top of page
  • תמונת הסופר/תלטפל בעסק | שיווק למטפלים

שיווק למטפלים: הכוסברה השיווקית

עודכן: 9 באוג׳ 2022

הפעם הראשונה שאכלתי כוסברה היתה טראומתית. לקחתי ביס גדול ממה שחשבתי שהוא צרור עלי פטרוזיליה מרעננים, ונחרדתי מהטעם המפתיע והאגרסיבי של הכוסברה. לאחר מכן הכרזתי באופן נחרץ שאני פשוט לא אוהבת כוסברה, אין מה לעשות היא ואני זה פשוט לא. אבל החיים כדרכם הפגישו אותי איתה עוד כמה פעמים לאחר מכן ולאחר כמה טעימות מתוכננות מעט יותר גיליתי שבעצם אני ממש אוהבת כוסברה. וכיום היא אחד מעשבי התיבול האהובים עלי.


(ג'.מ, סיפור אמיתי, שמה שמור במערכת)


קורעות.

ואיך זה קשור לשיווק הקליניקה שלי?

זהו שזה ממש קשור. אנחנו מאמינות שחשוב להשתמש בערוצי השיווק שבהם הכי נוח לך. לפעמים זה תהליך בחירה מאוד פשוט. אבל לפעמים התהליך הרבה יותר מורכב וצריך להתנסות בערוץ השיווקי לפני שאפשר לדעת אם הוא מתאים לך או לא. כמו כוסברה.


כך גם התחילה מערכת היחסים שלי עם פייסבוק.

בהתחלה חשבתי שזה מקום ממש מבאס. נכנסתי לפייסבוק תכלס כי לא היתה לי ברירה, כאשת מקצוע הייתי צריכה להכיר את הערוץ השיווקי הזה, אבל לאחר כמה שבועות של למידה ושימוש ממש התאהבתי בו.

(שוב ג'.מ, עדויות קשות)


שיווק למטפלים: לגלות מה הכוסברה השיווקית שלך


אז איך למצוא את הכוסברה השיווקית שלך?


1. לבחור במה להתנסות

אנחנו מאמינות שהכי טוב להתחיל במה שנראה לך שיהיה הכי קל ונוח עבורך. מה שידרוש ממך הכי פחות מאמץ ומה שהכי יתאים לכישרונות ולחוזקות שלך. בדרך כלל אלה יהיו ערוצי השיווק האפקטיביים ביותר עבורך. אבל לפעמים זה דווקא עובד בהפוך על הפוך. לפעמים דווקא הערוץ שהכי מפחיד אותך, שמעורר הכי הרבה רתיעה והתנגדות הוא כזה בגלל שיש בו חלק שמושך אותך. כי חלק מהסיבה לתגובה הרגשית החזקה היא שילוב של משיכה ופחד מהערוץ השיווקי הזה. אם, למשל, שימוש בסרטוני וידיאו בשיווק נראה לך ממש מסובך, מביך ומלחיץ, הכי רחוק מנוח וקל, אבל יש שם גם משהו שמושך אותך, מסקרן אותך ויש בך חלק שכבר חושב על זה שנים. אז במצב כזה לגמרי אפשר לנסות ולתת לערוץ הזה הזדמנות. מקסימום זו תהיה הפתעה לטובה. ואם לא, אז בסוף התהליך תהיה תובנה שכרגע זה קשה מדי ואולי יהיה יותר מתאים לגשת לזה בעתיד ולא כרגע.


זו הזדמנות טובה להזכיר שאין דבר כזה ערוץ שיווקי נכון קטגורית או כזה שמתאים או עובד לכולם, ואפילו לא כזה שמתאים או נכון למקצועות הטיפול. מידת האפקטיביות של הערוץ השיווקי תלויה רק בדבר אחד - עד כמה הוא מתאים לך ומרגיש לך בנוח (ולא כמה הוא פופולרי, כמה קולגות שלך משתמשים בו, ומה כוווווולם אומרים או עושים).


2. להתנסות בשימוש

כדי לדעת אם הערוץ שבו בחרת הוא הכוסברה השיווקית שלך, צריך כמובן להתנסות בו. אבל הרבה לפני ההתנסות בשיווק באמצעות הערוץ, אנחנו ממליצות לך להתחיל להתנסות בו מצד המשתמש.ת - לאפשר לעצמך פשוט לשהות במרחב הזה, עם כמה שפחות שיפוטיות או ציפיות. להבין את השפה, את חוקי המשחק, מי נגד מי. להרגיש את האווירה, את האפשרויות השונות. לראות מודלים שונים של שימוש בערוץ הזה ולבדוק מה התחושה שלך מול זה.


למשל:

אם מעניין אותך להקים פוקדאסט, כדאי בהתחלה להתנסות בעולם הפודקאסטים כמשתמש.ת. לעשות מנוי בפודקאסטים שונים והתחיל להאזין באופן עקבי ולצורך תוכן מסוגים שונים בפלטפורמה הזו.

בהמשך אפשר להעמיק את השימוש ולחקור את ההיצע הקיים של הפודקאסטים בתחום שלך ובכלל, לשים לב לסוגי התוכן השונים, לקונספטים, לאורך הפרקים, לתדירות, לערוצי ההפצה, לדיאלוג שנוצר או לא סביב הפרקים, לקשר בין פרק לפרק וכו.


