למה מטפלת עצמאית צריכה איגוד מקצועי?
- פולינה שטרן-שלמה, ג'וי מרוז | לטפל בעסק
- 26 במאי
- זמן קריאה 4 דקות
אנחנו פוגשות לא מעט מטפלות ומטפלים שממש לא ברור להם למה כדאי או חשוב להצטרף לאיגוד מקצועי. זה נשמע ארכאי כזה, הסתדרותי, מיותר ובכלל - במה האיגוד כבר יכול לעזור לי אם יש לי קליניקה עצמאית?
אז זהו. שהוא יכול.
כמי שרואות את שוק מקצועות הטיפול מבחוץ ומתבוננות לאורך כל השנה על ההבדלים בין הדיסציפלינות השונות - קל לנו מאוד לראות את ההבדלים בין תחומי הטיפול המאוגדים, שיש להם איגוד מקצועי מסודר, פעיל ודומיננטי (ולפעמים כמה איגודים מקבילים) לבין המקצועות הלא מאוגדים או אלה שאצלם יש איגוד חלש, שלא מצליח לרתום מטפלים ומטפלות להשתייך ומתקשה להוכיח את זכות הקיום שלו.
החלטנו לעשות סדר בתשובה לשאלה - למה לי בכלל להצטרף לאיגוד מקצועי?
1. הסמכה והכרה מקצועית
בעידן שבו שיטות טיפול והכשרות צצות מכל עבר ואין הסדרה חוקית מסודרת לחלק גדול מהמקצועות - לאיגודים המקצועיים יש תפקיד חיוני בהגדרה מי הוא מטפל מוסמך בדיסציפלינה שלהם.
איגודים מכירים במוסדות ומסגרות הכשרה וחלקם עושים מבחני הסמכה מקצועיים, על מנת לשמור על הרף המקצועי ולסייע לקהל המטופלים להבחין בין מטפלים מקצועיים שעברו הכשרה ראויה לכאלה שלא.
עבורך, ההשתייכות לאיגוד מקצועי מחזקת את המוניטין והאמינות שלך, מבדלת אותך ממטפלים בעלי הכשרה לא מספקת ומסייעת למטופלים פוטנציאליים להגיע לקליניקה שלך.
2. חיזוק המוניטין הדיגיטלי בעיני הבינה המלאכותית
לצד חיזוק המוניטין שלך בעיני מטופלים פוטנציאליים, ההשתייכות לאיגוד מקצועי גם מחזקת את המוניטין שלך בעיני מנועי הבינה המלאכותית - שאחראים היום ליותר ויותר הפניות והמלצות שמובילות לקליניקה שלך. הסיכוי שהשם שלך יעלה בצ'טים כהמלצה הוא פועל יוצא של האמינות, המהימנות והמקצועיות שלך - כפי שהיא נתפסת בעיני מנועי הבינה. השתייכות לאיגוד מקצועי (ובעקבותיה הופעת השם שלך באתר האיגוד והופעת ההשתייכות לאיגוד בפלטפורמות שלך) - היא חותמת פורמלית של סמכות ואמינות שנתפסת כסופר משמעותית בעיני האלגוריתמים של ה AI. כך שיש פה תרומה ישירה לשיווק ולמיתוג שלך. יש לנו סדנה שלמה שמסבירה על זה אם בא לך ללמוד עוד.
3. קהילה מקצועית
כבר דיברנו לא מעט על הבדידות של המטפלות והמטפלים העצמאיים. השתייכות לאיגוד מקצועי היא גם השתייכות לקהילה שנותנת תמיכה, גיבוי וליווי, לפעמים כבר בשלב ההכשרה (איגודים רבים מהווים בית מקצועי גם לסטודנטיות וסטודנטים), ולאחר מכן - בשלבים הראשונים של הקמת הקליניקה העצמאית וכמובן בהמשך. באמצעות קבוצות וירטואליות (וואטסאפ, פייסבוק), סניפים מקומיים או מפגשים ארציים הם יוצרים מרחב להתייעצויות, למידה והפריה, הפניות הדדיות, נטוורקינג, קבוצות עמיתים ועוד ועוד. הכוח של החיבורים הקולגיאליים שמתאפשרים בזכות קהילה כזו הוא עצום - הן ברמה האישית והן ברמה הניהולית והשיווקית של הקליניקה.
