top of page
  • לטפל בעסק | שיווק למטפלים

שיווק למטפלים: אין לי זמן לשווק

עודכן: 24 בנוב׳ 2021


אנחנו חיים בעידן של מחסור תמידי בזמן. נדמה שבכל רגע נתון יהיו לנו יותר מטלות ברשימה מאשר זמן לבצע אותן ותוך כדי, ברקע, משתוללים סביבנו עשרות מסיחי תשומת לב ושואבי זמן - דיגיטליים ואנושיים. בתוך מציאות כזו, מה הפלא שהמשימות שאנחנו פחות אוהבים נדחקות לסוף ולעתים נזנחות לגמרי? במקרה של מטפלים רבים (ולא רק. גם עצמאים רבים בתחומים אחרים) מה שנדחק לסוף ומוזנח - זה השיווק. אז מה עושים? איך מוצאים זמן לשווק?

1. מפרויקט ענק לשגרה של פעולות קטנות

תחושת חוסר הזמן בכל מה שקשור לשיווק נובעת בהרבה מקרים מהתייחסות לשיווק כאל פרויקט גדול, משימה בומבסטית, או מטלה כבדה ומורכבת - ולכן הנטייה לדחיינות הולכת ומתחזקת. מה שאנחנו מציעות זה להתייחס לשיווק כחלק בלתי נפרד משגרת העבודה בקליניקה ולפרק את ה"פרויקט" לפעולות קבועות, עקביות וקטנות - שמשתלבות בסדר היום הקיים שלך. למשל - במקום לחשוב על "שיווק בפייסבוק" - מונח עצום, אמורפי ומסובך - לבחור שתיים-שלוש קבוצות פייסבוק שבהן מתאים לך להשתלב ולהחליט להקדיש חצי שעה ביום כדי לבקר בהן ולהשתתף בשיחות המתקיימות שם.

2. מפחד, דחייה ורתיעה - לנוחות, התרגשות והתלהבות זה הזמן להחליף תקליט (כן, אנחנו עתיקות, ככה קראו לזה פעם בתקופת האבן) גם בראש. חלק משמעותי מתחושת חוסר הזמן נובעת מתפיסת השיווק כעשייה מבאסת, לא נעימה וקשה. אנחנו מאמינות שכדי שהשיווק יהיה אפקטיבי, כדאי שהוא יהיה קודם כל נעים ונוח - ואז גם הרבה יותר קל לפנות עבורו את הזמן. מה זה אומר שיווק נעים ונוח? החל ממיקוד במטופלים המדויקים שנכונים לך (במקום לבזבז זמן ולצבור תסכולים מול כאלה שלא), דרך בחירת הערוצים השיווקים שמתאימים לך ומאפשרים לך להיות במיטבך ולפעול באותנטיות (ולא כי "צריך" או "חייבים", אלא כי יש לך חשק ובא לך), ועד למציאת העוגנים שיכולים להקל עלייך ולעזור לך להפוך את השיווק לטבעי ונעים (קבוצת עבודה / עמיתים / נטוורקינג, מפגשניים, יציאה לעבוד בטבע או בבית קפה וכו). אחד הדברים החשובים שאנחנו תמיד מדגישות בתוכנית הליווי שלנו זה ש - "כיף לי", "בא לי" ו"יש לי חשק" הם ביטויים משמעותיים בבניית תכנית עבודה.

שיווק למטפלים
שיווק למטפלים: אין לי זמן לשווק

3. מיומן חצי ריק ליומן מלא עשיה

למעשה, אם נחשוב על זה בהגיון - מטרת השיווק היא הרי למלא את היומן שלך במטופלים ובלקוחות. כלומר - בנקודת המוצא יש לך זמן ביומן כדי לקבל אותם ולטפל בהם כשיגיעו.

אז כל עוד יש לך זמן ביומן למטופלים חדשים - יש לך זמן לשווק. ככה פשוט.

וכמה זמן צריך להקדיש לשיווק קליניקה עצמאית?

בדיוק את הזמן הזה. אותן שעות שפנויות לך עכשיו ביומן וחשוב לך למלא במטופלים חדשים - אלה הן השעות שכדאי להקדיש עכשיו ללהגיע אליהם ולמשוך אותם אלייך (כלומר - לשיווק). אם למשל, כרגע, יש לך 10 מטופלים והמטרה שלך היא להגיע ל- 15 מטופלים קבועים ביומן, זה אומר שיש לך 5 שעות שבועיות פנויות, לפחות, כדי להשקיע בשיווק. אז אם היומן מלא לא צריך לשווק יותר?

אז זהו, שלא.

פעילות השיווק היא פעילות שוטפת של הנגשה, פיתוח וטיפוח של מערכות יחסים ושמירה על נוכחות כדי להישאר במודעות. מטופלים לא נשארים לנצח ויש תחלופה טבעית בקליניקה. לכן, גם כשהיומן מלא כדאי תמיד לשמור על כמה שעות שיווק קבועות בשבוע ולא להיעלם. בסופו של דבר, כל עוד הקליניקה העצמאית שלך פועלת - חשוב להמשיך ולהיות במודעות (= להמשיך בתקשורת השיווקית).

מאחלות לך יומן מלא ושפע של זמן

פולינה וג'וי


bottom of page