top of page

למה כל כך קשה לך להשקיע כסף בקליניקה?

אנחנו מניחות שגם את.ה השקעת לא מעט ברכישת הכשרה המקצועית שלך ובלימודי המשך. בינינו, רוב המטפלות והמטפלים לא מסתפקים בהכשרה מקצועית אחת וצוברים לאורך השנים תעודות רבות, קורסים, הסמכות, השתלמויות ותארים. מן הסתם מדובר בהשקעה כספית לא קטנה. במרבית מקצועות הטיפול מקובל גם לקחת הדרכה מקצועית (אישית או קבוצתית) באופן שוטף - שגם היא עולה כסף. לא מעט כסף. כלומר - מטפלות ומטפלים מודעים לחשיבות ההשקעה ואף עושים זאת בפועל.


אז למה דווקא במקום שבו נמצאת הפרנסה, יש לרבות ולרבים נטייה לפעמים 'להתקמצן', לחפש את הפתרונות החינמיים, המאולתרים (שלא בהכרח נותנים תמורה ראויה, או מספיק אמינה) ולהסס מול כל הוצאה, גם אם היא של כמה שקלים בחודש?


אנחנו פוגשות את זה כל הזמן בקבוצת הפייסבוק שלנו ובקרב מטפלות ומטפלים שלומדים אצלנו:


  • בתשלום על מערכת חשבוניות (15-25 ש"ח בחודש, במקום להסתכן עם מערכת חינמית)

  • ברכישת מנוי בתשלום בזום ( 30-40 ש"ח בחודש על מערכת שמחליפה לעתים את הצורך לשכור קליניקה).

  • במעבר לשירות סליקה תמורת עמלות (כמה עשרות ש"ח בחודש על עמלות, כדי למנוע את הטרטור השנתי של המכסות באפליקציות ולהקל משמעותית על הגבייה)

  • בשימוש במערכת דיוור מסודרת (50 ש"ח בחודש, במקום לאלתר פתרונות לא מקצועיים בג'ימייל)

  • בהעברת האתר לגרסה בתשלום בויקס (17-30 ש"ח בחודש, במקום להישאר עם הגרסה החינמית שמשדרת חוסר מקצועיות)

  • בתשלום על מערכות תומכות בשיווק הקליניקה כמו תוכנות ואפליקציות עריכה, עיצוב, הפצה וכו (שחוסכות שעות עבודה ואלתורים חינמיים שלא מחזיקים מעמד).

  • בתשלום לאנשי מקצוע מלווים (רואה חשבון מנוסה, מעצבת גרפית מוכשרת, יועצת שיווק מומחית, סוכן פנסיוני בלתי תלוי).


ויש עוד המון דוגמאות להוצאות שהן כולן השקעות שמקלות על עבודת הניהול והשיווק של הקליניקה, נותנות תמורה מעולה לכסף ובדרך כלל לא עוברות, במצטבר, עלות של כמה מאות בודדות של שקלים בחודש. סכום ששווה להכנסה מטיפול אחד, גג שניים.

מנגד, אם נחשב את ההשקעה המצטברת של מטפל.ת בלימודים והכשרה מקצועית, בהשתלמויות, בהדרכה לאורך השנים - נגיע לסכומים עצומים של עשרות ומאות אלפי שקלים.


והנה הפרדוקס - בלי שיווק וניהול נכון של הקליניקה כל ההשקעה העצומה הזו לא תחזיר את עצמה. דווקא שם, כשצריך להשקיע בשוטף - מתעורר הקושי להוציא כסף ובהמון מקרים הוא זה שמעכב את ההתקדמות.


שתי נשים עומדות בגבן למצלמה, ברקע קיר צהוב ועליו צמח מטפס
להשקיע בצמיחה העסקית של הקליניקה

חשוב לציין שאנחנו לא מזלזלות באף שקל וברור לנו שהסכום המצטבר הוא כמה אלפי שקלים בשנה. אבל הסכום הזה בטל בשישים לעומת הוצאות תפעול, ניהול ושיווק של עסקים בתחומים אחרים ובטח ביחס לתמורה ואפשרויות הצמיחה שהוא מאפשר.

כי כן, בשורה התחתונה - כדי לעשות כסף, כדאי להשקיע כסף.

