התנגדויות או לא להיות

עודכן ב: נוב 24

אז התקשר אליך מטופל. היתה שיחה טובה, הסברת לו איך את יכולה לעזור לו, היתה לך הרגשה שיש לכם חיבור טוב ואז פתאום מגיעות ההתנגדויות.

זה יקר לי / לא בטוח שזה יעזור / התהליך ארוך מדי / אין לי זמן וכו'


בשלב הזה אולי עולה בך תחושה של תסכול, אולי מגננה ואולי סתם כיווץ פנימי. בשפה מקצועית זה נקרא שלב ההתנגדויות והוא אחד הגורמים המלחיצים והמטרידים ביותר עבור מטפלים.


מה, עכשיו אני צריכה לשכנע? להוכיח?

ממש לא. אבל יש המון דברים אחרים שאפשר לעשות:


להבין מה באמת קורה שם

בואו נתחיל מהטרמינולוגיה ובמקום לקרוא לזה "התנגדות" - נתייחס למה שהמטופל אומר לנו כאל הזדמנות. כי בעצם זוהי הדרך שלו לספר לך מה מונע ממנו לקבוע טיפול, כך שיש לך הזדמנות לתת מענה מדויק לצורך שלו. אז אלה הן הזדמנויות, שמהוות שלב חשוב בשיחה בו המטופל הפוטנציאלי מבקש ממך עזרה. הוא למעשה אומר לך "אני מעוניין, חושב שאת יכולה לעזור לי, אבל יש לי עדיין חששות". יותר מזה, זה שלב של הבעת אמון כי במקום למסמס את השיחה ולהיעלם הוא בוטח בך מספיק כדי להגיד לך מה החששות שלו.


ואז?

לבחור איך להתנהל רגשית מול זה

כלומר, במקום לענות ממקום מתוסכל - אפשר לבחור לענות ממקום שיש בו הכרת תודה על הפתיחות של המטופל. או ממקום ענייני שפשוט עונה על שאלות סופר לגיטימיות.


ובעיקר -

להתכונן מראש

אין טעם או צורך לנסות להתפתל בזמן אמת ולחשוב איך לענות להתנגדויות השונות. תכל'ס, הן נוטות לחזור על עצמן ולרובן אפשר להיערך מראש. אז במקום להתאמץ ולהמציא את הגלגל מחדש בכל שיחה, אפשר פשוט להתכונן. לכן חשוב מראש למפות את ההתנגדויות וממש לנסח מראש ובכתב את התשובות. כך שבזמן אמת אפשר יהיה לענות בצורה אפקטיבית ונינוחה.


סבבה. אבל איך עושים את זה? אמנם יש טכניקות שונות להתמודדות עם התנגדויות בשיחה ואת חלקן אנחנו גם מלמדות בתכנית הליווי שלנו, אבל הפעם בחרנו להדגים דווקא על עצמנו. כן. גם לנו יש שיחות עם מתעניינים שרוצים להצטרף ל"לטפל בשיווק" מעלים התנגדויות שונות והנה אנחנו מראות איך אפשר להפוך אותן להזדמנויות:

שיווק למטפלים: ברכות למטופלים
התנגדויות או הזדמנויות? איך מגיבים להתנגדות בשיחת התעניינות

1. זה עובד? כפי שאף מטפל מקצועי שמכבד את עצמו לא יעיז להבטיח ריפוי מלא ומוחלט לבעיה של מטופל, כך גם אנחנו לא יכולות להבטיח שזה יעבוד. אנחנו כן יכולות להבטיח צמיחה משמעותית אם יש לך כוונה להשקיע, להפנים ולהתמקד ביישום. אנחנו כן יכולות להבטיח להעניק לך שפע של ידע מקצועי, כלים ומיומנויות ומסגרת שמעודדת עבודה ומניעה לפעולה - כדי שזה יעבוד. אנחנו כן יכולות לספר לך על אלפי בוגרים של הקורסים ותכניות הליווי שלנו שמוכיחים בעשייה היומיומית שלהם שזה עובד עבורם.


2. אבל כבר עשיתי מלא קורסים וזה לא עזר יש הרבה קורסי שיווק. אבל אין כיום אף גוף עם וותק, מקצועיות ומוניטין שמתמקד ומתמחה בעבודה עם מטפלים עצמאים כמו "לטפל בעסק". הגישה השיווקית הייחודית שלנו כבר הוכיחה את עצמה עם מטפלים רבים כבר מעל לעשות, דווקא משום שאנחנו לא מאמינות בשיטות, סודות וקסמים. התוכנית בנויה כך שהעשייה והיישום נעשים כבר במהלכה, עם ליווי ותמיכה שלנו, שממשיכים גם 3 חודשים אחרי שמסיימים. עם השנים פיתחנו כלים שעוקפים את התקיעות והחסמים בדרך ומעוררים מוטיבציה ליישום.