4. ייצוג וכוח מול דרג קבלת ההחלטות, התקשורת והרשויות
חלק ממטרת ההצטרפות לאיגודים היא קולקטיבית - להגדיל את האיגוד ואת כוחו להשפיע על מקבלי החלטות ורשויות בתחומים שבסופו של דבר ישפיעו מהותית על השגרה המקצועית שלך. מקבלי ההחלטות והתקשורת מקשיבים למי שיש לו כוח. ככל שיהיו יותר מטפלות ומטפלים חברים באיגוד - ככה יהיה לו יותר כוח, נוכחות ומשמעות מול הגורמים השונים. אנחנו מכירים את זה היטב מארגוני המורים ואיגודי עובדים בתעשייה. אם זה לעצור הצעות חוק שעלולות לפגוע במעמד המקצוע או לקדם הצעות חוק שמחזקות אותו, להביע עמדה בנושאים אקטואליים, לקבל מקום על הבמה הציבורית ובסופו של דבר, לקדם את מקצועות הטיפול למקום הראוי להם - בראש המקצועות המוערכים והמתוגמלים בישראל - במערכת הציבורית ובשוק הפרטי. לצערנו, זה ממש לא המצב היום וזה נובע, בין היתר, מחולשת האיגודים המקצועיים.
5. רישוי ואסדרה
בחלק גדול (מדי) ממקצועות הטיפול בישראל, עדיין אין אסדרה חוקית. זה אחד המאבקים החשובים ביותר שאמורים להוביל האיגודים המקצועיים ושוב - גם כאן - ככל שיותר מטפלות ומטפלים יתאגדו - הסיכוי לקדם את האסדרה יגדל.
6. התפתחות מקצועית
כולנו יודעות היטב שהלמידה המקצועית לא מפסיקה עם קבלת התעודה / התואר. האיגודים המקצועיים מפיקים השתלמויות, ימי עיון, קורסים, סדנאות והכשרות המשך, שתומכים בהתפתחות ובקידום המקצועי הן בתחומי הטיפול השונים והן בתחומי ניהול ושיווק הקליניקה. בדרך כלל במחירים מסובסדים ונגישים בהשוואה לשוק ועם תו תקן ואיכות שאפשר לסמוך עליו. אנחנו ב"לטפל בעסק" גאות לשתף פעולה עם האיגודים המקצועיים המובילים בעולם הטיפול הישראלי בקורסים להקמת קליניקה, בסדנאות שיווק, בהרצאות מגוונות פרונטליות ומקוונות ובהשתתפות בכנסים של האיגודים עם התוכן שלנו.
כך, למשל, נעביר בקרוב קורס הקמת קליניקה עצמאית מטעם יה"ת - האגודה לטיפול באמנויות בישראל, במחיר נגיש ומסובסד למטפלות ומטפלים חברי האגודה.
7. כוח כלכלי
ידוע כמה משתלם להיות ב-"חבר", נכון? ככל שהכוח של איגוד מקצועי גדל - היכולת שלו להשיג הטבות כלכליות לחבריו וחברותיו גדל. בין אם זו הטבה ברכישת ביטוח מקצועי, הנחות על ציוד לקליניקה, מערכת חשבוניות או סליקת אשראי במחיר מיוחד - השתייכות לאיגוד יכולה לחסוך לך מלא כסף בהוצאות התפעול השוטפות.
8. ידע ומידע על מה שקורה בתחום
לא לכל מטפל ומטפלת עצמאיים יש מקורות מידע עדכניים על מחקרים והתפתחויות בתחום המקצועי - בארץ ובעולם. איגודים מקצועיים רבים מפיצים תוכן מקצועי בעל ערך, ישראלי ובינלאומי ומאפשרים לך להישאר מעודכנ.ת ומחובר.ת. במקביל, איגודים רבים נותנים במה בפלטפורמות שלהם למאמרים מקצועיים שנכתבו ע"י מטפלות ומטפלים מהאיגוד. win-win נפלא של שיתוף ידע, למידה קולגיאלית והפרייה הדדית.
9. הסברה מול הקהל הרחב
במקצועות טיפול רבים חלק מהאג'נדה היא קידום מעמד המקצוע בעיני קהל המטופלות והמטופלים. לאיגודים יש את הכוח (הכלכלי והשיווקי) לקדם קמפיינים של מודעות והסברה, שאין למטפלות או מטפלים בודדים. ראינו בשנים האחרונות כמה קמפיינים כאלה.
ואם אין בכלל איגוד במקצוע שלי? ואם יש איגוד אבל הוא לא מתפקד?
אז זה בדיוק המקום לעשות מעשה. אם התחושה שלך היא שאין לך ייצוג הולם - זאת הזדמנות לדאוג שיהיה, לחבור למטפלים נוספים, ליזום ולקחת חלק פעיל.
ובסוף בסוף חשוב לנו להגיד סחטין ושאפו וכל הכבוד למטפלים ולמטפלות שעומדים בראש ושפעילים באיגודים המקצועיים ועושים לילות כימים כדי לממש את כל הדברים האלה.


























תגובות