top of page
  • תמונת הסופר/תלטפל בעסק | שיווק למטפלים

שיווק למטפלים: המיתוס של אזור הנוחות

עודכן: 24 בנוב׳ 2021


כדי להתקדם צריך לצאת מאזור הנוחות.

בטח כשבאים לקדם את הקליניקה ולעסוק בשיווק.

נשמע סך הכל הגיוני. לא?

אז זהו, שממש לא.

כבר שנים אנחנו מלמדות מטפלים בדיוק את ההיפך: איך לקדם את הקליניקה שלהם מתוך כבוד לאזור הנוחות ולמי שהם כבני אדם. אנחנו מאמינות ויודעות שהשיווק הטוב ביותר נעשה דווקא מתוך אזור הנוחות.


למה בעצם?

1. אפקטיביות: אני במיטבי כשנוח לנו

לכן שיווק מתוך אזור הנוחות מביא לתוצאות משמעותיות יותר. במקום לבזבז אנרגיה וזמן על מלחמה במגבלות ובקשיים, אפשר לקחת את החוזקות, הכישורים והדברים שבאים בקלות ולהשתמש בהם. כמאמר הסלוגן הידוע "את הכי יפה כשנוח לך" - אנחנו משווקים הכי טוב כשנוח לנו. ולהיפך - אם נפעל מחוץ לאזור הנוחות 'בכוח' - סביר להניח שלא נגיע לתוצאות משביעות רצון.

2. עקביות: כשנוח, אפשר להתמיד בקלות

שיווק מתוך אזור הנוחות יהיה נעים יותר לביצוע (פחות מבאס, פחות מתסכל, פחות מתאמץ) ולכן גם יהיה קל יותר להתמיד בו לאורך זמן. כשבוחרים לעשות פעילויות שיווקיות מחוץ לאזור הנוחות הן דורשות הרבה מאמץ ולרוב מלוות בתחושה לא נעימה. המשאבים האלה של עצבים, כעס, תסכול, ביאוס - מקשים על ההתמדה והעקביות. והרי אחד הדברים שהכי מורכבים בשיווק גם ככה הוא הצורך להתמיד לאורך זמן. אז ברור שאם צריך להתמיד בפעולות שמבאסות אותך יהיה לך הרבה הרבה יותר קשה.


3. אותנטיות: באזור הנוחות לא צריך להתחפש

יציאה מאזור הנוחות במובן השיווקי באה הרבה פעמים לידי ביטוי בתהליך של 'התחפשות' - מאמץ להידמות למשהו אחר. כשאני לא באזור הנוחות, קשה לי להיות אני. מה שמביא לאימוץ התנהגויות, שפה ופעולות שלא הייתי עושה בשום נסיבות אחרות והן לא אותנטיות למי שאני. בעולם הטיפול זה קריטי במיוחד כי שיווק שאינו אותנטי פשוט מביא אלייך מטופלים לא נכונים ולא מתאימים. ולעות זאת, שיווק מתוך אזור הנוחות יאפשר לך לבטא את עצמך, את האופי והאישיות שלך, באותנטיות ובכנות מלאה.


אפשר דוגמא? ברור.

חייבים להיות בפייסבוק

בטח שמעת כבר ש"חייבים להיות בפייסבוק" (או באינסטגרם או ביוטיוב או בכל רשת חברתית אחרת). אבל אולי לך יש רתיעה מטכנולוגיה, אולי אין לך חיבור לרשתות החברתיות ואולי ממש לא בא לך לבלות שעות מול המקלדת או בגלישה בסלולרי. בכלל, יש לך העדפה לקשר אישי, פרונטלי. כמו פעם. אבל אמרו לך שחייבים להיות בפייסבוק. אז אולי בכל זאת זה ישכנע אותך לפתוח דף עסקי ולנסות לפעול בפייסבוק בהמון מאמץ. כשכל כניסה לרשת תלווה בתסכול ובתחושות לא נעימות. האם זו תהיה פעילות אפקטיבית? כנראה שלא ממש. קודם כל כי היא תדרוש הרבה מאמץ, יהיה קשה לבצע אותה. יותר מזה, פייסבוק הוא מרחב מבוסס מערכות יחסים ומאוד קשה לקיים מערכת יחסים מתוך חוסר ברירה וחוסר חיבור. קשה להיות אותנטיים בנסיבות כאלה. אז רוב הסיכויים שזו תהיה פעילות שיווקית שתדרוש ממך המון משאבים, תגרום לך 'להתחפש', להרגיש רע ובעיקר תניב תוצאות מאכזבות.



