top of page

פרופיל יוצר בפייסבוק למטפלות ולמטפלים

  • 26 ביוני
  • זמן קריאה 4 דקות

עודכן: לפני 3 ימים

מעבר לפרופיל מקצועי / יוצר / מצב מתקדם ומה זה נותן במקצועות הטיפול


קודם כל, מה זה בכלל?

פרופיל יוצר / פרופיל מקצועי (Professional Mode) / מצב מתקדם - הוא מצב חדש יחסית בפייסבוק (שנה וחצי בערך), שמאפשר להפוך את הפרופיל האישי לפלטפורמה מקצועית יותר – מבלי להפוך אותו לדף עסקי.

(אבל זה לא חייב להיות במקום דף עסקי, מיד נרחיב)


מאיפה זה בא?

פייסבוק עומדת לבטל את העוקבים בפרופילים אישיים.

עד היום, בכל פרופיל אישי היתה אופציה של חברים (קשר וחשיפה הדדיים) ואפשר היה לפתוח גם אפשרות לעוקבים (קשר וחשיפה חד כיוונית). כלומר אפשר היה להציע לאנשים לעקוב אחריי, מבלי שאהיה חברה שלהם ואראה תכנים שלהם. במקביל, כל האנשים שביקשו ממך חברות ולא הגבת לבקשה שלהם (כלומר לא אישרת ולא מחקת) - הפכו אוטומטית לעוקבים.

כל זה עומד לעבור מהעולם. מעכשיו - פרופילים אישיים יחזרו להיות אישיים נטו ואפשר יהיה להצטרף אליהם רק דרך בקשת חברות. לא תהיה שום אפשרות לעוקבים.


אז מה עם כל הפרופילים שכבר יש להם עוקבים?

או. אלה בדיוק הפרופילים שמקבלים בתקופה האחרונה את ההצעה לעבור לפרופיל מקצועי. שהוא פרופיל אישי מורחב שמאפשר עוקבים ועוד כמה פיצ'רים.


איזה פיצ'רים?

1. אפשרות לעוקבים ציבוריים (Followers)

שמירה על העוקבים הקיימים ואפשרות לעוקבים חדשים להצטרף בלי לבקש חברות - זה מאפשר צמיחה משמעותית יותר של הפרופיל.

2. נתונים סטטיסטיים

היתרון המרכזי מעבר לשמירה על העוקבים הוא מאגר נתונים וסטטיסטיקות -

דשבורד כמו זה שמוכר לנו מהדף העסקי ומפרופיל מקצועי באינסטגרם - עם נתוני חשיפה, מעורבות, צמיחת עוקבים ועוד. נתוני החשיפה מתייחסים גם לפוסטים בקבוצות ולא רק בפרופיל.

כמו בדף העסקי - המידע הזה הוא כלי חשוב לניתוח, הבנה ושיפור של התוכן. ובעידן החשיפה המזערית - יש לזה חשיבות גדולה יותר.

3. קידום בתשלום

נוספת גם אפשרות לקדם פוסטים בתשלום. זאת לא מערכת פרסום מורכבת כמו מנהל המודעות והיא לא מאפשרת בניית קהלים, פיקסלים וסוגי מודעות מגוונים, אלא קידום בתשלום פשוט יחסית.

4. מוניטיזציה

במדינות מסוימות, ניתן גם לקבל הכנסות מחשיפה במספרים גבוהים במיוחד (בדומה למודל של תגמול יוצרים ביוטיוב). זה עדיין לא קיים כמעט בפרופילים בישראל אבל מן הסתם עוד יתפתח.

5. כלים נוספים לניהול תוכן

מערכת חכמה של סינון וניהול תגובות, תזמון פוסטים ועוד (חלק עדיין לא זמין בישראל).

6. כביכול - העדפה ע"י האלגוריתם וחשיפה גדולה יותר בהצעות תוכן - לפחות בשלבים הראשוניים, אבל זה לגמרי לא וודאי.


איך לעבור לפרופיל מקצועי / יוצר?

רוב הפרופילים המתאימים יקבלו הצעה ואף עידוד חוזר מפייסבוק לעשות את המעבר. התעלמות מההתראה תוביל למעבר אוטומטי לפרופיל יוצר.


מה קורה אם אני דוחה את ההצעה של פייסבוק לעבור?

העוקבים יתבטלו (הקיימים והאופציה לעתידיים. החברים ישראו)


האם אפשר להחליף חזרה?

כן, בכל רגע נתון, במחיר אבדן העוקבים.


אם עדיין לא קיבלתי הצעה מפייסבוק - איך אני עושה את המעבר?

בפרופיל האישי >> שלוש הנקודות בקצה התפריט שמתחת לקאבר >> הפעל מצב מתקדם / Turn on professional mode.


ואם זה לא מופיע לי?

אז הפרופיל שלך מבחינת מטא עדיין לא מספיק (גדול, ציבורי, רב תוכן) כדי לעשות את המעבר. אולי זה יופיע בהמשך.


פולינה שטרן-שלמה וג'וי מרוז מחברת לטפל בעסק מסבירות על מעבר מפרופיל אישי לפרופיל יוצר בפייסבוק
מעבר לפרופיל יוצר / מקצועי בפייסבוק - איך לעשות את זה?

