כולם מדברים על למלא את היומן במטופלים. גם אנחנו.
ברור שזו אחת המטרות העיקריות של מטפלים שמגיעים ללמוד שיווק ולקדם את הקליניקה העצמאית שלהם.
אבל איך בכלל מתחילים?
הרבה לפני שניגשים לאסטרטגיה השיווקית, ללמידת ערוצי השיווק, להתמודדות עם האמונות המגבילות – בואו נדבר על היומן הזה. היומן של הקליניקה.
בין אם אתם מהנוסטלגיים שאוחזים ביומן מנייר ובין אם אתם משתמשים ביומן דיגיטלי – היומן הזה הוא מיכל. התחושה של "יומן מלא" היא סופר סובייקטיבית, אז השלב הראשון הוא לדייק – מה זה יומן מלא עבורך? מה גודל המיכל? איך הוא מתחלק על פני השבוע? כמה רחוקה המציאות הנוכחית ביומן מהמציאות הרצויה?
איך עושים את זה?
אנחנו קוראות לזה "תכנון שבוע אידיאלי".
מזמינות אותך לדמיין ולתאר איך נראה שבוע אידיאלי ביומן שלך:
באיזה ימים ושעות הקליניקה שלך פעילה?
כמה משמרות בוקר וכמה ערב (אם בכלל. לגיטימי מאוד להחליט שלא מתאים לך לעבוד בערב ובשבוע האידיאלי שלך יש מטופלים רק בשעות הבוקר)?
כמה מטופלים בכל משמרת?
מה המרווחים הרצויים מבחינתך בין טיפול לטיפול?
מתי ההפסקות לארוחות והתרעננות?
חשוב להדגיש שאת התכנון הזה עושים תחת ההנחה של תנאים אופטימליים. כלומר – לא נכנסים לשאלות של – מי יבוא אליי בשעות הבוקר? איך הגיוני לוותר על ימי שישי? באיזה יקום יהיו לי 7 מטופלים כל יום? כלומר – להתמקד ברצוי. לא במצוי ולא בפחד.
אם חלק מהתכנון שלך הוא לקיים סדנאות, קבוצות או קורסים, מאוד חשוב לשבץ אותם ראשונים, מראש (היות ואלה תאריכים קשיחים) ולמקם את ימי הקליניקה סביבם. כנ"ל אם מתוכננים לך לימודים, הדרכה, או כל פעילות אחרת שיש לה זמן קבוע וקשיח.
השלב הבא הוא לסמן ביומן את כל הטיפולים הפנויים. לסמן וממש לקרוא להם כך – טיפול פנוי / פגישה פנויה. כמה חודשים קדימה.
מה זה נותן?
המון דברים.
קודם כל הבנה והגדרה מדויקת של המטרות שלך.
אם, נניח, כרגע יש לך בקליניקה 3 מטופלים קבועים והמטרה שלך בשבוע אידיאלי היא להגיע ל-10 מטופלים - אז במקום מטרה מעורפלת של "למלא את היומן", עכשיו יש לך מטרה קונקרטית של "7 מטופלים חדשים בשנה הקרובה".
מניסיון רב שנים עם אלפי מטפלים, הדיוק הזה עושה הבדל עצום בהשגת התוצאות. מחקרים מצאו שעצם כתיבת מטרות קונקרטיות באופן הזה מגדיל בעשרות אחוזים את סיכויי המימוש שלהם.
אבל חוץ מהרמה המנטלית, יש גם הרבה יתרונות פרקטיים לתכנון כזה.
למשל, בשיחות ההתעניינות עם מטופלים פוטנציאליים.
ברגע שהמיכלים הפנויים ברורים לך ואפילו כתובים ביומן אפשר לכוון את המטופלים בדיוק אל השעות האלה, שנוחות לך. ואז, כשפונה מטופל מתעניין ומגיעים לשלב קביעת הפגישה אפשר פשוט לשלוח לו או להציג בפניו את האופציות הפנויות כך שהוא יבחר מתוכן.
למה ככה?
קודם כל, כך מכוונים את המטופלים לשעות שמתאימות לך במקום לשאול אותם - מתי נוח לך? ליטרלי, השליטה במילוי ביומן בידיים שלך ולא ביד המקרה.
הדרך הזו מאפשרת לך להציג למטופל את מה שפנוי אצלך ולתת לו לבחור מתוך זה את מה שמתאים לו. זה חוסך המון מו"מ מתיש סביב שאלות של - מה אי אפשר בערב? (לא) מה את לא עובדת ביום שישי? (לא) מה אין משהו מוקדם יותר? (לא) וכו. הרבה יותר קל לשמור על גבולות ולהיצמד לקידום המטרות שלך, כשאפשר לעמוד מאחורי "זה מה שפנוי לי כרגע" בסיטואציה כזו.
טכנית, במקום לדפדף יום אחרי יום, בואי נראה מה פנוי, רגע, נעבור עוד שבוע, שניה, קפץ לי.... וכו'. הדרך הזו מאפשרת לך יעילות וחסכון בזמן ובאנרגיה (משני הצדדים).
רגע אבל אין לי בכלל מספיק פניות של מתעניינים כרגע
אם זה המצב, אז כאן נכנס לתמונה פקטור זמן השיווק.
כחלק בלתי נפרד מתכנון היומן, חשוב במיוחד לפנות ולהגדיר בשבוע האידיאלי שלך – זמן קבוע ללמידה ועשיה שיווקית. כתבנו בעבר על הפרדוקס של "אין לי זמן לשווק" כשהיומן אינו מלא, אבל כאן רק נציג את השורה התחתונה:
כל שעה שפנויה אצלך כרגע לקבלת מטופלים חדשים (והרגע סימנת את כל השעות האלה ביומן שלך) אמורה בשלב הזה לשמש אותך לשיווק. כלומר – אותם 7 מטופלים חדשים שהם המטרה שלך בשנה הקרובה – הופכים מיד ל 7 שעות שיווק שבועיות. מספיק זמן ללמוד איך לשווק, לבנות את האסטרטגיה שלך ובהמשך – לפעול באופן עקבי בערוצי השיווק שבחרת. כמובן שגם אחרי שהיומן מלא, נדאג להשאיר זמן שבועי קבוע לשיווק, אבל כל עוד היומן אינו מלא, זה הרבה יותר פשוט למצוא את הזמן הזה.
אבל אין לי מושג מה עושים בשעות השיווק האלה
בשביל זה אנחנו פה.
מזמינות אותך להצטרף אלינו לקורס "לטפל בשיווק", שבו אנחנו מלוות אותך צעד אחד צעד בדרך למילוי כל הטיפולים שפנויים אצלך ביומן. נלמד איך לדייק את ההגדרה וההצגה העצמית שלך, את קהל היעד שנכון לך ואת הבידול שלך מול מטפלים אחרים. נכיר את ערוצי השיווק שמתאימים למטפלים ונלמד איך לבנות תכנית אפקטיבית שעובדת בשבילך.
Comments