top of page
  • לטפל בעסק | שיווק למטפלים

שיווק קליניקה: מה זה אומר לגדול?

עודכן: 27 בינו׳

לכאורה, גדילה זו התנועה הטבעית של כל עסק. ולרובנו יש רצון בסיסי לגדול, לצמוח, להתפתח עם הקליניקה. ועדיין, התהליך הזה לא מובן מאליו, לא תמיד פשוט ויכול להיות ממש מתסכל, או לא מדויק.

בפוסט הזה נבין ונתיידד עם הנושא החשוב כל כך של גדילה בקליניקה וניתן כלים מעשיים לצמיחה שנכונה עבורך.


מעולה. אז מאיפה להתחיל לגדול?


1. הגדרת כיוון הגדילה

"זה מתחיל מבפנים ומתגלגל החוצה" (יהונתן גפן, איך שיר נולד)

גדילה היא תהליך מורכב ורב גוני ויש המון, ממש המון, דרכים לגדול. הנטייה הטבעית שלנו היא לייצר גדילה שהיא פשוט אנרציה של מה שהיה עד עכשיו (יותר מטופלים, יותר הכנסות וכו'). אבל לא תמיד זה נכון או מדויק. הרי כבני אדם אנחנו בהשתנות והתפתחות מתמדת, ולפעמים גדילה היא דווקא הצידה (ולא למעלה), לעומק או בכלל בסיבוב.

לכן, נקודת ההתחלה היא קודם כל בהתבוננות פנימית ובבדיקה: מהו כיוון הגדילה שנכון לי?

גדילה מתחילה בשאלה: מה אני רוצה ומה מתאים לי כרגע? (ולא מה אמרו לי שנכון / כדאי / הגיוני).


רגע, אבל מה בכלל האפשרויות?

עבור מטפלות ומטפלים מתחילים בשנים הראשונות - עצם המעבר לקליניקה עצמאית ולאחר מכן ההחלטה להתפרנס רק ממנה - היא כבר גדילה. לאחר מכן, גדילה כמובן יכולה להיות המובן מאליו של - יותר הכנסות או יותר מטופלים בקליניקה. אבל זה ה"אובייסט", כמו שאומר ג'ורג' מהפרלמנט :)


מה עוד?

גדילה יכולה להיות להתחיל פרויקט שכבר הרבה זמן חשבת עליו (הכנס ההוא שכבר שנים את חולמת להרים, הערוץ השיווקי החדש שמסקרן ועושה חשק), או החלטה לצאת מהקליניקה הביתית לקליניקה עצמאית בחוץ. בשלבים מתקדמים יותר, גדילה יכולה לבוא לידי ביטוי בהעסקת ספקים או עובדים, בפיתוח מוצרים חדשים או מקורות הכנסה נוספים ועוד ועוד.


אבל -

גדילה לגמרי יכולה להיות יותר חופש בחירה: לעסוק רק בטיפולים שאני הכי רוצה, או לעבוד רק עם המטופלים שהכי מתאימים לי. לפעמים גדילה אומרת לשחרר משהו שכבר מזמן לא מתאים לי, או דווקא לעבוד פחות (ואולי להעלות מחירים תוך כדי), לרווח את היומן ולפנות זמן לדברים אחרים בחיים.


חשוב להקדיש זמן לשלב הזה, לבדוק כיוונים שונים, לא למהר להחליט. אפשר ואפילו מומלץ לקבל השראה ממטפלות ומטפלים אחרים שכבר עשו זאת. לכבד את תהליך החקירה הפנימית, עד שמתגבשת תשובה לשאלה מהם כיווני הגדילה הרלוונטיים עבורי, בניכוי רעשים סביבתיים.


אישה עומדת ליד סולם עץ ואישה נוספת יושבת עליו
איך לגדול בקליניקה?

2. כתיבת יעדי הגדילה

לאחר שגיבשת מספר כיוונים אופציונליים, השלב הבא יהיה ליצור בהם סדר עדיפויות כדי לענות על השאלה - מה הכי חשוב לי מכל האפשרויות? מה יהיה יעד הגדילה הראשון?

