top of page
  • תמונת הסופר/תלטפל בעסק | שיווק למטפלים

למה אנחנו לא באינסטגרם?

עודכן: 27 בינו׳

"איך זה יכול להיות שאתן לא נמצאות באינסטגרם?" שאלה אותנו בפליאה אחת המשתתפות במפגש הקהילה האחרון שלנו.

אז לא, זה לא בגלל שהתעצלנו או שאנחנו מאמינות שאינסטגרם הוא ערוץ שיווקי פחות טוב.

זה פשוט בגלל שאנחנו מאמינות במיצוי ערוצי שיווק ולא בריבוי ערוצי שיווק. הניסיון המקצועי שלנו לימד אותנו חד משמעית שהנטייה להתפזר על יותר מדי ערוצי שיווק בסופו של דבר יוצרת שיווק הרבה פחות אפקטיבי שמבזבז יותר זמן ומייצר פחות הפניות.


אז מה ההבדל בין ריבוי ערוצים למיצוי ערוצים? ריבוי ערוצי שיווק הוא מצב בו השיווק של הקליניקה מתפזר בין ערוצי שיווק רבים, לעתים קרובות - רבים מדי (תפסת מרובה - לא תפסת). מיצוי ערוצי שיווק הוא בדיוק המצב ההפוך - שבו שיווק הקליניקה ממצה את מקסימום הפוטנציאל של ערוצי שיווק מעטים שנבחרו בקפידה.


אז כמה ערוצי שיווק קליניקה צריכה? מהניסיון שלנו לקליניקה עצמאית יספיקו שניים עד שלושה ערוצי שיווק תהליכיים פעילים. זה אומר שכל ערוץ שיווקי אמור לייצר לקליניקה שלך בין שליש לחצי מכמות המטופלים הרצויה. אין צורך ביותר מזה בשביל למלא קליניקה עצמאית. אם יש לך יותר ערוצי שיווק והקליניקה שלך עדיין לא מלאה, רוב הסיכויים שזה מעיד על שימוש לא נכון ולא אפקטיבי בערוצים האלו.


למה עדיף מיצוי?

1. הזמן שלך יקר

שיווק הוא פעילות חשובה בקליניקה העצמאית שלך. אבל בסופו של דבר גם חשוב לזכור ששיווק הוא אמצעי ולא מטרה. אנחנו שואפות למצב שבו ניתן יהיה להגיע למקסימום תוצאות במינימום זמן. פיזור על מספר גדול מדי של ערוצי שיווק מייצר בדיוק את התופעה ההפוכה. אם יש לך שעה ביום להשקיע בשיווק, עדיף לחלק אותה בין שני ערוצים ולא בין חמישה.

2. מסה קריטית: הרבה במעט מקומות ולא מעט בהרבה מקומות

בשורה התחתונה, המטרה בשיווק הקליניקה (או הסטודיו, או הקורסים והסדנאות) שלך היא לבנות זהות מקצועית ברורה ומבודלת בקרב קהל היעד שלך ובקרב קולגות ואנשי מקצוע משיקים ומשלימים ולהישאר במודעות שלהם לאורך זמן כדי לייצר פניות והפניות. בכל ערוצי השיווק התהליכיים זה נעשה באמצעות פעולות ששומרות על רצף נוכחות וערך מצטבר לאורך זמן וכדי ליצור מסה קריטית של ערך מצטבר בפרק זמן נתון, חשוב לרכז את המאמצים במספר קטן של ערוצים ובתוכם לבנות את מערכות היחסים. הדרך לשם עוברת בבחירת 2-3 ערוצי שיווק שבהם תהיה לך אפשרות להשקיע הרבה זמן, ברצף, כחלק מהשגרה השיווקית הקבועה שלך. להיות הרבה במעט מקומות ולא מעט בהרבה מקומות.


שתי נשים יושבות על ספה מול שולחן נמוך שעליו מחשב נייד ומסתכלות על המסך של המחשב
דווקא סלפי אנחנו אוהבות. ובכל זאת לא נמצאות באינסטגרם.

3. אזור הנוחות הוא אזור היעילות

מאיפה בכלל הגיע הצורך בריבוי ערוצים? הרבה פעמים הדחף להרבות בערוצי שיווק נובע מלחץ חיצוני, כי "ככה צריך".

