איך להעיר קליניקה רדומה?
- פולינה שטרן-שלמה, ג'וי מרוז | לטפל בעסק
- 9 באוק׳
- זמן קריאה 4 דקות
חופשים, חגים ומשברים חיצוניים מתמשכים מפגישים אותנו עם תקופות תרדמת ושיבושים בשגרת הקליניקה ובשיווק. החזרה לשגרת עבודה ולשגרה שיווקית היא משמחת ומרגשת אבל לפעמים גם מאתגרת. מסתבר שזה לא כזה פשוט להעיר את הקליניקה.
האמת שרובנו כבר נתקלנו בעבר בצורך להעיר קליניקה רדומה. התמודדנו עם שיתוק הפעילות בקורונה, עם תקופות של חוסר פעילות במהלך המלחמה, ואפילו עם קיץ מייגע במיוחד שנמתח אל תוך תקופת חגים שכולם נופלים על אמצע השבוע...
גם לעסקים יש תקופות של ערות ושל שינה.
אחלה. מה אפשר לעשות כדי למלא מחדש את היומן?
1. להעיר את עצמך
כי בינינו, יש סיכוי שאולי נרדמת קצת יחד עם הקליניקה. או השתתקת מרצף האירועים והשיבושים בשגרה. חוסר תנועה נוטה להתפשט ולהתקבע ולפעמים זה די מאתגר לצאת ממנו.
אז מה לעשות? מהניסיון שלנו, תנועה מייצרת תנועה. ברגע שנכנסות למוד של עבודה ועשייה דברים מתחילים לקרות והופכים לקלים יותר. תכל'ס, זה אומר שהכי חשוב פשוט להיות באיזשהו סוג של עשיה.
נשמע קל, אבל זהו שלא.
אנחנו ממליצות להתחיל מלבדוק איך יהיה לך הכי קל להתחיל לזוז? אולי להתחיל במשימות הקלות יותר. כי מי אמרה שצריך להתחיל במשימות הקשות והמסובכות או אפילו במשימות החשובות? זה בסדר גמור להתחיל במה שקל, אפילו במשהו ממש טכני ורק משם לעבור לדברים המורכבים יותר.
למשל, אולי יהיה לך הכי קל להתחיל מלעשות רשימה של המטופלים והמטופלות שהיו בקליניקה לפני התרדמת והשיבושים? פשוט לעבור על היומן מלפני שנה, שנתיים או כמה חודשים ולאסוף את השמות של המטופלים שזלגו מהקליניקה והתפוגגו עם הזמן.
או אולי מה שיהיה לך הכי קל זה לחלק את המשימות הגדולות למשימות קטנות. יש משהו קצת משתק במשימות גדולות ולפעמים זה הרבה יותר קל להתרכז רק בצעד הראשון. למשל, נניח שהחלטת להתחיל להקים אתר. זו משימה מסובכת ומורכבת. יהיה הרבה יותר קל להתחיל עם משימה קטנה ופשוטה יחסית (אבל סופר חשובה) של לחפש אתרים של מטפלות ומטפלים אחרים ולשמור לעצמך במועדפים את האתרים שהתחברת אליהם.

2. להעיר את המטופלות והמטופלים
מבט די זריז יגלה לך שלא רק עלייך נפלו תרדמת ושיתוק בתקופה הזו. גם המטופלים שלך (או לפחות חלק מהם) נרדמו והשגרה שלהם השתבשה. כאן בעצם נכנס התפקיד הכי חשוב של מטפלות ומטפלים בתקופות של חוסר וודאות - השליחות המקצועית שלך.
כי לחזור לשגרה זה קשה לכולם. גם למטופלים שלך. לפעמים זה הרבה יותר קשה מכל מה שהיה עד עכשיו.
זה הזמן לפנות אליהם, לחדש קשר. To reach out.
עם מי לחדש את הקשר?
כשאנחנו מדברות על להעיר את המטופלות והמטופלים, זה לא חייב להיות רק אלה שהפסיקו את הטיפול בגלל המלחמה / קושי כלכלי / תקופת הקיץ והחגים. אלה יכולים להיות מטופלים מהעבר הרחוק שישמחו על ההתעניינות בשלומם, אולי יזדקקו לטיפולי התאוששות ואולי מתמודדים ברגעים אלה עם קשיים חדשים. ואלה יכולים להיות מטופלים פוטנציאליים, מתעניינים, שהיו איתך בקשר בעבר ויש סיכוי שדווקא עכשיו זה בול הזמן עבורם להתחיל בשגרת טיפולים.
