • זו יכולה להיות התועלת המרכזית שלך ("לשים את עצמך במקום הראשון וליהנות מהדרך", לירון גור-שטייגמן #זמןאמא) 

  • זה יכול להיות הסיפור שלך בכמה מילים ("מרגישה. בוחרת. אוכלת", אנה קרייזמן, דיאטנית בגישת האכילה האינטואיטיבית) 

  • וזה יכול להיות אפילו ציטוט של מישהו אחר שנותן לך השראה, או קשור לאג'נדה שלך.

את המשפטים האלה אפשר לכתוב בחלק הקדמי של כרטיס הביקור, לצד השם ושורת ההגדרה ואת פירוט השירותים ופרטי הקשר בחלק האחורי. כמובן שכל חלוקה אחרת של המידע יכולה גם להתאים.


5. פרטי יצירת קשר
חשוב במיוחד שאפשר יהיה ליצור איתך קשר דרך כרטיס הביקור, אבל אין צורך להעמיס בפרטים.
טלפון, מייל וכתובת אתר זה בדר"כ מספיק.
אפשר להוסיף אייקונים של רשתות חברתיות, אם יש לך.
כדאי לשים לב בהקשר הזה ל
מילים מיותרות שרק יוצרות עומס כמו "טלפון" "מייל" "אתר" ,פייסבוק". אנשים יודעים לזהות מספר טלפון / מייל / כתובת אינטרנט כשהם נתקלים בהם ויודעים שאם האייקון של פייסבוק מופיע הם יכולים פשוט לחפש את השם שלך שם. 

 

הערה חשובה:

מדובר בלא מעט טקסט.
נכון, חשוב לשים לב שלא ליצור עומס יתר ולנסות לכתוב קצר, ברור ובגובה העיניים.
אבל כך או אחרת, רוב כרטיסי הביקור שנפגוש מסביב יהיו קצרים ומתומצתים יותר. זו גם הסיבה שרובם ימצאו את דרכם אל הפח הקרוב חמש דקות אחרי שנמסרו...

לפעמים מעט, זה פשוט מעט מדי. זה גנרי, זה לא ממוקד, זה לא אומר כלום. עדיף להוסיף עוד כמה מילים ולהעביר מסר ברור, בגובה העיניים, ייחודי ואותנטי. 
אנשים שיקבלו את הכרטיס שלך יאהבו את זה מאוד בעיקר כי זה יאפשר להם להבין איזה מטופלים להפנות אלייך.
מי פחות יאהב את זה? כנראה שהמעצב או המעצבת.
לא נורא. למרות שכמה מחברינו הטובים ביותר הם מעצבים :) אנחנו ממליצות בהקשר הזה לא לוותר להם. העיצוב חשוב, אבל הוא לא יותר חשוב מהתוכן.


הזדמנות מעולה להשוויץ בכרטיס הביקור החדש שלך ולחלק אותו לכמה וכמה מכרים חדשים וותיקים (או לקבל השראה לכרטיס הביקור העתידי שלך...) היא כמובן - מפגש הקיץ השנתי של קהילת המטפלים.
מזכירות שההרשמה המוקדמת למפגש מסתיימת בסוף השבוע.

 

מחכות ומתרגשות להיפגש בקרוב ❤ 

 

 

 

 

Share on Facebook
Please reload

מטפלות בדברים החמים