איך זה יכול להיות שאת לא בטיק-טוק?

אין לך רשימת תפוצה? זה ממש חמור!

אין לך שום דרך לשווק אם לא תהיי ברשתות החברתיות.

וכו וכו.


כל אלה, הן תפיסות שגויות שמניחות שיש דרך אחת נכונה לשווק וערוצים מסוימים שהם חובה או יעילים במיוחד. אז הנה אנחנו קובעות חד משמעית - אין שום ערוץ שיווקי שהוא חובה. ואין שום ערוץ שיווקי שהוא בהגדרה אפקטיבי יותר מאחרים.

מה שקובע את מידת האפקטיביות של הערוץ הוא רק דבר אחד - מידת החיבור שלך אליו ותחושת הנוחות שלך בתוכו - ההתאמה שלו לאופי שלך, לאישיות שלך, לכישורים שלך, לסדר היום שלך. כמו בהתאמת מטפל-מטופל, או שזה שם או שזה לא. אז אין ערוץ נכון או ערוץ יעיל, יש ערוץ שמתאים לך. וברגע שמצאת שניים-שלושה כאלה - כדאי להשקיע בהם בעקביות, ברציפות ובסבלנות ולא להתפזר לערוצים נוספים מתוך לחץ חיצוני או קונספציות שגויות.


4. לזכור מה מטרת השיווק שלך

תפיסת ריבוי הערוצים מגיעה גם ממערכי שיווק של מותגים וחברות, עסקים וארגונים גדולים שצריכים למכור הרבה מוצרים או שירותים לכמויות גדולות של אנשים מדי יום. במקרים כאלה באמת יש הגיון ביצירת נוכחות בכמה שיותר ערוצי שיווק ויש גם תקציב ותשתית ארגונית שיכולה לתמוך בך. החשיפה היומיומית שלנו לשיווק הזה, כלקוחות או כצרכנים, מובילה לתחושה שככה צריך לשווק גם בקליניקה שלי. אבל האמת היא, שבעסק שהוא קליניקה עצמאית, שצריכה להגיע לכמה עשרות עד כמה מאות מטופלים בשנה שלמה - אין שום הגיון בריבוי הזה ואין צורך לקחת דוגמא או השראה מעסקים שפועלים בשווקים אחרים, בסדרי גודל אחרים. שיווק של קליניקה עצמאית אינו דומה לשיווק של שום מוצר או שירות אחר ולכן קונבנציות שיווקיות שהתרגלנו אליהן כצרכנים וכלקוחות - פשוט לא רלוונטיות.


ואם נחזור לדוגמא שממנה התחלנו - למה אין לנו אינסטגרם? התשובה היא כי יש לנו כבר קהילת פייסבוק שוקקת ועמוד עסקי פעיל ובלוג מלא וגדוש ורשימת דיוור ושיתופי פעולה וכל אלה מצריכים תחזוקה שוטפת, יום-יומית, עקבית ורציפה. ולכן אין טעם שנפתח ערוץ שיווקי נוסף - פשוט כי לא נספיק לתחזק אותו ברמה הראויה וזה יפגע גם באפקטיביות ערוצי השיווק הקיימים שלנו (שנוכל להקדיש להם פחות זמן).

 

אם הפעילות שלך בערוצי השיווק השונים לא אפקטיבית מספיק, אם חשוב לך להכיר ערוצי שיווק נוספים חוץ ממדיה חברתית, אם הקליניקה שלך זקוקה ליותר מטופלים - אנחנו יכולות לעזור.

בימים אלה מתגבשת הקבוצה הבאה של תכנית הליווי שלנו 'לטפל בשיווק' ושם נלמד אותך, צעד אחר צעד, איך לבחור את ערוצי השיווק שמתאימים לך, נבנה יחד תכנית עבודה מעשית ואפקטיבית בכל אחד מהם ונלווה אותך ביישום התכנית בקליניקה שלך. וכן, גם אם אין לנו אינסטגרם, אנחנו בהחלט נלמד איך לשווק קליניקה באינסטגרם למי שזה הערוץ השיווקי הנכון והמתאים עבורה או עבורו :)



 




bottom of page