וההשקעה לא נגמרת בלימודים וברכישת מקצוע. היא נמשכת כל הזמן. וככל שתגדל ההשקעה בעסק - כך יגדל הסיכוי להתפרנס ממנו ביציבות.


וזה מביא אותנו לנקודה הכאובה ביותר מבחינתנו.

חוסר ההשקעה הכספית בשיווק הקליניקה. כי בכל הסקרים שעשינו לאורך השנים ראינו שמרבית המטפלות והמטפלים כמעט לא משקיעים כסף בקידום ושיווק הקליניקה.

וזה נכון שיש המון מה לעשות לבד, בחינם, אבל ההחלטה כן להשקיע - כל כך מקצרת תהליכים, מפשטת את הדברים ומקלה על השוטף.


רגע, אתן מדברות על לשלם כסף למישהי שתעשה את השיווק במקומי?

לא. ממש לא. ממש ממש לא.

כבר כתבנו לא מעט על חוסר האפקטיביות של שיווק במיקור חוץ במקצועות טיפוליים, אבל נזכיר גם כאן - זה פשוט לא עובד וזה ממש לא אפיק ההשקעה שאנחנו מתכוונות אליו. אנחנו מאמינות בשיווק עצמי, אותנטי, בערוצי שיווק שמתאימים לאישיות, לכישורים ולתחושת הנוחות שלך.


אה, אז אתן מדברות על פרסום בתשלום?

לא. גם לא על זה :) גם פרסום, במרבית המקרים, זה אפיק שיווקי שלא מביא מטופלים מדויקים ובדרך כלל מדובר בזריקת כסף לפח. כך בכל מה שקשור לתשלום לאינדקסים למיניהם, לקידום ממומן ברשתות החברתיות בלי ללמוד קודם איך לעשות את זה, לתשלום עבור כתבות יח"צ או אירוח בטלוויזיה. כל אלה הם ממש לא ערוצי שיווק שנמליץ עליהם.


אז מה זה אומר להשקיע כסף בשיווק הקליניקה?

קודם כל נזכיר שאין דרך אחת נכונה לקדם את הקליניקה ושיש שפע של ערוצי שיווק שיכלים להתאים למטפלות ולמטפלים. מתוכם כדאי להתמקד ב 2-3 ערוצים שמתאימים ספציפית לצרכים ולמאפיינים שלך ושל הקליניקה שלך. בהתאם לערוצים שבחרת, מן הסתם יגיע השלב שבו תעלה השאלה האם לשהקיע כסף באמצעים ובמערכות שונות, כמו למשל -

  • לבנות אתר (אם זה נכון ומשתלב בתכנית השיווק שלך)

  • להשקיע במיתוג מקצועי (אם הגיע הזמן)

  • לפרגן לעצמך צילומים מקצועיים

  • לקנות ציוד טכני איכותי (מיקרופון טוב, מצלמת רשת שווה)

  • לעשות מנוי בתשלום במערכות תומכות בשיווק ובניהול שחוסכות זמן ואנרגיה (חשבוניות, סליקה, עיצוב, עריכה, אחסון, דיוור, הפצת פודקאסט, פלטפורמות AI, ניהול תיקי מטופלים)

  • ולפני הכל - ללמוד לשווק ולנהל את הקליניקה באופן מקצועי (בקורסים, בתכניות ליווי, בייעוץ שיווקי ועסקי) - להתמקצע בתחום שבו, בעיקר, תלויה הפרנסה שלך. כי כבר ידוע שלהיות מטפלת מעולה ומדופלמת זה פשוט לא מספיק, אם את לא יודעת מה לעשות כדי להביא לקליניקה שלך מטופלים. ולהיות מטפל מקצוען ועתיר ניסיון במערכת הציבורית, לא בהכרח ימלא לך את היומן בקליניקה הפרטית.


ומה איתך?

יש איזו מערכת שיכולה לעזור לך בקליניקה, לחסוך זמן, לקצר תהליכים ועד עכשיו 'התקמצנת' עליה? או תהליך שיכול לעזור לך להנגיש את הקליניקה ליותר מטופלים ולייצר יותר הכנסות ועד היום לא העזת להשקיע בו כסף? ממליצות לך לבחור השקעה אחת כמתנה לעצמך ולקליניקה שלך, לקראת פסח ובכלל - ועכשיו, ממש עכשיו, להתחיל לשלם עליה.


 





bottom of page