• לטפל בעסק | שיווק למטפלים

הכוסברה השיווקית

הפעם הראשונה שאכלתי כוסברה היתה טראומתית. לקחתי ביס גדול ממה שחשבתי שהוא צרור עלי פטרוזיליה מרעננים, ונחרדתי מהטעם המפתיע והאגרסיבי של הכוסברה. לאחר מכן הכרזתי באופן נחרץ שאני פשוט לא אוהבת כוסברה, אין מה לעשות היא ואני זה פשוט לא. אבל החיים כדרכם הפגישו אותי איתה עוד כמה פעמים לאחר מכן ולאחר כמה טעימות מתוכננות מעט יותר גיליתי שבעצם אני ממש אוהבת כוסברה. וכיום היא אחד מעשבי התיבול האהובים עלי.


(ג'.מ, סיפור אמיתי, שמה שמור במערכת)


קורעות.

ואיך זה קשור לשיווק הקליניקה שלי?

זהו שזה ממש קשור. אנחנו מאמינות שחשוב להשתמש בערוצי השיווק שבהם הכי נוח לך. לפעמים זה תהליך בחירה מאוד פשוט. אבל לפעמים התהליך הרבה יותר מורכב וצריך להתנסות בערוץ השיווקי לפני שאפשר לדעת אם הוא מתאים לך או לא. כמו כוסברה.


כך גם התחילה מערכת היחסים שלי עם פייסבוק.

בהתחלה חשבתי שזה מקום ממש מבאס. נכנסתי לפייסבוק תכלס כי לא היתה לי ברירה, כאשת מקצוע הייתי צריכה להכיר את הערוץ השיווקי הזה, אבל לאחר כמה שבועות של למידה ושימוש ממש התאהבתי בו.

(שוב ג'.מ, עדויות קשות)


שיווק למטפלים: לגלות מה הכוסברה השיווקית שלך


אז איך למצוא את הכוסברה השיווקית שלך?


1. לבחור במה להתנסות

אנחנו מאמינות שהכי טוב להתחיל במה שנראה לך שיהיה הכי קל ונוח עבורך. מה שידרוש ממך הכי פחות מאמץ ומה שהכי יתאים לכישרונות ולחוזקות שלך. בדרך כלל אלה יהיו ערוצי השיווק האפקטיביים ביותר עבורך. אבל לפעמים זה דווקא עובד בהפוך על הפוך. לפעמים דווקא הערוץ שהכי מפחיד אותך, שמעורר הכי הרבה רתיעה והתנגדות הוא כזה בגלל שיש בו חלק שמושך אותך. כי חלק מהסיבה לתגובה הרגשית החזקה היא שילוב של משיכה ופחד מהערוץ השיווקי הזה. אם, למשל, שימוש בסרטוני וידיאו בשיווק נראה לך ממש מסובך, מביך ומלחיץ, הכי רחוק מנוח וקל, אבל יש שם גם משהו שמושך אותך, מסקרן אותך ויש בך חלק שכבר חושב על זה שנים. אז במצב כזה לגמרי אפשר לנסות ולתת לערוץ הזה הזדמנות. מקסימום זו תהיה הפתעה לטובה. ואם לא, אז בסוף התהליך תהיה תובנה שכרגע זה קשה מדי ואולי יהיה יותר מתאים לגשת לזה בעתיד ולא כרגע.


זו הזדמנות טובה להזכיר שאין דבר כזה ערוץ שיווקי נכון קטגורית או כזה שמתאים או עובד לכולם, ואפילו לא כזה שמתאים או נכון למקצועות הטיפול. מידת האפקטיביות של הערוץ השיווקי תלויה רק בדבר אחד - עד כמה הוא מתאים לך ומרגיש לך בנוח (ולא כמה הוא פופולרי, כמה קולגות שלך משתמשים בו, ומה כוווווולם אומרים או עושים).


2. להתנסות בשימוש

כדי לדעת אם הערוץ שבו בחרת הוא הכוסברה השיווקית שלך, צריך כמובן להתנסות בו. אבל הרבה לפני ההתנסות בשיווק באמצעות הערוץ, אנחנו ממליצות לך להתחיל להתנסות בו מצד המשתמש.ת - לאפשר לעצמך פשוט לשהות במרחב הזה, עם כמה שפחות שיפוטיות או ציפיות. להבין את השפה, את חוקי המשחק, מי נגד מי. להרגיש את האווירה, את האפשרויות השונות. לראות מודלים שונים של שימוש בערוץ הזה ולבדוק מה התחושה שלך מול זה.


למשל:

אם מעניין אותך להקים פוקדאסט, כדאי בהתחלה להתנסות בעולם הפודקאסטים כמשתמש.ת. לעשות מנוי בפודקאסטים שונים והתחיל להאזין באופן עקבי ולצורך תוכן מסוגים שונים בפלטפורמה הזו.

בהמשך אפשר להעמיק את השימוש ולחקור את ההיצע הקיים של הפודקאסטים בתחום שלך ובכלל, לשים לב לסוגי התוכן השונים, לקונספטים, לאורך הפרקים, לתדירות, לערוצי ההפצה, לדיאלוג שנוצר או לא סביב הפרקים, לקשר בין פרק לפרק וכו.