משברים חיצוניים מתמשכים (ביטחוניים, פוליטיים, חברתיים, רפואיים, כלכליים...) מפגישים אותנו עם תקופות תרדמת בקליניקה ובשיווק. החזרה לשגרת עבודה ולשגרה שיווקית היא משמחת ומרגשת אבל אז מגלים שזה לא כזה פשוט להעיר את הקליניקה.
האמת שרובנו כבר נתקלנו בעבר בצורך להעיר קליניקה רדומה. התמודדנו עם תרדמת הסגרים והקורונה, או עם קיץ מייגע במיוחד שנמתח אל תוך תקופת חגים עצלה ולפעמים עם אירועים אחרים. גם לעסקים יש תקופות של ערות ושל שינה.
אחלה. מה כדאי לעשות כדי למלא מחדש את היומן?
1. להעיר את עצמך
כי בינינו, יש סיכוי שאולי נרדמת קצת יחד עם הקליניקה. או לפחות נמנמת קלות.
אז מה לעשות? מהניסיון שלנו, תנועה מייצרת תנועה. ברגע שנכנסים למוד של עבודה ועשייה דברים מתחילים לקרות והופכים לקלים יותר. תכל'ס, זה אומר שהכי חשוב פשוט להיות באיזשהו סוג של עשיה.
להתחיל מלבדוק איך יהיה לך הכי קל להתחיל לזוז? אולי להתחיל במשימות הקלות יותר. כי מי אמר שצריך להתחיל במשימות הקשות והמסובכות או אפילו במשימות החשובות? זה בסדר גמור להתחיל במה שקל ורק משם לעבור לדברים המורכבים יותר. למשל, לעשות רשימה של המטופלים שהיו בקליניקה לפני התרדמת.
אולי לחלק את המשימות הגדולות למשימות קטנות. יש משהו קצת משתק במשימות גדולות ולפעמים זה הרבה יותר קל להתרכז רק בצעד הראשון. למשל, נניח שהחלטת להתחיל להקליט פודקאסט. זו משימה מסובכת ומורכבת. יהיה הרבה יותר קל להתחיל עם משימה קטנה ופשוטה יחסית (אבל סופר חשובה) של להירשם כמנוי ולהקשיב לפודקאסטים של אחרים כדי להכיר יותר את הפלטפורמה.
2. להעיר את המטופלים
מבט די זריז יגלה לך שלא רק עלייך נפלה תרדמת בתקופה הזו. גם המטופלים שלך (או לפחות חלק מהם) נרדמו. כאן בעצם נכנס התפקיד הכי חשוב של המטפלים בתקופות של חוסר וודאות. השליחות המקצועית שלך. כי לחזור לשגרה זה קשה לכולם. גם למטופלים שלך.
לפעמים זה הרבה יותר קשה מכל מה שהה עד עכשיו.
זה הזמן לפנות אליהם, לחדש קשר. To reach out.
עם מי לחדש את הקשר?
כשאנחנו מדברות על להעיר את המטופלים, זה לא חייב להיות רק המטופלים שהפסיקו את הטיפול בגלל המשבר. אלה יכולים להיות מטופלים מהעבר הרחוק שישמחו על ההתעניינות בשלומם, אולי יזדקקו לטיפולי התאוששות ואולי מתמודדים ברגעים אלה עם קשיים חדשים בעקבות המצב. ואלה יכולים מטופלים פוטנציאליים, מתעניינים, שהיו איתך בקשר בעבר ויש מצב שעכשיו זה בול הזמן עבורם להתחיל בשגרת טיפולים.
איך לחדש קשר?
יש המון דרכים וחשוב לבחור את הדרך שנוחה ומתאימה לך.
זו יכולה להיות פשוט התעניינות כנה בשלומם, זה יכול להיות מסר עם תוכן בעל ערך עבורם (זה הזמן לשלוח להם את המדריך הממש מעולה שלך לאיך ליצור סדר יום מחדש בבית עם הילדים / איך לחזור לתזונה מאוזנת אחרי כל הג'אנק / איך להחזיר את הגוף לתנועה) וזו יכולה להיות הצעה שיווקית קונקרטית (הזמנה לחזור לטיפול או להירשם לסדנה). כמובן שחשוב להפעיל שיקול דעת בהתאם לדיסציפלינה המקצועית ועוד שיקולים למי לפנות, איך ומתי.
3. להעיר את השיווק
אצל מטפלים רבים, אחד הדברים הראשונים שנרדמים בזמן משבר - הוא השיווק (ובואו, גם בימי שגרה, אצל חלק גדול מהמטפלים השיווק לא עירני במיוחד :) )
זה הזמן לעזור לשיווק שלך להתעורר.
אבל חשוב לשים לב שלא צריך להמציא את הגלגל. אין שום סיבה לרוץ עכשיו ולפתח ערוצי שיווק חדשים (אלא אם כן אין לך ערוצי שיווק בכלל). אבל זה לגמרי הזמן להתבונן על הערוצים הקיימים והמהלכים שעשית בשנה האחרונה ולבדוק מה קורה שם. איפה צריך להפיח חיים.
אנחנו ממליצות לבנות תכנית עבודה עבור כל אחד מהערוצים הקיימים שלך ולשאול:
מה תהיה תדירות השימוש בערוץ הזה בשגרה החדשה? (למשל - כל כמה זמן לפרסם פוסט חדש בבלוג? כל כמה זמן לשלוח מייל? כמה פוסטים בשבוע לפרסם בפייסבוק? כמה פגישות שת"פ לקבוע בחודש? וכו)
מה תהיה הפעולה הראשונה שתחזיר אותו לחיים ומה יקרה לאחר מכן? ההודעה הראשונה של "חזרתי לקליניקה / לסטודיו" היא קלה יחסית. מה שחשוב זו ההתמדה והעקביות בהמשך. מה יאפשר לך לשמור על זה?
איזה תכנים ישמשו אותך בתקופה הקרובה בכל אחד מהערוצים? מה מעסיק את המטופלים שלך עכשיו, עם השגרה החדשה? מה מטריד אותם? מה הם היו רוצים לדעת? מה יש לך עבורם במציאות החדשה - ידע, כלים, פתרונות, תובנות?
וזה ממש לא נורא אם מדובר בערוץ שיווקי שהיה רדום הרבה זמן.
להיפך. החזרה לשגרה יכולה להיות תירוץ מעולה להעיר לחיים את רשימת הדיוור שלך שכבר חצי שנה לא נגעת בה, או לחזור לכתוב בבלוג שכבר התכסה בקורי עכביש.
זה גם זמן מעולה לבדוק מה מבין הערוצים השיווקים שלך בעבר היה יותר אפקטיבי ולהשקיע בהם יותר. אין טעם להעיר ערוץ שממילא לא היה יעיל. עדיף להשקיע את הזמן והאנרגיה בערוצים שמניבים לך תוצאות.
והכי חשוב - לזכור שמה שחשוב זו הריצה למרחקים ארוכים.
וכל ריצה מתחילה בלקום, למתוח את השרירים ולעשות חימום. להתחיל לזוז קצת. ואז עוד קצת.
ערוצים שיווקיים? על מה אתן מדברות? אין לי בכלל מה להעיר
אם בהתבוננות על השיווק שלך הוא נראה לך חסר, לא אפקטיבי, אולי מפוזר או דל מדי - כנראה שהגיע הזמן להתחיל לטפל בשיווק שלך. ובדיוק בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. בקרוב יוצאת לדרך קבוצה חדשה של תכנית הליווי שלנו למטפלים שרוצים שגרה טיפולית ושיווקית יציבה בקליניקה.
Comentarios