top of page
  • לטפל בעסק | שיווק למטפלים

שיווק למטפלים: לטפל בבנק

עודכן: 24 בנוב׳ 2021


אנחנו רואות את זה בכל פעם מחדש, עם אלפי לקוחות, לאורך למעלה מעשור.

יש ארבע פעולות טכניות לחלוטין, לכאורה, שמשפיעות על הרווחיות העסקית בדרך תודעתית עקיפה (או ישירה, אם תרצו):

1. יציאה לעבודה בקליניקה מחוץ לבית

2. הוספת אפשרות לתשלום באשראי

3. מעבר לחשבוניות דיגיטליות

4. הפרדת חשבונות בנק

לכאורה צעדים טכניים לגמרי ובפועל – השפעה ארוכת טווח על רווחיות הקליניקה.

אז למה אנחנו מאמינות שחשבון בנק עצמאי לקליניקה זה כל כך חשוב?

נתחיל ברמה הפרקטית:

הקליניקה היא ישות כלכלית נפרדת. יש לה הוצאות והכנסות משלה. יש לה תזרים, יש תנודות עונתיות, יש השקעות מתוכננות (גם בניית אתר, הרשמה לקורס מקצועי, או רכישת כורסה לקליניקה היא השקעה לצורך העניין). הפרדה מהחשבון הביתי מאפשרת שליטה והבנה מדויקת של התזרים, הפרדה של ההוצאות (כרטיסי אשראי שונים, צ'קים שונים) ותכנון פיננסי של העסק קדימה. כשכל ההכנסות וההוצאות של הקליניקה מרוכזות במקום אחד, הכל מול העיניים ותמונת המצב ברורה בכל רגע נתון.

העברת משכורת

כשחשבונות הבנק מופרדים, בתחילת כל חודש, אחרי ניכוי מיסים והוצאות - מעבירים משכורת לחשבון הביתי. לעומת זאת, כשהכל מעורבב בחשבון המשפחתי, לצד קניות בסופר, חוגים של הילדים, כרטיסי קולנוע ומנוי לחדר כושר - אין לנו באמת שום דרך לדעת כמה כסף אנחנו מכניסים בפועל. גם אם יש אקסל מסודר מאוד, אין את האקט של העברת משכורת לחשבון המשפחתי בכל חודש. של לדעת דה-פקטו, כמה העסק שלך תורם למשק הבית המשפחתי.

תכנון ושליטה תזרימית

מעבר לזה, התזרים השוטף של ההכנסות וההוצאות מול העיניים מאפשר לנהל אותו. למשל, לשים כסף בצד לקראת הוצאות עסקיות צפויות (נניח בחודש שאין בו תשלום מע"מ), לתכנן ולהיערך לקראת חודשים עם הכנסה נמוכה יותר וכו'. כשמעבירים משכורת לחשבון המשפחתי אפשר גם להשאיר כסף בצד כהשקעה חוזרת בעסק.

אם הכל מעורבב בחשבון אחד, הכסף הזה זולג ונעלם בתוך השוטף.

שיווק למטפלים: פתיחת חשבון בנק לקליניקה
שיווק למטפלים: פתיחת חשבון בנק לקליניקה

ברמה התודעתית

ברמה התודעתית יש הבדל משמעותי בין 'יש לי עיסוק' ל'יש לי עסק'.

בין "אני מתעסקת ב..." לבין "יש לי קליניקה פרטית ל...". הפרדת החשבונות בבנק היא עוד פעולה שמאפשרת לחזק את תפיסת העסק כישות עצמאית ברמה הפורמלית הבסיסית ביותר וזה משפיע ישירות על התודעה שלנו לגביו. צ'קים עם שם העסק, כרטיס אשראי נפרד, ראיה ברורה של הכנסות והוצאות מול העיניים בכל רגע נתון - משפיעים על האופן שבו אנחנו מתייחסים לישות הזו ותופסים אותה.

או-קיי. ולמה זה חשוב?

זה חשוב כי הסטייט אוף מיינד של ההתייחסות לעשיה שלך תחת הקטגוריה של ניהול עסק מאפשר התנהלות הרבה יותר מקצועית וגם, כתוצאה מכך, הכנסות גבוהות יותר. כל עוד התודעה שלך היא "יש לי עיסוק" והמציאות שלך היא ערבוב בין האישי לעסקי - התודעה תגביל אותך גם מבחינת הכנסות.

כי העסק שלך זה זה לא עוד משהו שאת.ה עושה על הדרך ומתערבב לך בין הסופר, לחוג של הילדים, לתשלום לקופת חולים. זה ה-עסק שלך. הפרנסה שלך. הייעוד שלך.

ולכן זה ראוי למקום ומרחב בפני עצמו.

ונעבור לתירוצים:

  • אבל זה לשלם עמלות כפולות לא נכון. רוב הבנקים היום מציעים חשבון פטור מעמלות, ללא עלויות בכלל, או בעלות חודשית קבועה ומצומצמת בסכום נמוך (שלגמרי שווה את ההשקעה). אין צורך בחשבון שמוגדר כעסקי (כי אז יש עמלות ועלויות) אלא פשוט בחשבון אישי נוסף. אם החשבון הרגיל שלך פטור מעמלות, כך יהיה גם החשבון הנוסף. אם הבנק שלך לא מאפשר את זה, אפשר ורצוי לנהל מו"מ או פשוט לחפש בנק אחר. חיפוש קצר בגוגל על "חשבון ללא עמלות" יגלה לך שפע של אופציות.

  • אבל זה מלא פרוצדורות וכאב ראש לא נכון. פרוצדורה של חצי שעה בביקור חד פעמי בסניף לפתיחת החשבון ובבנקאות הדיגיטלית אין צורך אפילו לצאת מהבית כי הכל נעשה און ליין. וגם אם מדובר בלפנות זמן ולהקדיש כמה שעות. קידום הקליניקה שלך בטווח הארוך לא שווה את זה?

  • אבל שני חשבונות זה נורא מסורבל לא נכון. בעידן האפליקציות זה בסך הכל אומר, במקרה הכי מורכב, שיהיו לך שתי אפליקציות של שני בנקים שונים. וברוב המקרים - שני חשבונות מחוברים באותה אפליקציה של אותו בנק. מה מסורבל בזה?

עוד תירוצים מישהו? 😊

מעניין אותך לשמוע על עוד דרכים לשפר את הרווחיות וההתנהלות הכספית של הקליניקה שלך? שווה לך להכנס לכאן.

ג'וי ופולינה


bottom of page