top of page
  • תמונת הסופר/תלטפל בעסק | שיווק למטפלים

הקמת בלוג למטפלים

עודכן: 24 בנוב׳ 2021

לטפל בערוצי השיווק: על בלוגים למטפלים, עם יונית צוק


אחת השאלות ששואלים אותנו המון היא איפה אפשר לשווק קליניקה? כי לפעמים יש הרגשה שמחוץ לעולם הרשתות החברתיות מרחב האפשרויות הוא מאוד מוגבל. אז החלטנו להרים את הכפפה ויזמנו סדרה של ראיונות עם אנשי מקצוע מעולים שאנחנו אוהבות במיוחד, שכל אחת ואחד מהם מומחה בערוצי שיווק שונים (חלקם דיגיטליים וחלקם לא), במטרה להעמיק בהכרות עם מגוון ערוצי השיווק שמתאימים למטפלים - מהשטח, ממי שעוסקים יום-יום, כבר שנים, בהתמחות בערוצים הללו ויכולים ללמד אתכם ואותנו (בארור שגם אותנו!) עוד כמה דברים חשובים.


הראשונה שאנחנו מראיינות היא יונית צוק, הלא היא הבלוגריסטית - המומחית הבלתי מעורערת לענייני בלוגים ותוכן דיגיטלי (ולא רק).


יונית צוק, הבלוגריסטית: על בלוגים למטפלים

יונית, ספרי לנו קצת על עצמך

אני מלמדת, מייעצת ומלווה עסקים בתחום השיווק באמצעות תוכן דיגיטלי באתרי אינטרנט ובפלטפורמת הבלוגים העסקיים. מרצה בארץ ובעולם על שיווק דיגיטלי, בדגש על פלטפורמת הבלוגים, ניהול קהילות דיגיטליות, מיתוג אישי ברשת וסטוריטלינג.


אין ספק שבלוג הוא אחת הפלטפורמות הכי נפוצות היום. מהנסיון שלך, למה בלוג מתאים במיוחד למטפלים כערוץ שיווקי?

קודם כל כי הוא מקדם אורגנית את האתר בו הוא יושב (האתר של המטפל.ת / הקליניקה). שנית, הוא משמש כארכיון ומקור של תוכן ירוק עד שרלוונטי למטופלים הפוטנציאליים (בניגוד לתוכן ברשתות חברתיות, למשל, שאורך החיים שלו קצר מאוד). אבל מעבר לכל זה - בלוג מתאים למטפלים כערוץ שיווקי בגלל שיש לו רכיב תרפויטי. למטפלים רבים יש את היכולת להעביר את המסרים שלהם באמצעות מטאפורה, סיפור, המחשה של התהליך שאותו עוברים המטופלים - ולכן פורמט הכתיבה ויצירת התוכן כפרקים פרקים בתוך אנציקלופדיה אחת גדולה

של סיפור המטופל/ המקצוע / התחושות/ התובנות הוא פורמט נהדר שיכול להביא את המטופלים לקליניקה, בין אם ע"י חיפוש בגוגל, או מציאת התכנים שרלוונטים אליהם ומדברים אותם.

אני מוצאת שמטפלים חוששים משיווק הקליניקה ומדחיפת המוצרים והשירותים שלהם בפני קהל היעד, ולכן יצירת תוכן, סיפורי תובנה, פירוק קשיי המטופלים (לאו דווקא סיפורי מקרה בעילום שם אלא קשיים ואתגרים שהם אבני הליבה של הטיפול) באמצעות סיפורים - יכולים לגרום לקהל הקורא להבין מי עומד לפניו, איזה סוג מטפל, מה הערכים של אותו מטפל על פי סיפוריו ועוד.


מה ההמלצה הכי משמעותית שלך למטפל.ת שרוצה להתחיל בלוג? לא לפחד מחשיפה.