3. ללמוד לעומק

לצד ההתנסות בערוץ השיווקי חשוב מאוד ללמוד אותו. מאוד.

פעמים רבות הרתיעה מהערוצים השיווקיים השונים נובעת פשוט מחוסר הבנה של איך הם באמת עובדים ואיזה אפשרויות גלומות בהם. אז לפני התחלת ההתנסות וגם במקביל אליה חשוב ללמוד על הערוץ השיווקי לעומק. אפשר בהחלט להתחיל מהדרכות חינמיות שקיימות בשפע. אבל לאחר מכן, אם החלטת שהערוץ השיווקי הזה כן מתאים לך, בתפיסה שלנו זה חיוני להשקיע בלמידה רצינית, שתחסוך לך הרבה זמן וכסף ובעיקר תאפשר לך להשתמש בערוץ השיווקי שבחרתם באפקטיביות ונינוחות.

בכל ערוץ שיווקי יש אנשי מקצוע שמתמחים בו ומלמדים איך להשתמש. כחלק מהשהייה במרחב המשתמשים, כדאי לשים לב לאנשי המקצוע שנמצאים בו ולבדוק למי להתחבר ואחרי מי לעקוב - כדי להחליט בהמשך ממי ללמוד.

מקום טוב להתחיל בו בלמידה של כל ערוצי השיווק שמתאימים למטפלים הוא הקורס שלנו .


4. להתנסות בתפעול

השלב הבא יהיה להתנסות בערוץ.

אם נחזור לדוגמא של הפודקאסט - זה הזמן להתחיל לנסות להקליט תוכן משלך. פשוט, רק לצורך תרגול מול המיקרופון (וכמובן שאח"כ אפשר פשוט למחוק אותם מהמחשב או מהטלפון). להתנסות ולתרגל כמה שיותר, בידיעה שממילא הקטעים האלה לא יפורסמו בשום מקום. ואז לבדוק מול עצמך: איך זה הרגיש בזמן ההקלטה? ואיך אח"כ בהאזנה? איך זה נשמע? איך האיכות? איך התוכן? זו ההזדמנות לגלות אם מתחיל כאן תהליך של התרגלות, אם הרתיעה הראשונית נמשכת או שמתחילה להתפוגג.


5. לקבל השראה

אחד היתרונות הגדולים במדיה הוא העובדה שבכל מרחב או ערוץ שיווקי כבר היו אנשים לפנינו ויש שפע של אנשי מקצוע וקולגות שכבר עושים בו שימוש ולשמחתנו, בשנים האחרונות, גם שפע של מטפלות ומטפלים. חלק מההתנסות היא לגלות את אותם אנשים מעוררי השראה בערוץ שבחרת בו ולהתחיל לעקוב אחריהם.

בנוסף, בחלק גדול מהערוצים קיימות קהילות משתמשים רבות (קהילות של בלוגרים, יוטיוברים, פודקאסטרים, אינסטגרמרים...) שבהן אפשר להכיר אנשי מקצוע נוספים, מתחומי הטיפול ומתחומים אחרים ולקבל מהם רעיונות, השראה, תמיכה ומענה לשאלות שעולות לך סביב השימוש בערוץ.


6. להתאזר בסבלנות

כן, סבלנות היא חלק מאוד חשוב בתהליך. זה לוקח זמן להתרגל לערוץ השיווקי. לכן לא להיבהל אם ההתחלה חורקת ואם זה מרגיש קשה, מביך, מלחיץ או עילג בהתחלה. זה תהליך. כדאי לתת לעצמך כמה שבועות, אפילו חודשים, של התנסות בערוץ השיווקי שבחרת, לפני קבלת ההחלטה.

לכל ערוץ שיווקי יש עקומת למידה והסתגלות. ממליצות לכבד אותה.

אבל הסבלנות לא מסתיימת בשלב הזה. גם לאחר שבחרת בערוץ השיווקי חשוב לזכור ששיווק הוא ריצה למרחקים ארוכים ולוקח זמן עד שקוטפים את הפירות של הפעילות.


7. לדעת לשחרר

ולפעמים, בסוף התהליך המסקנה שלך תהיה שהערוץ הזה פשוט לא מתאים לך.

אל דאגה, גם אם בסוף בחרת שלא להשתמש בערוץ השיווקי הזה, זה לא בזבוז. לפחות עכשיו אפשר יהיה לשחרר בלב שלם משהו שלא מתאים לך, ולפנות זמן ותשומת לב למעבר להתנסות הבאה (פטרוזיליה?).


באופן כללי בסוף תהליך ההתנסות בערוצי השיווק השונים חלק ימצאו ערוצים שהם אוהבים ושבאים להם בקלות יחסים ואצל חלק זה יהיה מורכב יותר ומה שנצליח למצוא בתהליך יהיה בשיטת האלימינציה. כלומר, הערוץ השיווקי שירגיש לי הכי בסדר יחסית לערוצים האחרים. אבל לא תהיה פה התאהבות לא ממבט ראשון וגם לא ממבט שני. וגם זה בסדר, כי לפחות מצאת את הנתיב הכי נעים ואפשרי עבורך כרגע.

 


bottom of page