שיווק למטפלים: אין לי זמן לשווק

אנחנו חיים בעידן של מחסור תמידי בזמן.
נדמה שבכל רגע נתון יהיו לנו יותר מטלות ברשימה מאשר זמן לבצע אותן ותוך כדי, ברקע, משתוללים סביבנו עשרות מסיחי תשומת לב ושואבי זמן - דיגיטליים ואנושיים.
בתוך מציאות כזו, מה הפלא שהמשימות שאנחנו פחות אוהבים נדחקות לסוף ולעתים נזנחות לגמרי? במקרה של מטפלים רבים (ולא רק. גם עצמאים רבים בתחומים אחרים) מה שנדחק לסוף ומוזנח - זה השיווק.


אז מה עושים? איך מוצאים זמן לשווק?


1. מפרויקט ענק לשגרה של פעולות קטנות

תחושת חוסר הזמן בכל מה שקשור לשיווק נובעת בהרבה מקרים מהתייחסות לשיווק כאל פרויקט גדול, משימה בומבסטית, או מטלה כבדה ומורכבת - ולכן הנטייה לדחיינות הולכת ומתחזקת. 
מה שאנחנו מציעות זה להתייחס לשיווק כחלק בלתי נפרד משגרת העבודה בקליניקה ולפרק את ה"פרויקט" לפעולות קבועות, עקביות וקטנות - שמשתלבות בסדר היום הקיים שלך.
למשל - במקום לחשוב על "שיווק בפייסבוק"  - מונח עצום, אמורפי ומסובך - לבחור שתיים-שלוש קבוצות פייסבוק שבהן מתאים לך להשתלב ולהחליט להקדיש חצי שעה ביום כדי לבקר בהן ולהשתתף בשיחות המתקיימות שם.


2. מפחד, דחייה ורתיעה - לנוחות, התרגשות והתלהבות
זה הזמן להחליף תקליט (כן, אנחנו עתיקות, ככה קראו לזה פעם בתקופת האבן) גם בראש. 
חלק משמעותי מתחושת חוסר הזמן נובעת מתפיסת השיווק כעשייה מבאסת, לא נעימה וקשה.
אנחנו מאמינות שכדי שהשיווק יהיה אפקטיבי, כדאי שהוא יהיה קודם כל נעים ונוח - ואז גם הרבה יותר קל לפנות עבורו את הזמן. 
מה זה אומר שיווק נעים ונוח? החל ממיקוד במטופלים המדויקים שנכונים לך (במקום לבזבז זמן ולצבור תסכולים מול כאלה שלא), דרך בחירת הערוצים השיווקים שמתאימים לך ומאפשרים לך להיות במיטבך ולפעול באותנטיות (ולא כי "צריך" או "חייבים", אלא כי יש לך חשק ובא לך), ועד למציאת הגורמים שיכולים להקל עלייך ולעזור לך להפוך את השיווק לטבעי ונעים.  
אחד הדברים החשובים שאנחנו תמיד מדגישות בקורסים שלנו זה ש - "כיף לי", "בא לי" ו"יש לי חשק" הם ביטויים משמעותיים בבניית תכנית עבודה.

 

 



3. מיומן חצי ריק ליומן מלא עשיה

למעשה, אם נחשוב על זה בהגיון  - מטרת השיווק היא הרי למלא את היומן שלך במטופלים ובלקוחות.
כלומר - בנקודת המוצא
יש לך זמן ביומן כדי לקבל אותם ולטפל בהם כשיגיעו.
אז כל עוד יש לך זמן ביומן למטופלים חדשים  - יש לך זמן לשווק. ככה פשוט.


אז כמה זמן צריך להקדיש לשיווק קליניקה עצמאית?

בדיוק את הזמן הזה.
אותן שעות שפנויות לך עכשיו ביומן וחשוב לך למלא במטופלים חדשים - אלה הן השעות שכדאי להקדיש עכשיו ללהגיע אליהם ולמשוך אותם אלייך (כלומר - לשיווק).
אם למשל, כרגע, יש לך 10 מטופלים והמטרה שלך היא להגיע ל- 15 מטופלים קבועים ביומן, זה אומר שיש לך 5 שעות שבועיות פנויות, לפחות, כדי להשקיע בשיווק.


אז אם היומן מלא לא צריך לשווק יותר?

אז זהו, שלא.

פעילות השיווק היא פעילות שוטפת של הנגשה, פיתוח וטיפוח של מערכות יחסים ושמירה על נוכחות כדי להישאר במודעות. מטופלים לא נשארים לנצח ויש תחלופה טבעית בקליניקה. לכן, גם כשהיומן מלא כדאי תמיד לשמור על כמה שעות שיווק קבועות בשבוע ולא להיעלם.

 

נשמח לשמוע כאן בתגובות - כמה זמן ביומן שלך מוקדש היום לשיווק ומה עוד עוזר לך לפנות את הזמן לעשייה הזו.

 

 

 

 

 

Share on Facebook
Please reload

מטפלות בדברים החמים

שיווק למטפלים: הפחד מכישלון

11/6/2019

1/10
Please reload

פוסטים קודמים