top of page

כדאי לי לכתוב מה אני באמת חושב.ת?

על מקצועות טיפול, אג'נדות ורשתות חברתיות בעידן של שיח מקטב



תקופה סוערת עוברת עלינו כמדינה וכחברה. הפיד ברשתות החברתיות מלא בנושאים טעונים ושנויים במחלוקת. השיח גולש לא פעם למקומות מקטבים וקיצוניים ומטפלות ומטפלים רבים מוצאים את עצמם בדילמה: האם להביע דעה או עמדה, בשאלות שנתפסות פעמים רבות כהרות גורל? מה יחשבו המטופלים הפוטנציאליים אם אינם מסכימים איתי? האם זה יכול לעשות נזק למוניטין המקצועי שלי?

ופעמים רבות אנחנו שומעות נשות ואנשי טיפול שמעידים על עצמם שהם "לא מצליחים להתאפק" ולעמוד מנגד ובוחרים להביע עמדות ודעות, תוך הבנה שעלול להיות לזה מחיר גם ברמה העסקית.


אז מה עושים? מה נכון?

כמו הרבה דילמות בשיווק במקצועות הטיפול, גם כאן אין נכון או לא נכון. יש את הנכון שלך.

לעתים זה תלוי בדיסציפלינה הטיפולית, בגישה בשיווקית ובעיקר - תלוי באופי ובאישיות שלך. בתפיסה שלנו, אותנטיות היא כלי מרכזי בשיווק במקצועות פרסונליים, בטח במקצועות הטיפול. ברשתות החברתיות אותנטיות באה לידי ביטוי גם בעמדות, דעות ואג'נדה. זה בסדר להחליט שאלו נושאים פרטיים שלא מתאים לך לדון בהם במרחב הציבורי. וגם בסדר להחליט שחשוב לך להביע באופן פומבי את דעתך בנושאים חברתיים ופוליטיים גם אם הם שנויים במחלוקת.


מה שכן, חשוב לקחת בחשבון שכל ביטוי או תוכן אישי בהכרח משפיע על היכולת לפגוש מטופלים כ"דף חלק" וליצור עבורם מרחב נקי. מטפלים רבים בוחרים מסיבה זו לא להיחשף בכלל. בין אם בגלל כללי אתיקה טיפולית או בגלל בחירה אישית.

יחד עם זאת, אנחנו מאמינות שהמטופלים שנכונים לך הם אלה שמתחברים אלייך בדיוק בדיוק כמו שאת.ה, עם כל מה שאת.ה. מתוך זה, מי שיפסול אותך על סמך דעותייך יכול גם לפסול אותך על סמך טון דיבור, צבע שיער או חוש הומור. ויש כאלה שאפילו יתחברו אלייך יותר בזכות אותה חשיפה אותנטית של עמדות או דעות. זה חלק מתהליך הבחירה והחיבור (או הסינון) של מטופלות ומטופלים פוטנציאליים למטפלות ולמטפלים פוטנציאליים. וזה מאוד טבעי שמטופלים ירצו לחפש, ויחפשו, כמה שיותר מידע על אנשי ונשות המקצוע שהם שוקלים להגיע אליהם - גם בפרופיל האישי וגם במקומות אחרים.

מטפלים, אג'נדה ורשתות חברתיות בעידן של שיח נפיץ

אז מה בכל זאת חשוב?

אם מצאת את עצמך בדילמה הזו של ביטוי אותנטי בנושאים שנויים במחלוקת מול החשש מחשיפה או פגיעה בתדמית המקצועית, אנחנו ממליצות לך לבדוק:

1. האם הנושא שכתבת או הגבת עליו הוא נושא שהיה יכול להיכנס לקליניקה? כלומר - האם יכולה להיות סיטואציה שבה תתנהל שיחה על הנושא עם המטופלים בקליניקה? אם זה נושא שנשאר מבחינתך מחוץ לגבולות הקליניקה ואין מצב לחשוף את המידע / דעה / עמדה הזו באינטראקציה אישית מול מטופלים - סיכוי טוב שכדאי לו להישאר מחוץ לתקשורת השיווקית שלך.

ואם אין לך בעיה לדבר על זה בקליניקה - אז אין סיבה שזה לא יהיה שם בתחילת מערכת היחסים בינכם (בשיווק).


2. האבחנה בין מה לכתוב לאיך לכתוב את זה. זה לא שיש נושאים שהם טאבו כמו שיש דרך לדבר עליהם. יש הבדל בין דיבור לגופו של עניין לדיבור לגופו של אדם. בין התלהבות להתלהמות. בין הטפה והתקפה, להבעת דעה. בין דיאלוג שנכון לשמוע את כל הצדדים, לפסילה מוחלטת של מי שלא חושב.ת כמוני. וכאן אנחנו מאמינות שכן יש תפקיד לפרסונה המקצועית, גם כשמדובר בפרופיל האישי. אפשר להיות 100% אותנטיים ולא לצנזר את עצמי, בלי להיכנס חזיתית באף אחד ובלי להתלהם.


3. האם דרך הביטוי וההתנהלות שלך בשיח תואמת את הערכים והאמונות שהתקשורת השיווקית שלך משדרת?

אם הערכים והמסרים של התדמית המקצועית שלך הם של הכלה, קבלה ואיזון ואילו בשיח על אקטואליה, פוליטיקה וכו' הכתיבה שלך כוחנית, פוסלת דעות של אחרים ולא מאפשרת דיאלוג - יש כאן סתירה שבהחלט יכולה לגרום לבלבול אצל המטופלים הפוטנציאליים. אם אני מטיפה נגד אלימות ואז מתבטאת בצורה אלימה בעצמי - יש פה בעיה.

כדאי לבדוק מה מצב ה walk your talk בכל המרחבים שבהם העמדות והדעות שלך באות לידי ביטוי.


 

אין ספק שאנחנו חיים בעידן סוער בו חוקי המשחק משתנים בהמון רבדים.

המציאות משתנה תדיר , היא דורשת מאתנו לפעמים לקבל החלטות חדשות, ולהתאים את עצמנו לשינויים. יש המון התלבטויות וגם לפעמים סתם קושי להכיל את הסיטואציה. אנחנו מזכירות שבקבוצת המטפלות והמטפלים שלנו בפייסבוק אנחנו תומכים זה בזו בתהליך, מתייעצים ומשתפים. מזמינות אותך להצטרף אלינו אם עדיין לא הצטרפת.




Comments


bottom of page