למי מתאים פרופיל מקצועי / יוצר / מצב מתקדם?

  • קודם כל - למי שיוצר.ת הרבה תוכן.

  • הכוונה לתוכן קבוע, רציף, בעל ערך חברתי ומקצועי, עם חשיפה פומבית (לא כזה שהוא אישי לחברים). אם הפרופיל האישי שלך בקושי פעיל או שמשמש לצרכים אישיים בלבד - זה לא רלוונטי.

  • למי שרוצה חשיפה ציבורית רחבה (לאו דווקא משפחה, חברים ומכרים) ובנייה של קהל עוקבים. למי שהפרטיות ממש קריטית ורוצה לשמור על הפרדה בין האישי למקצועי - פחות.

  • למי שכבר יש הרבה עוקבים ציבוריים ולא רוצה לאבד אותם.


למי זה פחות מתאים?

  • לפרופיל מאוד קטן עם מעט חברים / עוקבים

  • למי שרוצה לשמור על פרטיות מלאה והפרדה בין אישי למקצועי

  • למי שעיקר השימוש בפרופיל הוא אישי - מערכות יחסים ולא תוכן

  • למי שאין כוונה לשתף תוכן באופן שוטף (לא יהיה הרבה ערך מהמעבר)

  • למי שלא רוצה חשיפה פומבית רחבה לאנשים לא מוכרים

  • למי שלא עושה שימוש בפייסבוק כערוץ שיווקי או תדמיתי לקליניקה

  • למי שגם ככה יש קושי עם תפעול הפרופיל האישי


שאלת השאלות - האם זה מחליף דף עסקי?

לפעמים כן, אבל אם יש כבר דף עסקי לא היינו ממליצות למהר לסגור אותו.

קודם כל, לכל מי שעושה קמפיינים וקידום ממומן - אין דרך להפעיל קמפיינים בלי דף עסקי. אין פיקסלים, אין בניית קהלים, אין מנהל מודעות.

שנית, הדף העסקי עדיין מאפשר ממשק מקצועי ותדמיתי נפרד, שבמקצועות הטיפול במיוחד יש לו חשיבות (לא לכל המטופלים הפוטנציאליים יתאים לעקוב בגלוי אחרי פרופיל יוצר).


מה ישתנה במעבר לפרופיל מקצועי?

1. החברים יתמזגו עם העוקבים ויוצגו בפרופיל יחד. כלומר אם היו לי 5000 חברים ו-2000 עוקבים - עכשיו זה יראה 7000 עוקבים.

2. עדיין תהיה הפרדה פנימית בין חברים לעוקבים ואפשרות לבקש חברות (אם עוד יש לי מקום).

3. הפרופיל יהיה פומבי בהגדרה אבל עדיין אפשר יהיה להגביל פרטיות של פוסטים לחברים בלבד, או כל הגדרה אחרת שהיתה בעבר.

4. מתחת לכל פוסט יופיעו נתוני חשיפה מדויקים בדומה למה שמוצג בדפים עסקיים. בראש הפרופיל תהיה גישה לדשבורד מקצועי מלא עם ססטיסטיקה מצטברת ועוד פילוחים.

5. מראה המידע ב- BIO של הפרופיל ישתנה קצת - האודות המפורט עם מקומות עבודה, השכלה, מקום מגורים וכו - לא יופיע בפרונט (עדיין תהיה גישה אליו בקליק) ויופיע רק תיאור מקוצר וקישורים. תתווסף קטגוריה שבה אפשר לבחור את סוג הפרופיל המקצועי (במקצועות טיפול, לרוב נבחר בקריאטור).


מיתוסים ואגדות

  • המעבר מוריד חשיפה

כנראה שבדיוק להיפך, לפחות בהתחלה. כרגע פייסבוק במגמת עידוד של המעבר אז היא מגדילה חשיפה. בטווח הרחוק - מי יודע. בכל מקרה החשיפה בפרופילים האישיים זעומה גם ככה, אז לא נראה לנו שיש מה להפסיד.

  • המעבר הופך את הפרופיל שלי למסחרי / שיווקי מדיי

המעבר לפרופיל מקצועי לא מחייב אותך למכור או לשווק שום דבר. הוא מאפשר חשיפה רחבה יותר, עוקבים, וכלי ניתוח תוכן. את התוכן עצמו (אישי, מקצועי, שיווקי...) רק אני קובעת. זה לא קשור לסיווג הפרופיל. מה שכן, בפרופיל אישי רגיל השיווק אסור ע"פ כללי השימוש ובפרופיל מקצועי לגמרי מותר.

  • המעבר גורם לאבדן שליטה על הפרטיות

אמנם הפרופיל עובר למצב ציבורי כברירת מחדל, אבל עדיין אפשר לשלוט על הגדרות הפרטיות של כל פוסט בודד, להגביל תיוגים, לחסום עוקבים וכו. אבל כמו שאמרנו - בגדול המעבר לא מיועד למי שמאוד מקפיד.ה על הפרטיות.


עברת לפרופיל יוצר? יש לך מסקנות? נשמח לשיתופים בקהילת המטפלים והמטפלות שלנו בפייסבוק.






Comments


bottom of page