top of page
תמונת הסופר/תלטפל בעסק | שיווק למטפלים

וואטסאפ עסקי למטפלים ולמטפלות

בטח קרה לך לא פעם שהודעות ממטופלים נעלמו בים של עדכונים מבית הספר, קשקושים של המשפחה, פרסומות מהשכונה, דאחקות עם החברים, או ששוב ושוב הקלדת את הכתובת של הקליניקה / מה להביא למפגש / איפה חונים? או שמטופלים שלחו הודעות ב 2:00 בלילה? בשבת באמצע השנ"צ? בדיוק באמצע החופשה?


וואטסאפ הוא כלי עבודה מרכזי עבור רובנו, ויותר ויותר מטופלים מעדיפים תקשורת דרך הערוץ הזה ולכן טבעי והגיוני להשתמש בו. בשנים האחרונות נכנסה לשימוש אפליקציה חדשה ומשופרת של וואטסאפ שמיועדת לעסקים (וואטסאפ ביזנס), שעדיין, לעתים, מעוררת רתיעה אצל מטפלות ומטפלים מסוימים. ובעיקר - הפוטנציאל העצום שלה לקידום הקליניקה מתפספס. אז הכנו מדריך מפורט לעבודה איתה.

רגע, מה זה בכלל? וואטסאפ ביזנס היא אפליקציה אחות לאפליקציית הוואטסאפ הרגילה. גם היא חינמית לחלוטין ואפשר להתקין אותה במקום או בנוסף לוואטסאפ האישי (הסבר התקנה בסוף הפוסט כאן למטה). היא מיועדת לשימוש בטלפון וגם במחשב (WhatsApp web).

האפליקציה העסקית כוללת את כל מה שיש בוואטסאפ הרגיל פלוס אפשרויות שימושיות נוספות שיכולות לחסוך לך הרבה זמן ולהגדיל את הנגישות שלך למטופלים פוטנציאליים.


למה זה טוב?

בפן הניהולי - וואטסאפ ביזנס עושה סדר בבלגן, משפרת ניהול זמן, מעלה אפקטיביות ופרודוקטיביות ומאפשרת מעקב אחרי משימות. בפן השיווקי - היא מייעלת את התקשורת עם מתעניינים ועם מטופלים, מחזקת את המוניטין המקצועיים ואת המיתוג ומשפרת את השיווק.

וואטסאפ עסקי (ביזנס) למטפלים

אז מה יש שם? כל ההגדרות מופיעות תחת לשונית "כלים עסקיים" באפליקציה.


  • פרופיל מקצועי מורחב: בוואטסאפ ביזנס אפשר להוסיף מידע מפורט רלוונטי למטופלים ולמתעניינים לפרופיל שלך. זהו מרחב תדמיתי, מקצועי ופורמלי מעולה, שמאפשר לקבל רקע ומידע עוד לפני יצירת הקשר וגם תוך כדי ההתכתבות. מעבר לזה, עם כמה אנשים יוצא לך להתכתב בכל יום, שאין להם מושג על העשייה שלך ולא מכירים את הקליניקה שלך? רווח נקי לשיווק פה לאוזן. מה אפשר לכתוב שם? כמובן שקודם כל את ההגדרה המקצועית הממוקדת שלך (עד 139 תווים) וקטע מורחב של "אודות", אבל גם: כתובת הקליניקה, קישורים לאתר ולרשתות חברתיות, מייל וכו'. זו הזדמנות מעולה להגדיל את הנגישות שלך למטופלים פוטנציאליים ולמתעניינים וגם לחזק את המיתוג ולקדם את שאר ערוצי השיווק שלך. ובשורה התחתונה - זה פשוט נראה הרבה יותר מקצועי.