בשלב הזה אנחנו ממליצות לכתוב בצורה מסודרת וקונקרטית את היעדים. הכתיבה היא כלי סופר חשוב שיעזור לך להתמקד ויעלה באופן משמעותי את הסיכוי להשיג את יעדי הגדילה ולא להתפזר לכל מיני כיוונים. הדבר הכי קריטי בשלב הזה הוא כמה שפחות ערפול: חשוב לציין יעדים כמותיים, לוחות זמנים, פרטים קונקרטיים.


למשל: בעוד שנה מהיום, אני רוצה לעזוב את העבודה שלי כשכירה ולעבור לעבוד כמטפלת עצמאית באופן מלא, אבל עדיין לשמור על רמת הכנסה זהה לזו שיש לי היום.


3. מיפוי הפער בין הרצוי למצוי ואיך לגשר עליו

ברגע שהגדרת מה יעד הגדילה שלך זה הזמן להבין מה הפער בין המצב הנוכחי שלך למצב הרצוי ולהתחיל לתכנן (בכתב כמובן) איך לגשר על הפער הזה. כלומר, לבנות תוכנית עבודה (לפחות בסיסית) לצורך הגעה ליעד שלך.


למשל: על מנת לעזוב את העבודה כשכירה ולשמור על אותה רמת הכנסה אני צריכה: להעלות מחירים ב 15%, להגדיל את כמות המטופלים ב 40% ולהוסיף לעצמי לפחות עוד ערוץ שיווקי אחד מעבר למה שיש לי כרגע.

כמובן שככל שתוכנית העבודה שלך תהיה מפורטת יותר וכוללת לוחות זמנים כך גדל הסיכוי שלך להגדיר יעד ריאלי ואף להשיג אותו.


4. עכשיו הזמן לגשת ליומן

כדי שדברים לא יישארו רק ברמת הרצון התיאורטי חשוב מאוד לנעוץ אותם ביומן ולפנות להם מקום של כבוד בסדר היום שלך.


מול היומן חשוב לעשות שני דברים עיקריים:

  • לפנות חלונות זמן ייעודיים לגדילה. גדילה היא לא מסוג הדברים שקורים "על הדרך". כדי להשיג את היעדים שלך, בלוח הזמנים שהגדרת - חשוב לנעוץ זמנים ייעודיים ביומן לקידום המשימות בתכנית העבודה.

  • להגדיר יעדי זמן ליישום תכנית העבודה ולהכניס אותם ליומן. למשל, בדוגמה שלנו: מתי להעלות מחירים? מתי להתחיל להפעיל את הערוץ השיווקי הנוסף? וכו'.


רגע. אבל חייבים לגדול?

ממש לא. קודם כל, כי בתפיסה שלנו לא חייבות כלום.

מעבר לזה, חשוב לבדוק האם זו בכלל תקופה מתאימה לגדילה? כי לא תמיד גדול יותר זה טוב יותר. לפעמים יש תחושה שעדיין לא הבשילו התנאים, לפעמים זה מצב של חוסר פניות, או חוסר יכולת להקדיש משאבים. וזה בסדר גמור גם להחליט שלא בא לך לגדול עכשיו, או לא בא לך לגדול בכלל.


ואם אני רוצה אבל הפחד משתלט?

אנחנו יודעות שגדילה יכולה להיות מפחידה. למעשה, רוב תהליכי השינוי מלווים בפחד. ויש נטייה לחשוב שצריך לחכות שהפחד יעבור, או חשש שהפחד מעיד על זה שמשהו לא בסדר. אבל חשוב לזכור שהפחד הוא פשוט חלק אינטגרלי מהתהליך ואין סיבה להפסיק לנוע בגללו. אלא להיפך, לקבל אותו כחלק מהמסע ולהמשיך יחד איתו.


ואם לא בא לך לבד?

כן אנחנו יודעות ביחד הכל יותר קל.

בימים אלה מתגבשת קבוצה של מטפלות ומטפלים שרוצים לגדול ביחד. יחד נצא למסע מרתק שמטרתו להתיידד עם השיווק של הקליניקה, במהלכו נגלה יחד איך אפשר להגדיל את כמות המטופלים בקליניקה ולהתפרנס ממנה בכבוד בצורה נעימה, מעצימה ובעיקר חומלת גם בימים אלו . מזמינות אותך להצטרף אלינו למסע הזה.


ג'וי ופולינה


 


bottom of page