top of page
  • תמונת הסופר/תלטפל בעסק | שיווק למטפלים

12 תובנות אחרי 12 שנות שותפות

איך עושה עסק שרץ למרחקים ארוכים?


בימים אלה אנחנו חוגגות בת-מצווש. כבר 12 שנים ש"לטפל בעסק" היא חלק בלתי נפרד מאיתנו. כבר 12 שנים שאנחנו שותפות. וכן אנחנו יודעות - הישרדות עסקית לאורך זמן היא לא דבר מובן מאליו, בטח כשמדובר בשותפות. לכן לכבוד החגיגות שלנו, החלטנו דווקא להעניק מתנות: 12 תובנות שיעזרו גם לעסק שלך לשרוד למרחקים ארוכים.



1. ליהנות מהדרך: אנחנו מאמינות שעסקים עושות בהנאה או לא עושות בכלל. חשוב לנו ליהנות מהדרך, לתבל אותה בצחוקים ובהומור ובגדול - לא לקחת את עצמנו יותר מדי ברצינות. להקליל. למדנו שאנחנו יעילות יותר כשאנחנו נהנות. ממליצות בחום להתרגל לעצור ולשאול את עצמך איך אני עושה שזה יהיה לי כיף יותר? מה אפשר לעשות כדי להכניס יותר שמחה וקלילות לעבודה שלי?

עוד דרך מעולה ליהנות, אגב, היא פחמימות. מחקרים מוכיחים שעל בטן מלאה מתקבלות ההחלטות הכי טובות (לא סגורות על זה שיש באמת מחקרים כאלה. אבל אם אין - מישהו חייב לבדוק את זה).


2. לבחור את הפרטנריות שלך בחוכמה:

ואם כבר ליהנות מהדרך, חשוב לא פחות זה לבחור עם מי לעשות את הדרך הזו. כי זה שאנחנו עצמאיות, ממש לא אומר שנעשה את דרך לבד, בטח כשמדובר בשנים ארוכות של עצמאות. הכוונה אינה רק לשותפויות או שיתופי פעולה עסקיים, אלא גם לקשרים, לחיבורים ולמערכות יחסים עם קולגות, ספקים, לקוחות, קהילה.

שווה להשקיע זמן ומחשבה כדי להקיף את עצמך באנשים שמוציאים ממך את הטוב, שמחזקים אותך, שאפשר לסמוך עליהן ועליהם וחשוב לא פחות - לדעת לשחרר את אלו שלא. זה תהליך שדורש תשומת לב, תכנון והרבה התבוננות פנימית, אבל מאוד מתגמל בטווח הארוך.


3. להגדיר את הגבולות שלך ולשמור עליהם:

בניהול של עסק עצמאי יש המון סוגים של גבולות (של זמן, של כסף, של ערך, של תוכן). הגדרה מדויקת של גבולות ושמירה עליהם תשמור עלייך ותאפשר לך להתמיד לאורך זמן, וחשוב לא פחות, היא גם תשמור על המטופלים שלך ותיצור להם מסגרת ברורה ומוגנת. הנה מדריך שכתבנו בנושא גבולות בקליניקה

נכון שזה לא תמיד קל לשמור על הגבולות האלה. אבל למדנו (לפעמים בדרך הקשה) שבמקומות שאנחנו לא מכבדות את הגבולות שלנו יש מחיר אישי, מקצועי ועסקי גבוה מדי.


4. להתאזר בטונות של סבלנות ועקביות:

קשה לזכור את זה כשחיים בעולם דינמי כל כך - אבל בנייה של עסק עצמאי יציב ומפרנס לוקחת זמן. שנים, למעשה. אנחנו לא מאמינות בפתרונות קסם ובקיצורי דרך ותמיד מזכירות לעצמנו שניהול עסק עצמאי זו ריצת מרתון, במיוחד בכל מה שקשור לשיווק - לוקח זמן לבנות מוניטין, ליצור מערכות יחסים, ללמוד איך לעבוד נכון. אם יש משהו שלמדנו על עצמנו ומתוך ניסיון עם אלפי מטפלות ומטפלים לאורך השנים, זה שאחת המכשלות הגדולות ביותר היא חוסר סבלנות. ציפיות לא ריאליות גורמות לייאוש ותסכול בשלב מוקדם מדי ותחושה ש"זה לא עובד" מתסכלת ומתישה - ואז זה באמת לא עובד. אבל דווקא בשלבים האלה, כשנדמה שזה פול גז בניוטרל, חשוב לא להתייאש ולהמשיך בעקביות. כך גם לגבי תקופות פחות מוצלחות - חשוב להתאזר בסבלנות גם בתקופות הרעות ולזכור שהן יעברו.