מעבר לכך - התכנית אינה פתרון אלא מסגרת, שתעניק לך כלים ומיומנויות, מוטיבציה והשראה - ייחודיים ומותאמים לעולם הטיפול. את העבודה יש לעשות בעצמך. אם בעבר לא יישמת את מה שלמדת בקורסים - זו ההזדמנות להגיע אלינו עם גישה אחרת, שמכוונת לעשייה ויישום - כבר במהלך התכנית.


3. מטפלים לא צריכים להתעסק עם שיווק. זה לא מכובד ולא אתי. בניגוד לתפיסה שהעשייה השיווקית עומדת בסתירה לעשייה הטיפולית, אנחנו מאמינות שבדיוק להיפך. אם הגעת לעבודה שלך מתוך שליחות אבל אף אחד ממאות האנשים שאתה יכול לעזור להם לא יודע על קיומך - איך תוכל להגשים את השליחות שלך? השיווק הוא הדרך שלך לאפשר נגישות למטופלים הפוטנציאליים שלך וכשהשיווק נעשה מתוך מקום מכבד (אותך ואת המטופלים שלך), נוח ומקצועי - אין בו שום התנגשות עם האתיקה המקצועית.


4. המורה שלי / המדריכה שלי / הקולגות שלי בחיים לא שיווקו ואמרו שאפשר לבנות קליניקה רק מפה לאוזן. ובכלל - מי שבאמת טוב לא זקוק לשיווק. ראשית, המציאות העסקית והשיווקית שבה פעלו מטפלים לפני 10-15 שנים שונה לחלוטין מהמציאות היום. השוק היום רווי ומוצף במטפלים בתחומים שונים, הקהל מוצף בהרבה יותר מסרים שיווקיים ופרסומיים ופחות פתוח לקבל אותם. שנית, אפשר בהחלט להתפתח רק מפה לאוזן פסיבי - רק שזה ייקח הרבה יותר זמן. אולי הקליניקה של של המדריכה שלך צמחה לאט מאוד, במשך שנים ארוכות עד שהיא הגיעה למעמדה הנוכחי. יכול להיות שהמורה שלך לא שיווק בתפיסה שלו, אבל עצם העבודה שלו באקדמיה היתה בעלת אפקט שיווקי משמעותי. ואולי הקולגה שלך יכל להרשות לעצמו לא להכניס הרבה מהקליניקה הפרטית כי היתה לו הכנסה נוספת במקביל. אבל יוקר המחיה היום מחייב אותנו להרוויח יותר כדי להתפרנס מהעשייה הטיפולית ולך אין את הפריבילגיה לחכות שמטופלים פשוט יגיעו אלייך מבלי לעשות דבר.


5. זה יקר לי נכון, מדובר בסכום לא מבוטל. יחד עם זאת, אנחנו מאמינות שמי שרוצה לראות את הקליניקה שלה משגשגת, ולהפוך אותה למקור פרנסה משמעותי, צריכה להשקיע גם בשיווק שלה. או במילים אחרות, כדי לעשות כסף צריך גם להשקיע כסף. :-) ובכל מקרה, אם אין לך מספיק מטופלים עכשיו בקליניקה, אז רוב הסיכויים שאת מפסידה סכום משמעותי הרבה יותר על אובדן הכנסה כל חודש. בנוסף אנחנו גם מאפשרות לפרוס לתשלומים חודשיים נוחים בעלות של טיפול אחד או שניים בחודש. כך שבסופו של דבר מספיק שבזכות התכנית יתווסף לך ולו מטופל אחד - כבר החזרת את עלות ההשקעה (וברור יש לנו כוונה לתת לך כלים שיביאו לקליניקה שלך הרבה יותר מעוד מטופל אחד חדש).

אם הצלחנו לענות על השאלות הקשות שלך - מעולה. כל מה שנשאר זה לנצל את הימים האחרונים להרשמה ולתפוס את אחד המקומות האחרונים במחזור הקרוב של 'לטפל בשיווק'. זו ההזדמנות שלך לקבל ליווי אישי מקצועי, צעד אחר צעד, בקבוצה אינטימית של מטפלים בדיוק כמוך, וללמוד יחד איך לשווק ולהרגיש נוח עם זה - בלי להרגיש לא נעים, בלי להתפתל ובלי ללכת לאיבוד בין אינסוף האפשרויות.


ואם יש לך עוד שאלות - ממש נשמח לענות עליהן.

אפשר לכתוב לנו במייל או להתקשר לג'וי 052-269-7321


מקוות שנתראה בקרוב,


פולינה וג'וי