top of page
  • לטפל בעסק | שיווק למטפלים

על שיווק חומל וקשיבות שיווקית

עודכן: 19 בפבר׳ 2023

שיווק קליניקה בדרך כלל מחובר בתודעה שלנו לנושאים כמו אסטרטגיה, בידול, תחרות, מיתוג ועוד.

וזה נכון, אלה מונחים חשובים ומהותיים. אבל אצלנו אחד האלמנטים הכי חשובים בהקשר של שיווק קליניקה עצמאית הוא דווקא חמלה.

אנחנו יודעות ששימוש במונח חמלה מתקשר לרוב לבודהיזם, מדיטציות ושאר נושאים שממש לא מתחברים לנושא השיווקי, אבל כמו שאנחנו מלמדות בתכנית שלנו - חמלה עצמית היא ליבה של העבודה שיווקית. כי היא זו שמאפשרת לשיווק שלנו להיות אנושי, נעים ואפקטיבי.

רוב המודלים של שיווק שאנחנו רואות סביבנו נטולי חמלה.

הם מייצגים וריאציות שונות של התפיסה שאומרת "לעשות את מה שצריך, גם אם זה ממש לא מתאים לך, כי ככה זה, לעולם העסקים החוקים האכזריים שלו". ואנחנו כל כך לא מאמינות בזה.

אנחנו מאמינות שלנהוג בחמלה עצמית במרחב השיווקי, זה קודם כל לשמור על משאבי האנרגיה שלך. מה שמאפשר להפוך את עבודת ההנגשה והקידום של הקליניקה להרבה פחות שוחקת. וכך, העיסוק השוטף בשיווק דורש הרבה פחות מאמץ ומאבקים פנימיים.

שיווק חומל גם מאפשר לך לשווק ביותר אותנטיות בדרכים ובשפה שמתאימות לך, לאמונות ולערכים שלך, כאלה שמכבדות אותך ואת המטופלים שלך.

שתי נשים עומדות ביער בנוחת יוגה
שיווק חומל

אז איך נראה, תכל'ס, שיווק חומל בקליניקה? לתפיסתנו, שיווק כזה יתבסס של שלושה יסודות חשובים:


1. נדיבות עצמית להיות בנדיבות (Kindness) עצמית זה אומר להתייחס בסובלנות ובאהדה כלפי החולשות, המצוקות והפגמים שלך. כן, גם כשממש פישלת :-).

אולי הבטחת לעצמך לכתוב עכשיו מאמר ובמקום זה גללת שעתיים באינסטגרם. או ששלחת מייל לכל רשימת התפוצה שלך עם שגיאות הגהה מביכות. או שהבטחת למטופל פוטנציאלי שתחזור אליו ושכחת מזה לחלוטין.

ברור שזו לא התנהלות רצויה, וברור שכולנו היינו מעדיפות להיות מושלמות, לא לטעות ולא לפשל. אבל האם הבחירה שלך תהיה להעניש את עצמך בהלקאה עצמית, בביקורת או אשמה, או לנהוג בנדיבות וסובלנות כלפי אנושיותך וחולשותייך? פשוט להודות בזה שהפעם פישלת, להזכיר לעצמך שמחר יום חדש ואפשר לנסות לתקן, ולבדוק עם עצמך מה אפשר לעשות כדי להצליח יותר פעם הבאה. הלקאה עצמית לא מונעת טעויות, היא רק שוחקת את הכוחות שלך. התייחסות חומלת תאפשר לך להתמקד בלמידה בעקבות הטעויות ובבחינה עניינית של איך אפשר למנוע (חלק מהן) בעתיד. אנחנו מזמינות אותך להיות מנהל.ת נדיב.ה של עצמך.

2. כבוד והקשבה פנימית

כי גם במרחב השיווקי, כמו בזה הטיפולי, כבוד לתפיסת העולם שלך והקשבה עצמית חשובות מאוד. לכל מטפל או מטפלת מתאים לשווק באופנים שונים - זה טבעי, הגיוני ונכון. אין דרך אחת נכונה, יש את הדרך שנכונה לך. צילומי מסך של שיחות עם מטופלים עושים לך כאב בטן? הרשתות החברתיות מרתיעות אותך? שיווק במייל עושה לך פריחה? סימן מעולה שאלה לא פעולות שיווקיות שמתאימות לך. להקשיב לקול הפנימי בשיווק, זה אומר להיות עם אצבע על הדופק ולבדוק בכל רגע נתון - מה מתאים או לא מתאים לי לעשות בפעילות השיווקית? האם הפעולה הזו מכבדת אותי או גורמת לי להרגיש רע עם עצמי? ובעיקר להבין שאין צורך להישמע, להיראות או לפעול כמו כולם וש - "בדיוק, בדיוק כמו שאני ככה זה טוב". 3. קשיבות שיווקית קשיבות (Mindfulness) היא תהליך של הבאת תשומת לב מכוונת ובלתי שיפוטית לתחושות ולמחשבות המתקיימות אצלנו עכשיו מבלי להזדהות איתן יתר על המידה אך גם בלי להתעלם מהן. ואיך זה בכלל קשור לשיווק קליניקה? כי יש לנו מצבור של מחשבות אוטומטיות לגבי השיווק. רובן אינן מייצגות את המציאות אלא הן תולדה של אמונות ותפיסות פנימיות. למשל "שיווק זה עסק מלוכלך", "חייבים להיחשף כדי לשווק", "מטפלים טובים לא אמורים לשווק כי זה לא צנוע"... וכו'. קשיבות שיווקית היא היכולת לזהות את האמונות והמחשבות האוטומטיות האלה, להתבונן בהן ולהבין שהן לא בהכרח המציאות. זה יכול לשנות פלאים את הגישה לשיווק וגם את התוצאות.

 

במילים אחרות, חמלה בשיווק היא לשים לב, בכל נקודה ובכל שלב בעשייה השיווקית שלך ולנהוג כלפי עצמך בכבוד, בסלחנות ובהקשבה פנימית. כל אלה יאפשרו לעבודה השיווקית להיות נעימה יותר ולכן אפקטיבית הרבה יותר.

חשוב לנו להדגיש שאין דרך אחת (או חמש) לשווק קליניקה. יש שפע של ערוצי שיווק שיכולים להתאים למטפלים ולמטפלות, וגם בתוך כל ערוץ שיווקי יש המון אופני פעולה אפשריים. אין ערוץ שיווקי אחד שהוא טוב יותר או נכון יותר אבסולוטית. וגם אין מהלך שיווקי שחייבים לעשות. כן, גם אם כווווולם עושים אותו.

יש את מה שמתאים ונכון לך, לאישיות שלך, למגבלות שלך ולתפיסת העולם שלך, בתקופה הזו (כי גם זה עשוי להשתנות עם הזמן). אנחנו מאמינות שניהול נכון של קליניקה ושל השיווק שלה מתחיל בלהיות מנהל.ת חומל.ת של המשאב החשוב ביותר בקליניקה שלך - את.ה


בימים אלה מתגבשת קבוצה של מטפלות ומטפלים למסע מרתק שמטרתו להתיידד עם השיווק של הקליניקה, במהלכו נגלה יחד איך אפשר להגדיל את כמות המטופלים בקליניקה ולהתפרנס ממנה בכבוד בצורה נעימה, מעצימה ובעיקר חומלת. מזמינות אותך להצטרף אלינו למסע הזה.








bottom of page