5. לא לפחד מהמספרים:

ואפרופו תקופות פחות טובות - בעסק עצמאי יש תנודות. לפעמים הן עונתיות, לפעמים לא מוסברות. תקופות של גאות ושל שפל, יומן מתמלא ומתרוקן. חשוב להכיר את המגמות האלה בקליניקה שלך, לא לפחד להסתכל על המספרים בעיניים ולהבין את מה שעומד מאחורי הנתונים. אצלנו, ג'וי אחראית על האקסלים (כל אחת והסטיות שלה), ובזכותה יש לנו את המדריך לסיכום חודשי שיכול לעזור גם לך. ועוד המלצה חשובה: כדי לא לקבל תמונה מדוייקת, כדאי לסגל הסתכלות שנתית ולא רק חודשית ולהתבונן על הצמיחה של העסק לאורך זמן. בראיה חודשית יש הרבה הטיות (חופשות, חגים) וזה עלול להלחיץ.


6. לא לשכוח שהקבוע היחיד הוא השינוי:

אנחנו מאמינות גדולות בתכנון. וכן, אנחנו מודות שלפעמים מתאהבות קצת יותר מדי בתוכניות שלנו. אבל תמיד משתדלות להזכיר אחת לשנייה שהחיים (והעסקים) זה הדבר הזה שקורה בזמן אנחנו עושות תוכניות. כולנו מכירות את החוויה של לשבור את הראש על משהו שבטווח הקצר נראה דרמטי והרה גורל ואחרי תקופה, במבט לאחור, לא ברור בכלל על מה היתה כל ההתרגשות.

לכן למדנו להיות גמישות. לתכנן אבל גם לדעת לשנות תוך כדי התקדמות. לבדוק כל הזמן מה קורה מסביבנו ולהתאים את עצמנו למציאות המשתנה. בשנתיים וחצי האחרונות זו גישה שהוכיחה את עצמה במיוחד, כשהעברנו את כל הפעילות שלנו לאפיקים מקוונים, היברידיים ודיגיטליים (אבל שמחות מאוד מאוד לחזור לפעילות פרונטלית סופסופ).

12 תובנות על עסק שרץ למרחקים ארוכים

7. לזכור את הסוד של אזור הנוחות:

יש גישה שאומרת שאזור הנוחות הוא פינוק שצריך לוותר עליו אם רוצים להצליח בחיים, לצד האדרה של "יציאה מאזור הנוחות" לשם ההתפתחות האישית. המסע העסקי המשותף שלנו לימד אותנו, שבכל מה שקשור לשיווק - בדיוק ההיפך הוא הנכון. דווקא שמירה על אזור הנוחות היא זו שמגבירה אפקטיביות ותורמת להצלחה בטווח הקצר והארוך. אנחנו הרבה יותר אפקטיביות כשנוח לנו.

אנחנו ממליצות בחום גם לך למפות את אזורי הנוחות השיווקיים שלך (קהל יעד, שירותים, ערוצים, מסרים ועוד) ולהקפיד לפעול בתוכם. הם יכולים להפוך לסוד הצמיחה שלך - כמו שהסברנו בהרחבה בקישור הזה.


8. בדיוק כמו שאני ככה זה טוב:

אנחנו יודעות שלא כולם אוהבים אותנו. וזה הגיוני. לוקח זמן לקבל את זה וגם להבין שזה דווקא ממש חשוב. כי מי שלא מתחברת לסגנון שלנו היא פשוט לא לקוחה שמתאימה לנו, בכל מקרה. ומי שאנחנו לא באות לו טוב בעין או לא אוהב את הגישה שלנו, כנראה ימצא דרך אחרת ללמוד איך לשווק את הקליניקה. וזה בסדר.

אז אנחנו רחוקות מלהיות מושלמות, יש לנו תמיד מה להגיד ואנחנו לא מיישרות קו עם "מה שמקובל" בהרבה נושאים – אבל אלה מי שאנחנו. ובמקום להתנצל על זה או לנסות להסתיר את זה הפכנו את זה לטביעת האצבע הייחודית שלנו בשוק שהולך ונעשה רווי ומלא ב"העתק-הדבק". גם לך, אין מה להתחפש, להתאמץ להיות מישהי אחרת בשיווק שלך, או לנסות להתאים את עצמך לציפיות כלשהן של "אנשים". מעבר לזה שזה פשוט מעייף ושוחק, זה בכל מקרה יביא לך את המטופלים הלא נכונים. אותנטיות תמיד היתה ותמיד תהיה הכלי המשמעותי ביותר בשיווק.