מטפלים מאוד חוששים מהחשיפה בדיגיטל מתוך פחד של פגיעה באובייקטיביות או במערכת היחסים מטפל-מטופל. חשוב מאוד להבין שאתם שולטים בחשיפה, אתם שולטים בשיח, אתם שולטים במסרים שתרצו להעביר באמצעות המילים. כמובן שלא עוברים על כללי האתיקה בטיפול, ואפשר בצורה מאוד אותנטית ליצור שיח עם הקהל הפוטנציאלי שיבין שיש מי שמבין אותו, על ידי כתיבת פוסטים בבלוג. ועוד עצה - אם יש לכם אתר שהוא בנוי היטב, אין צורך לבנות בלוג חיצונית לאתר. תבדקו האם אפשר להרחיב את האתר העסקי ולהוסיף בו עמוד של בלוג / מאמרים. זה יעבוד מצוין.

מה הטעות הכי גדולה שמטפלים (או בכלל עצמאים) עושים בבלוג שלהם?

  • כותרות משמימות. הרבה פעמים אני רואה פוסטים בבלוג עם כותרת שלא אומרת כלום לקהל הקוראים. ייתכן והיא עוררה השראה בעיני הכותב, אבל הסיפור מיועד לקוראים, והכותרת היא מגנט מאוד משמעותי לקריאת הטקסט. ולכן אם יש לכם בלוג, תבדקו באוביקטיביות עד כמה הכותרות מעניינות / רלוונטיות / ברורות.

  • כתיבה ללא אסטרטגיית תוכן ברורה והתייחסות לבלוג כבלוג תחביב ולא כבלוג עם מטרה ברורה של שיווק. אני רואה הרבה בלוגים שמשויכים לאתר העסקי שבהם נכתבים סתם מאמרי תוכן על פי גחמת ההשראה. וחבל. לבלוג מקצועי יש תפקיד ברור והוא לחבר בין המטופלים הפוטנציאליים לקליניקה. אני ממליצה לקיים ישיבת צוות של המטפל עם הבלוג פעם בשבוע לטובת תכלית שיווקית.

איך מתחילים? מה השלב הראשון אחרי שמחליטים על הקמת בלוג?

האופציה הכי טובה היא לפנות לאיש מקצוע ולבנות אסטרטגית תוכן ראויה. חבל שתבזבזו את הזמן שלכם על ניסוי וטעיה, במיוחד כשיש לבלוג מטרה לשווק את העסק.

ולמי שרוצה בכל זאת לעשות את זה לבד, אני ממליצה לכתוב רשימה של 10 שאלות שתמיד שואלים אתכם בנוגע לקליניקה, לטיפול, ליחסים שלכם עם המטופלים ולכתוב את התשובות עם הרבה שקיפות וערך לקהל הקורא. אלה יהיה 10 הפוסטים הראשונים בבלוג.

פינת הפרגון: מטפלים עם בלוג מוצלח ומעורר השראה

אני מאוד אוהבת את הבלוג של נעם צור אלמוג

דור אלה גבע כותבת מקסים בעיני

ואני ממליצה לקבל השראה גם מהבלוג של מיכל ברש והבלוג של יעל זעירי


 

והפרגון שלנו:

אם יש לכם בלוג או אתם שוקלים להקים אחד כזה - יונית צוק היא האישה שתרצו להכיר ולעקוב אחריה. כאן באתר שלה תמצאו שפע של מידע שימושי על הקמה, כתיבה, קידום וניהול של בלוגים בפרט ותוכן דיגיטלי בכלל.

ואם מעניין אותך לגלות עוד ערוצי שיווקי שמתאימים למטפלים, לקבל הכוונה וייעוץ מקצועי בבחירת הערוצים שמתאימים לצרכים שלך ושל הקליניקה אנחנו מזמינות אותך להצטרף אלינו לתכנית "לטפל בשיווק" ולקבוצה ההולכת ומתגבשת של מטפלים שהחליטו לקחת את השיווק בידיים ולדאוג ליומן מלא וליציבות בקליניקה שלהם. הנה הקישור לכל הפרטים







bottom of page