שיווק למטפלים: איך לשווק ולהרגיש נוח עם זה
שיווק למטפלים: איך לשווק ולהרגיש נוח עם זה

אז מה כן? מה זה אומר לשווק מתוך אזור הנוחות?

בגדול, זה אומר - למצוא את המרחבים והכלים בהם הכי נעים ונוח לך לשווק. מתוך ההבנה שבשיווק אין נכון או לא נכון, אלא מה נכון לך. ואין דרך אחת נכונה - יש את הדרך שלך.


אבל כולם אומרים ש...

כן, אנחנו יודעות, לפעמים השריר הזה של ההקשבה פנימה והכבוד לעצמי בהקשרים השיווקיים (ובכלל) הוא פחות מאומן. ולכן, לאורך תכנית הליווי שלנו אנחנו מתרגלות עם המשתתפים את היכולת להקשיב ל"איך מתאים לי לשווק?", "מה נכון עבורי כרגע?". מלמדות אותם לשאול מה אני רוצה, מה בא לי ומה קל לי ועד כמה אלה שאלות משמעותיות גם בתחום של השיווק. ככל שמתרגלים לשאול את השאלות האלה יותר - השיווק יהפוך להיות אפקטיבי יותר.


נשמע הגיוני. איך מתחילים?

הנה כמה דברים שכדאי לעשות:

  • להכיר את אזור הנוחות שלך: נקודת ההתחלה היא מיפוי של מה שאוהבים לעשות. אולי ממש קל ונוח לך לכתוב? אולי דווקא לדבר עם אנשים ואולי לגלוש שעות באינטרנט ולמצוא מידע.

  • לבדוק איך אפשר להשתמש בזה בשיווק: אחרי המיפוי הראשוני הגיע הזמן לבדוק איך אזור הנוחות יכול לבוא לידי ביטוי בפעילות השיווקית שלך. באיזה ערוצים שיווקיים אפשר למנף את הכישורים שלך? מה הם הכלים השיווקיים שיאפשרו לך לעשות את מה שהכי אהוב עלייך? איפה יהיה לך הכי קל להתבטא באותנטיות?

  • ללמוד לשאול את השאלות הנכונות: יש לך משימה שיווקית? זה הזמן לשאול את עצמך שאלות של נוחות - איך אפשר לבצע את המשימה הזו בצורה נוחה יותר? מה אפשר לעשות כדי להקל על עצמי בתהליך? איך אפשר לעשות שיהיה לי נעים יותר? מי / מה יכול להקל עליי?

  • לעשות את זה כמו שצריך: ואולי מה שהכי נכון לך עכשיו הוא מעבר ללדייק כמה שאלות. אולי הגיע הזמן שלך לצאת למסע במטרה להתיידד עם השיווק לעומק. לגבש את הזהות השיווקית האותנטית שלך מתוך ביטחון והקשבה פנימית ולגלות איך לטפל בהרבה יותר אנשים מתוך אזור הנוחות שלך. בדיוק בשביל זה אנחנו פה ואנחנו מזמינות אותך להצטרף אלינו למחזור הקרוב של "לטפל בשיווק"

בכל מקרה,

מאחלות לך להרגיש תמיד בנוח בשיווק שלך.


פולינה וג'וי





bottom of page