9. בשביל להרוויח כסף חשוב להשקיע כסף:

זו ללא ספק אחת האמיתות שהיינו שמחות להכיר בתחילת הדרך. כדי שהעיסוק שלך יהיה עסק שמניב לך הכנסות לאורך זמן חשוב גם להשקיע בו כסף. השקעה כספית היא חלק מהדלק שיאפשר לעסק שלך לנוע קדימה, להתפתח ולהתייצב. וזה נכון שלפעמים נשקיע את הכסף עוד לפני שיהיו מספיק הכנסות (ביצה ותרנגולת). חשוב להדגיש שאנחנו בעד להשקיע את הכסף בחוכמה, לא לקחת סיכונים מיותרים או להיכנס להוצאות ענק, אבל לגמרי להעז ולהשקיע בצורה הגיונית, מחושבת ואמיצה.


10. להסכים לטעות ולהיכשל:

זה ממש לא נעים לטעות, בטח במרחב השיווקי שהוא פומבי כל כך. אבל אין מה לעשות, הטעויות האלה הן פשוט חלק מהדרך. לתת לפחד מהטעויות לנהל אותך, מבזבז המון אנרגיות ובעיקר ממש מקשה על התנועה. גם אנחנו נכשלות וטועות לפעמים (לא מעט, אגב, עד היום), מפשלות ועושות פדיחות (חלקן ממש פומביות), אבל בכל פעם מזכירות לעצמנו שאין באמת דבר כזה טעות. כי או שהצלחנו, או שלמדנו משהו. אז במצבים כאלה, אנחנו משתדלות מאוד לא ליפול להלקאה או להאשמות, מנסות להתייחס לעצמנו בחמלה ובהומור, ללמוד את השיעור ולהמשיך הלאה.


11. לטפל במשאב הכי משמעותי בעסק:

כל כך קל לשכוח שהמשאב הכי משמעותי בעסק זו את. זה אתה.

בתוך השגרה של הרצון לדאוג למטופלים, למשפחה, המרוץ אחר הדברים שחשוב לעשות בשביל הקליניקה, אסור לשכוח שכל הפעילות הזו נשענת על דבר אחד קריטי - האנרגיה שלך, שהיא המנוע שמניע את העסק הזה קדימה. בסופו של דבר, כדי לטפל באנשים אחרים חשוב קודם כל לטפל בעצמך - לדבר לעצמך יפה, להימנע מהלקאה עצמית וביקורתיות (שוחקי אנרגיה ידועים) ולדאוג להטעין את המצברים. בקיצור: להיות מנהל.ת נחמד.ה לעצמך.


12. לחגוג הישגים קטנים וגדולים בדרך:

אחת הדרכים לפרגן לעצמך היא צ'ופרים וחגיגת הישגים. הרי כמעט כל הצלחה גדולה היא בסופו של דבר תוצאה של מלא הצלחות קטנות בדרך. עצירה וחגיגה של ההצלחות הקטנות האלה, מעודדת ומייצרת עוד הצלחות, מלמדת אותנו מה עבד ומטעינה באנרגיות. בסופו של דבר - אנחנו וועד העובדים של עצמנו וגם מנהלת הרווחה שאחראית על טקס העובדת המצטיינת. אם לא נשקיע בצ'ופרים וחגיגת הישגים - אף אחד לא יעשה את זה בשבילנו. גם אצלנו, בכל פעם אחת מאיתנו מתעוררת ומזכירה לשנייה לעצור רגע כשקורה משהו טוב ולחשוב על דרך לציין את ההישג ולחגוג. זה יכול להיות אפילו בונוס במשכורת (כן, אנחנו אשכרה משלמות לעצמנו בונוסים פה ושם).

 

והיום אנחנו חוגגות פעמיים - גם יומולדת 12 וגם את פתיחת מחזור 47 של "לטפל בשיווק" (סופסופ במפגש פרונטלי!). שני הישגים משמעותיים וראויים לציון. בדיוק חושבות איזה צ'ופר מגיע לנו :)







bottom of page