איך לחדש קשר?
יש המון דרכים וחשוב לבחור את הדרך שנוחה ומתאימה לך.
זו יכולה להיות פשוט התעניינות כנה בשלומם, זה יכול להיות מסר עם תוכן בעל ערך עבורם (זה הזמן לשלוח להם את המדריך הממש מעולה שלך לאיך ליצור סדר יום מחדש בבית עם הילדים / איך לחזור לתזונה מאוזנת אחרי כל הג'אנק / איך להחזיר את הגוף לתנועה) וזו יכולה להיות הצעה שיווקית קונקרטית (הזמנה לחזור לשגרת טיפולים או להירשם לסדנה). כמובן שחשוב להפעיל שיקול דעת בהתאם לדיסציפלינה המקצועית לגבי למי לפנות, איך ומתי.
3. להעיר את השיווק
אצל מטפלות ומטפלים רבים, אחד הדברים הראשונים שנרדמים בזמן משבר ושיבושים בשגרה - הוא השיווק (ובואו, גם בימי שגרה, אצל חלק גדול מהמטפלים והמטפלות השיווק לא עירני במיוחד :) )
זה הזמן לעזור לשיווק שלך להתעורר.
אבל חשוב לשים לב שלא צריך להמציא את הגלגל. אין שום סיבה לרוץ עכשיו ולפתח ערוצי שיווק חדשים (אלא אם אין לך ערוצי שיווק בכלל). אבל זה לגמרי הזמן להתבונן על הערוצים הקיימים והמהלכים שעשית בשנה האחרונה ולבדוק מה קורה שם. איפה צריך לעורר ולחזור לפעילות?
אנחנו ממליצות לבנות תכנית עבודה עבור כל אחד מהערוצים הקיימים שלך ולשאול:
מה תהיה תדירות השימוש בערוץ הזה בשגרה החדשה? (למשל - כל כמה זמן לפרסם פוסט חדש בבלוג? כל כמה זמן לשלוח מייל / הודעה בקבוצת הוואטסאפ? כמה פוסטים בשבוע להעלות לאינסטגרם? כמה פגישות שת"פ לקבוע בחודש? וכו)
מה תהיה הפעולה הראשונה שתחזיר אותו לחיים ומה יקרה לאחר מכן? ההודעה הראשונה של "חזרתי לקליניקה / לשגרת טיפולים / לסטודיו" היא קלה יחסית. מה שחשוב זו ההתמדה והעקביות בהמשך. מה יאפשר לך לשמור על זה?
איזה תכנים ישמשו אותך בתקופה הקרובה בכל אחד מהערוצים? מה מעסיק את המטופלים שלך עכשיו, עם השגרה החדשה? מה מטריד אותם? מה הם היו רוצים לדעת? מה יעזור להם?
וזה ממש לא נורא אם מדובר בערוץ שיווקי שהיה רדום הרבה זמן.
להיפך. החזרה לשגרה יכולה להיות תירוץ מעולה להעיר לחיים את רשימת הדיוור שלך שכבר חצי שנה לא נגעת בה, או לחזור להעלות פרקים חדשים בפודקאסט כבר התכסה בקורי עכביש.
זה גם זמן מעולה לבדוק מה מבין הערוצים השיווקים שלך בעבר היה יותר אפקטיבי ולהשקיע בהם יותר. אין טעם להעיר ערוץ שממילא לא היה יעיל. עדיף להשקיע את הזמן והאנרגיה בערוצים שמניבים לך תוצאות.
והכי חשוב - לזכור שמה שחשוב זו הריצה למרחקים ארוכים.
וכל ריצה מתחילה בלקום, למתוח את השרירים ולעשות חימום. להתחיל לזוז קצת. ואז עוד קצת.
מה הכי עוזר לך לחזור לשגרה? מזמינות אותך לשתף אותנו בקהילת המטפלים והמטפלות שלנו.




תגובות