top of page
  • לטפל בעסק | שיווק למטפלים

לטפל בזיהוי: אפליקציות זיהוי שיחות בקליניקה

עודכן: 24 בנוב׳ 2021


"אמא של רועי הפרעת קשב" כך היה כתוב על הצג של השיחה שהגיעה ממטופלת מתעניינת שהופנתה ע"י קולגה לאחת המטפלות בקהילה שלנו.

רבים מהמטפלים נוהגים לשמור את שמות המטופלים שלהם או שמות המתעניינים תחת סימני זיהוי שונים באנשי הקשר של הטלפון. אבל מאז שחדרו לעולם שלנו אפליקציות זיהוי השיחות, שיש להן גישה לאופן לאנשי הקשר בטלפונים שלנו, עולה שאלה אתית משמעותית בהקשר הזה.

וזה לא הנושא היחיד שקשור לניהול ושיווק הקליניקה שמתעורר סביב אפליקציות זיהוי השיחות - אז החלטנו שזה שווה פוסט בפני עצמו.

אבל בואו נתחיל קודם בלהבין מה זה בכלל?

כמה פעמים קיבלת שיחת ספאם או הטרדה ממספר לא מוכר או שיחה שקשורה לקליניקה שהיית רוצה להתכונן אליה? אפליקציות לזיהוי שיחות עוזרות בכל מה שקשור לזיהוי אנשי קשר, ספאמרים ומטרידים. האפליקציה מקפיצה בזמן הצלצול זיהוי מיידי של מי שמתקשר אלייך.

איך האפליקציה יודעת לזהות את המתקשר? מתוך מאגר המידע העצום שנבנה על ידי המשתמשים באפליקציה. כל משתמש שמתקין את האפליקציה, מעניק גישה לרשימת אנשי הקשר שלו ולוקח חלק בעדכון מאגר הנתונים. יש מספר רב של אפליקציות מהסוג הזה, כשהמובילות הן Truecaller ו- me. כל אחת פועלת בצורה קצת אחרת, אבל העקרון זהה. כשמורידים את האפליקציה, כחלק מתנאי השימוש, אנחנו מתבקשים לתת לה גישה לאנשי הקשר שלנו. משם נשאבים הנתונים למאגר הכללי. בגדול, האפליקציה אמורה לעשות הצלבת נתונים ולהציג את השם שמופיע הכי הרבה פעמים לגבי מספר טלפון מסוים. אבל בשטח, זה לא תמיד עובד ככה וגם כינויים פחות פופולריים עשויים להיות מוצגים.

חשיפת מטופלים?

כאן נכנס לתמונה הנושא האתי שאיתו פתחנו את הפוסט. למעשה, אם התקנת את אחת האפליקציות לזיהוי שיחות, האופן שבו שמרת את שם המטופל.ת באנשי הקשר שלך עלול לזלוג החוצה ולהיות מוצג לאחרים. לכן שמות כמו "אפרת - מטופלת" / "יואב - cbt" / "רקפת הפרעת אכילה" - עלולים להיות בעייתיים מאוד ולהביא לחשיפה של המטופלים.

אז מה עושים? איך אני אזכור שמדובר במטופלים?

אנחנו ממליצות לך ליצור לעצמך סימן זיהוי פרטי להצמיד לכל המטופלים / מתעניינים לשמירה באנשי הקשר שלך. נניח האות מ' או אייקון של פרח, או להצמיד מילה פחות חושפת כמו "לקוח" או "עבודה".

שיווק למטפלים: אפליקציות זיהוי שיחות בקליניקה
שיווק למטפלים: אפליקציות זיהוי שיחות בקליניקה

זה נשמע ממש בעייתי. אז למה בכלל להשתמש באפליקציות האלה? קודם כל אין כאן שום המלצה חד משמעית, אלא נקודות למחשבה. שנית, בתפיסה שלנו, יש לאפליקציות האלה לא מעט יתרונות שקשורים לניהול ולשיווק הקליניקה. ומעבר להכל, אנחנו מאמינות שכמו בכל טכנולוגיה, ברגע שמבינים אותה ואת משמעויות השימוש בה, אפשר לנצל את יתרונותיה לצרכים שלנו ולהימנע מהחסרונות.