  • קטלוג: בהמשך לפרופיל המקצועי, הוואטסאפ העסקי מאפשר להוסיף קטלוג של השירותים בקליניקה שלך (הטיפולים השונים, תהליכים, סדנאות, מוצרים דיגיטליים אם יש לך וכו') ממש כמו לשוניות בתפריט האתר, או הקטלוג בדף העסקי בגוגל. בכל מוצר יש מקום לכותרת, מחיר, תיאור (למי מתאים הטיפול, מה התועלות שלו, משך ותדירות וכל מידע רלוונטי אחר), תמונה וקישור. אחרי יצירת הקטלוג אפשר לשלב מוצרים מתוכו בהתכתבות עצמה בצורה נגישה, בולטת וממש נוחה. זו דרך מעולה לעזור לאנשים להבין מה בדיוק יש לך להציע ומהן הדרכים לקבל ממך ערך ועזרה.

  • מענה אוטומטי ("הודעת פתיחה"): מלא פעמים אין לך אפשרות לענות למתעניינים במשך שעות ארוכות אחרי שכתבו לך. היעדר תגובה, עבור המתעניינים, עלול ליצור תחושה של חוסר נגישות, או אפילו התעלמות או ניכור - ומבחינתך זה ממש פספוס. בוואטסאפ העסקי יש אפשרות להגדיר מענה אוטומטי ("הודעת פתיחה") לפניות חדשות, בניסוח אישי שמסביר מתי יהיה לך זמן לשוחח ואיפה אפשר לקבל מידע בינתיים. פעולה קטנה שמשפרת משמעותי את הקשר ומאפשרת לבנות מערכות יחסים ולחסוך זמן. אפשר להגדיר שההודעה תשלח רק למי שלא שמור באנשי הקשר שלך (שלומר לא למשפחה, חברים ומטופלים וותיקים אלא רק לפניות חדשות). ** כמובן שאם לא בא לך או לא מתאים לך להשתמש במענה אוטומטי - זה ממש לא חובה. אפשר ליהנות משפע הפיצ'רים האחרים באפליקציה בלי להגדיר מענה אוטומטי.


  • הודעת אי-זמינות (הודעת 'העסק סגור כרגע'): לכולנו יש שעות שאינן שעות עבודה (בהנחה שהעסק שלך הוא לא מחלקת טיפול נמרץ). בוואטסאפ העסקי אפשר לקבוע שעות מענה והודעה אוטומטית שנשלחת למי שפונה מחוץ לשעות האלה. זה פיצ'ר חשוב במיוחד בעיקר בימים אלה שמאופיינים בפריצת גבולות משמעותית, או עבור מי שמלכתחילה מתקשה לשמור על הגבולות של בית-עבודה. כך, מטופל קיים או מתעניין שישלח לך הודעה מחוץ לשעות העבודה יקבל אוטומטית הודעה בניסוח אישי שמאפשרת לבנות ולשמור על מערכת היחסים גם בשעות שהקליניקה לא פעילה. אפשר להגדיר אי-זמינות מחוץ לשעות העבודה, או בטווח תאריכים קבוע מראש (חופשה / מחלה). אפשר כמובן לנסח את ההודעה שמתאימה לך, בשפה ובסגנון האותנטיים שלך ולהסביר מהן שעות המענה, לתת מידע ראשוני או כל מסר אחר שמתאים לך. ככה נמנעים ממצב שמטופלים לא מבינים למה עדיין לא הגבת להם וחסל סדר התלבטויות של האם כן או לא לענות למי שכתב לך הודעה בשעות הלילה. זה משפר משמעותית את מערכות היחסים וחוסך המון זמן ובעיקר תסכול (לשני הצדדים). אפשר להחריג חברים ומשפחה ולהגדיר שרק מספרים חדשים יקבלו מענה אוטומטי כזה. וכמובן שגם כאן - אם פחות התחברת להודעות מהסוג הזה ולא מתאים לך להשתמש במענה אוטומטי - זה ממש לא חובה. אפשר ליהנות משפע הפיצ'רים האחרים באפליקציה בלי להגדיר הודעת אי-זמינות.

  • תגובות מהירות: לכולנו יש מסרים שחוזרים על עצמם, אלה שנשלחים פעם אחר פעם בשיחות שונות, כמו הוראות הגעה לקליניקה, מדיניות ביטולים, הסברים והנחיות לפני או אחרי טיפול וכו'. הפיצ'ר של "תגובות מהירות" מאפשר לייצר תגובות מוכנות מראש ולצרף אותן לשיחה בלחיצת כפתור, מה שחוסך המון זמן ומונע בלגן ואי נעימות בגלל מידע שנשכח בטעות.


