top of page
  • תמונת הסופר/תלטפל בעסק | שיווק למטפלים

קידום קליניקה: מה לכתוב בעמוד האודות?

עודכן: 17 באוג׳ 2023

אז איך נראה עמוד ה- 'אודות' באתר או בדף העסקי שלך? אנחנו נשאלות לא מעט על הדרך הנכונה לכתוב את עמוד האודות, אבל עוד לפני שנדבר על מה ואיך לכתוב נתחיל בשאלה ממש חשובה - למי לכתוב את זה?

חשוב לזכור שמי שנכנס לקרוא את העמוד הזה (שאנחנו אוהבות לקרוא לו "נעים להכיר" כי אודות זה קצת מנוכר) - הוא מי שבאמת רוצה להכיר אותך. אותם מטופלים פוטנציאליים מתעניינים, לפני או אחרי שיחת ההתעניינות בטלפון.

יתרה מכך, האנשים שיגיעו לעמוד האודות שלך לא יגיעו אליו במקרה. מי שאין בו שום עניין, סקרנות או רצון להכיר אותך - לא יגיע לשם. לרוב, יגיעו לשם בעקבות הפניה (שגרמה להם לחפש את השם שלך בגוגל ולהגיע לאתר / דף עסקי), או בגלל שנתקלו באופן ישיר בך או בתכנים שלך, במרחב פיזי או וירטואלי אחר ורצו להעמיק את ההכרות.

כלומר - לרוב קוראי עמוד האודות שלך כבר יש איזשהו בסיס קודם ורצון ראשוני להעמיק את ההכרות.


למה כל כך חשוב לזכור את זה?

כי אחת המחשבות המכשילות הראשונות בדרך לכתיבת העמוד הזה היא- "את מי זה מעניין?"

אז התשובה היא - את מי שנכנס מלכתחילה לעמוד הזה. ולכן, דווקא שם, ממש לא כדאי להתקמצן ולכתוב בתמציתיות. זו לא המטרה. לא מדובר בקורות חיים למשרה מקצועית או בכרטיס ביקור מקוצר באינדקס מקצועי. מדובר במרחב הדיגיטלי המשמעותי ביותר ליצירת מערכת היחסים בין המטופלים שלך לבינך. לכן, עמוד האודות הוא דווקא מקום לכתוב ברוחב לב ובפירוט.

רגע, אז זה לא כמו קורות חיים?

ממש לא. חשוב שתוכן עמוד האודות ישלב בין רזומה מקצועי לסיפור האישי. אם נתרכז רק ברשימת ההכשרות וההסמכות המקצועיות, נאבד את הקשר האישי - שהוא הקשר המשמעותי ביותר כשבוחרים מטפל. מרבית המטופלים לא יבחרו מטפל רק על סמך המוסדות שלמד בהם ורשימת הכלים הטיפוליים בהם הוכשר, וגם לא רק על סמך ארגונים ומקומות בהם עבד בעבר. מרבית המטופלים יבחרו מטפל כי משהו בטקסט נגע בהם, אפשר להם להתחבר לאדם שמאחורי המילים, לגישה ולדרך.


אז על מה לכתוב? אפשר לספר למה את.ה עושה את מה שאת.ה עושה, איך הגעת לזה, איך התפתחה הדרך המקצועית שלך, מה היה בעבר ומה היית רוצה שיקרה בעתיד (אני מאמין / חזון). אפשר לתת ביטוי לערכים ולאמונות שלך, לאופי ולאישיות הייחודית והאותנטית שלך. כדאי לספר את הסיפור האישי, אבל כמובן שמידת החשיפה בסיפור תלויה בדיסציפלינה הטיפולית, בשאלות אתיות ובגבולות שלך.

כמובן שכל אלה, לצד המידע המקצועי על הלימודים, ההכשרות, ההסמכות והרזומה.


ואיך לכתוב את זה?

התשובה הפשוטה ביותר לשאלה הזו היא - לכתוב כמו שמדברים.

כלומר, לכתוב בשפה האותנטית, האישית והטבעית שלך. כל נסיון לכתוב "כמו שצריך", "כמו שמצפים", "ככה שיראה טוב" - יביא בדרך כלל לטקסט מסורבל, לא טבעי ולא זורם - שממש לא מושך לקרוא.

ובעיקר - טקסט שלא משקף את האישיות האמיתית שלך. אז נכון שכדאי לשים לב לשגיאות כתיב ותחביר, אבל ממש לא כדאי לכתוב בשפה פורמלית מדיי, במשלב לשוני גבוה מדי או להיפך - בכתיבה שיווקית מתחכמת ומתחנפת, שאינה טבעית לך.

הרי המטרה שלך היא שהקוראים יגיעו בסופו של דבר לקליניקה. שאותו דיאלוג שהתחיל בעמוד האודות (ובכלל בכל מתחם שבו הכתיבה שלך נוכחת) ימשיך פנים מול פנים. לכן אין טעם להתחפש למישהו אחר בכתיבה שלך, ממש כפי שבקליניקה אין מקום לתחפושות.

לכן, יש חשיבות גדולה לאותנטיות של השפה והטקסט כולו.


שיווק למטפלים: ברכות למטופלים
שיווק למטפלים: מה כותבים בעמוד האודות?

ממה כדאי להימנע?

  • לכתוב ברבים (כי זו לא האמת. אם הקליניקה שלך היא שלך בלבד, אין שום סיבה שיהיה כתוב שם "שלנו", "אצלנו", "אנחנו")

  • לכתוב בגוף שלישי (כי בבחירת מטפל.ת אנחנו קודם כל כל רוצים להרגיש שיש שם אדם שרואה אותנו ומתקשר איתנו וכתיבה בגוף שלישי לא מאפשרת דיאלוג)

  • לכתוב פורמלי (מדובר בטיפול אישי. שפה פורמלית ולא אותנטית יוצרת ניכור וריחוק)

  • לכתוב בנוסח של קורות חיים (כי זה לא ראיון עבודה, אלא התחלה של מערכת יחסים פרסונלית)


רגע, ומה עם תמונה?

חשוב. מאוד מאוד חשוב אפילו, לצרף תמונה לעמוד האודות.

גם אם אין לך באתר או בדף העסקי שום תמונות אחרות שלך ואין לך כוונה לצלם כאלה, בעמוד האודות התמונה היא קריטית. זו לא צריכה להיות תמונת תדמית מקצועית, בהכרח, אבל כדאי מאוד שזו תהיה תמונה עדכנית (ולא תמונה מהחתונה, למרות ששם נראית הכי טוב. אין ספק), באיכות טובה (ולא מגורענת וחתוכה מתוך תמונה קבוצתית בטיול משפחתי), עם מבט למצלמה ורצוי אפילו חיוך.

שוב, חשוב לזכור שהמטרה היא יצירת חיבור ובניית מערכת היחסים שבקרוב מאוד תהיה מערכת יחסים טיפולית בקליניקה. מאור הפנים, תרתי משמע, הוא התחלה טובה למערכת יחסים כזו.

 

עמוד האודות הוא רק חתיכה אחת בפאזל הגדול המרכיב את מערכת היחסים השיווקית עם המטופלים הפוטנציאליים שלך. אתר אינטרנט הוא רק אמצעי אחד בודד מתוך מגוון ערוצי ואמצעי שיווק אפשריים לקידום הקליניקה. כדי לגלות את הפאזל המלא ולהתחיל להרכיב אותו לקליניקה שלך אנחנו מזמינות אותך להצטרף אלינו לתוכנית הליווי שלנו בה נרכיב יחד את הפאזל האישי שלך.



bottom of page