סבבה. אז למה זה טוב לקליניקה שלי? 1. זיהוי מטופלים מתעניינים ושיפור התוצאות של שיחות מכירה: אחד העקרונות החשובים ביותר בניהול שיחת התעניינות עם מטופלים פוטנציאליים הוא ביסוס מערכת יחסים. השם של המתקשר הוא חלק משמעותי מכך. אבל כמה פעמים קרה לך שלא שמעת טוב את השם בתחילת השיחה או הספקת לשכוח אותו? כמה לא נעים להגיד למטופלת מעבר לקו, ברגע קביעת הפגישה - "תזכירי לי איך קוראים לך?" זיהוי השם באפליקציה מאפשר לזכור אותו (או להיזכר בו בהצצה מהירה) במהלך השיחה וכך לבסס אמון ומערכת יחסים ולשפר את הסיכוי לסגירת טיפול. אם בא לך ללמוד עוד על איך לעשות שיחת מכירה נעימה ואפקטיבית בעולם הטיפול אפשר כאן.

2. סינון שיחות ספאם: היום-יום שלנו גם כך עמוס מאוד ואחד הקשיים של מטפלים רבים הוא מחסור בזמן כדי לענות לשיחות הנכנסות, או לחזור לשיחות של מתעניינים שלא נענו. אבל כמה מעצבן לגלות ששליש מתוך השיחות שמגיעות אלייך או שבזבזת זמן על חזרה אליהן - הן שיחות ספאם של ביטוח, חברות תקשורת או קבר רחל...

אפליקציות הזיהוי מאפשרות לא רק לזהות אלא גם לחסום מספרי ספאם שדווחו ככאלה ע"י מאות אלפי המשתמשים. זהו חסכון משמעותי מאוד בזמן ולא פחות חשוב - בעצבים ובתסכול.

3. סינון מטרידים: נושא כאוב וחשוב במיוחד באוכלוסיית המטפלות. כבר כמה שנים שאנחנו אוספות מידע בקהילה שלנו על מטרידים שפונים למטפלות ולמטפלים ומנצלים את האמפתיה, ההקשבה והחמלה של מקצועות הטיפול להטרדה מינית או אחרת.

הדרך היעילה ביותר להימנע משיחות כאלה היא להתקין אפליקציית זיהוי שבה כבר סומנו לא מעט מהמטרידים ע"י חברי הקהילה שלנו וכך לחסוך פגיעה ועגמת נפש משמעותית.

4. לראות את המיתוג שלי בעיני אחרים:

אחד ההיבטים המעניינים ביותר של הנושא הוא התבוננות על האופן שבו אחרים שומרים את השם שלך באנשי הקשר שלהם. חלק מהאפליקציות מאפשרות לך לראות את זה ואפילו לדעת מי שמר אותך באיזה אופן.

אפשר ללמוד המון על המיתוג שלך בעיני הסביבה דרך המידע שמוצמד לשם שלך. האם שמרו אותך כ"אפרת מטפלת" / "אפרת פסיכולוגית" / "אפרת טיפול רגשי" / או "אפרת פסיכותרפיה"? אם עשית שינוי מקצועי או הכנסת תחומי טיפול חדשים האם זה 'תפס' ויש כבר אנשים שמזהים אותך כך או שעדיין נשארת "יוסי שיאצו" למרות שכבר שנים אתה עוסק ברפואה סינית?

ואם אני רוצה להשפיע על הצגת השם שלי אצל אחרים בזיהוי השיחות ממני?

דרך טובה להשפיע על זה היא ליצור פרופיל משתמש באפליקציה ושם להגדיר את השם שבו היית רוצה להיות מזוהה, אולי אפילו להצמיד לו תיאור מקצועי וכמובן - אם כבר אז כבר, אפשר גם להוסיף פרטי התקשרות כמו מייל, קישור לאתר ולרשתות חברתיות, תמונה או לוגו וכו'.

בהצלחה ביישום

ג'וי ופולינה


bottom of page