top of page
  • לטפל בעסק | שיווק למטפלים

איך לשווק קליניקה: לא בא לי לשווק

עודכן: 24 בנוב׳ 2021

כן, אנחנו יודעות. לפעמים זה ממש מבאס לשווק.

טוב, בעצם לרוב זה הרבה יותר מ"לפעמים".

כי בינינו, למי יש כח לשיווק הזה? מלא פעמים יש הרגשה שזו פעילות מאוסה שנכפתה עלינו כמטפלים עצמאים. משהו שאנחנו נאלצים לעשות במקום לעסוק בדבר החשוב באמת והוא לטפל.

מן גזירת גורל מעצבנת שאי אפשר איתה אבל גם אי אפשר בלעדיה.

וברור שאם משווקים בחוסר חשק, תוך כדי ביאוס ורק כי "חייבים" - התוצאות בהתאם. שיווק ממורמר הוא שיווק לא אפקטיבי. וכשאין תוצאות - החשק פוחת עוד יותר. ביצה ותרנגולת.

יש מה לעשות עם זה?

ברור. לפעמים הבאסה היא רק שאלה של האופן שבו אנחנו מסתכלים על השיווק.

לכן יצרנו עבורך שני תרגילים מחשבתיים שיכולים ממש להקל עליך את האתגר השיווקי.

1. לעצור ולהתחבר למהות:

פשוט לעצור רגע ולהזכיר לעצמי למה אני עושה את מה שאני עושה?

הנה סט של שאלות שההתבוננות עליהן יכולה להיות לך מצפן מטען מוטיבציוני:

  • למה בחרתי לטפל? מכל הפרנסות האפשרויות בעולם - למה בחרת דווקא בטיפול? מה יש שם עבורך? מה יש שם עבור אחרים?

  • למה בחרתי דווקא בכלי הטיפולי הזה (או בכלים הטיפוליים)? מה יש בו עבורי? מה יש בו עבור המטופלים? מה הוא מאפשר בטיפול ובחיים בכלל? במה הוא עוזר?

  • למה העבודה שלי חשובה? מה התרומה של הטיפול? אם למשל אני מטפלת באמנות בילדים עם קשיים בויסות רגשי. איך טיפול כזה משפיע על הילדים האלו? על הכיתות בהם הם לומדים? איך הוא משפיע על ההורים ועל המשפחות שלהם?

התשובות לשאלות האלה, שמהוות את החיבור ל-למה שלך, מחזירות אותך למקום הראשוני, של הייעוד. מקום שיש בו התרגשות, שמחה, מוטיבציה וגם ראיה של התמונה הרחבה, שבה השיווק הוא חלק מהגשמת הייעוד שלך.

לשווק בדיוק מתוך אותו מקום שמביא אותך לעשיה המקצועית שלך בקליניקה, זה הרבה פחות מבאס ואפילו (ככה אומרים, לא בטוחות :) ) יכול להיות נעים, נוח וכייפי.

שיווק למטפלים: לא בא לי לשווק
שיווק למטפלים: לא בא לי לשווק

2. להתמקד בסיפור של המטופל:

בתרגיל הזה אנחנו מציעות להתבונן במי שזקוק לעזרה הטיפולית שלך. לעצור רגע ולחשוב עליהם - על האנשים שזקוקים לתמיכה, לטיפול, לאיזון, לליווי, לריפוי - ולא מקבלים אותם. אפשר ממש לעצום רגע עיניים ולדמיין אדם אחד ספציפי. לחשוב על הקושי שלו. על ההתמודדות היום יומית שלו עם הכאב או הסבל שהוא נושא עימו. לחשוב בחמלה על הקושי שלו לאסוף מידע, להבשיל ולהגיע לטיפול, לקבל החלטה. כדאי לקחת כמה דקות לשהות במרחב הזה. פשוט לחשוב על האדם ההוא, על איך זה מרגיש להסתובב בעולם עם הקושי הזה ועל ההשלכות שלו. להתחבר לידיעה שהוא לא חייב להיות עם הקושי הזה לבד ושיש לך אפשרות להיות שם בשבילו.

ואז לחשוב על השיווק - ולהזכיר לעצמך שהשיווק שלך הוא הגשר אל אותו אדם. הדרך שלך להפיץ טוב בעולם הזה, לעזור לאנשים אחרים. להנגיש את עצמך לאנשים שזקוקים מאוד לעזרה שלך.

כך, אפשר לקבל את השיווק כחלק בלתי נפרד מהשליחות המקצועית שלך. לדעת שאפשר לגשת למשימת השיווק מתוך מקום שמבין את האחריות המקצועית שלך על הנגישות שלך לאדם הזה.

הערה חשובה:

מטרת התרגיל היא לראות את התמונה הרחבה של הפעילות השיווקית שלך. לא לגרום לך להרגיש חובה לשווק או שההתנהלות שלך לא בסדר אם לא בא לך.

3. לבחור את המשקפיים

בתרגיל הזה ננסה לשנות מעט את המקום ממנו אנחנו בוחרים לשווק.

למטפלים רבים יש נטיה לגשת לשיווק ממקום שלילי - משימה מבאסת שצריך לעשות, חייבים, מביך, לא נעים, מעיק.

ומה אם נבחר לגשת למשימה השיווקית בגישה שונה?

  • למשל לבחור להתבונן על על השיווק ממקום של סקרנות. מה אם רק היום אגש לתפקיד השיווקי שלי ממקום של סקרנות? מה יתאפשר לי שם?

  • אפשר גם לבחור לגשת לשיווק ממקום של אתגר. אם אתייחס לשיווק כאל סוג של ספורט אתגרי, משימת אקסטרים שאני לוקחת על עצמי בשביל האקשן והאתגר?

  • ואולי להתייחס לשיווק כאל חלק מתהליך ההתפתחות והלמידה האישיים שלי. מה אני יכולה ללמוד על עצמי בתהליך? איזה שיעורים מרתקים מחכים לי בדרך? מה כבר למדתי?

ואם עדיין יש בי ממש רתיעה וסלידה משיווק?

אז קודם כל חשוב לדעת שזו תחושה שמשותפת למטפלים רבים.

אנחנו מלוות אלפי מטפלים בעשור האחרון וחלק גדול ממי שמגיע אלינו מתחיל מנקודת המוצא הזו - של רתיעה, באסה, ואפילו סלידה משיווק. ותוך כדי הליווי שלנו הם מגלים שיש דרך אחרת.

שאפשר לשווק ולהרגיש נוח עם זה. וזה ממש לא מסובך. אפשר אפילו ליהנות מהשיווק, ובעיקר - אפשר להגדיל את כמות המטופלים ולקדם את הקליניקה באמצעות כלים פרקטיים, פשוטים ונגישים וההצלחה מגבירה משמעותית את החשק.

אז אם גם לך יש רתיעה מהמילה "שיווק",

ולא ברור לך איך אנשים עושים את זה יום אחרי יום (ועוד טוענים שזה כיף :) )

הנה ההזדמנות להפתיע את עצמך

ג'וי ופולינה



bottom of page