  • תוויות - לסימון שיחות: עוד פיצ'ר ממש שימושי הוא האפשרות לסמן שיחות בתוויות שונות. למשל מטופל חדש / מחכה לתשובה / לעדכן על המחזור הבא בקורס וכו . ככה קל לוודא ששום מטופלת או מתעניינת לא הלכה לאיבוד ואפשר גם לחזור אליהם עם עדכונים בהמשך. ממש נוח כשיש מלא שיחות ביום ודברים בורחים ונשכחים, ויעיל במיוחד למי שעושה קורסים וקבוצות (כי כך אפשר לצבור רשימות של מתעניינים ולשלוח להם עדכונים לפי בקשתם). פיצ'ר שווה במיוחד הוא האפשרות לשלוח בבת אחת הודעה לכל הצ'טים המסומנים תחת אותה תווית (כמו ברשימת תפוצה). כמובן שכל זה מאפשר לחסוך מלא זמן בחיפוש ובשליחת הודעות, לייעל את הניהול ולשפר את הפרודוקטיביות.

  • הוספת הערה ללקוח: פיצ'ר חדש יחסית ושימושי במיוחד מאפשר להוסיף בפרופיל של איש / אשת הקשר מידע נוסף, שגלוי רק לעיניים שלך (למשל סיבת הפנייה, הגורם המפנה, סיפור רקע). זה חוסך את חוסר הנעימות בקושי לזכור פרטים ובעיקר את הגלילה המייגעת אחורה כדי לנסות לדלות את הפרטים מההתכתבות הקודמת.



אוקי השתכנעתי. איך לעשות את זה תכל'ס?

ההתקנה ממש פשוטה ויש שתי אפשרויות:

  • במקום הוואטסאפ הרגיל: לעשות גיבוי רגיל (כמו לפני החלפת מכשיר), להוריד את ה- WhatsApp business מחנות האפליקציות ואז בהתקנה - הגיבוי עולה אוטומטית והכל נשמר. זו האופציה המומלצת לדעתנו למטפלות ומטפלים עצמאיים, כדי לא לפצל את הקשב בין שתי אפליקציות שונות, מה שמקשה על היעילות ומייצר סרבול.

  • בנוסף לוואטסאפ הרגיל: יש צורך במספר קווי (או סים / מכשיר סלולרי נוסף) ואז בהתקנה להקליד את מספר הטלפון הקווי, לבחור באימות דרך שיחת טלפון (לאותו מספר קווי) ולקבל את את קוד האימות בהודעה מוקלטת למספר הקווי. זו אופציה שמתאימה למכונים, למרכזים ולקליניקות מרובות מטפלים, או למי שממש רוצה הפרדה מוחלטת בין האישי למקצועי, כך שכל התקשורת עם מטופלים ומתעניינים תהיה במרחב נפרד לחלוטין מההתכתבויות האישיות. זה אומר גם להעביר את כל אנשי הקשר הקיימים שקשורים לקליניקה למספר החדש ולשמור אותם שם (כאמור, מסורבל).


חשוב לדעת שבהתקנת וואטסאפ ביזנס במקום האפליקציה הרגילה, אם רוצים לחזור חזרה (במקרים המאוד מאוד מעטים שבהם זה קורה): הגיבוי של המידע שהתעדכן בינתיים בביזנס - לא יעבור חזרה לאפליקציה האישית. הגיבוי הראשוני יישמר כמובן.


ואחרי כל זה,

אם ההגדרה המקצועית שלך עדיין לא מגובשת עד הסוף או לא מספיק בהירה. אם לא ברור לך עד הסוף איזה מן 'מוצרים' יש לך בקליניקה ובעיקר אם כמות הפניות של מטופלים חדשים עדיין נמוכה מדי ואין למי להראות את כל היופי הזה - אנחנו ממש יכולות לעזור. כאן מתחילה הדרך לקבלת עזרה.


 


Commentaires


bottom of page