top of page

שיווק בשיטת האיכסה

לטפל בעסק | שיווק למטפלים

עודכן: 6 בינו׳


שיטת האיכסה היא אחת משיטות השיווק הנפוצות והמוכרות במיוחד. למעשה, היא ביטוי לתפיסת העולם האומרת ששיווק זה עסק מלוכלך, מניפולטיבי, אגרסיבי. ולכן, אם רוצים שהעסק יצליח ויגיעו לקוחות, אין ברירה אלא "ללכלך את הידיים".


בטח יצא לך להיתקל בשיטה הזו. במפגש מול איכסה שיווקי, אי אפשר להתבלבל. אם פגשת שיווק בשיטת האיכסה מצד הלקוח - יהיה לך ממש קל לזהות אותה, גם אם לא ידעת לקרוא לה בשם הזה.


איך זה נראה?

עסקים שמשווקים בשיטת האיכסה נוהגים לפעול בכמה דרכים נפוצות. למשל:

פולינה שטרן שלמה וג'וי מרוז מלטפל בעסק
שיווק בשיטת האיכסה

  • עיוות המציאות במסר השיווקי כמו בכותרת שמכריזה: "איך הרווחתי 117,439 ₪ בשלושה ימים" - כשבפועל ברור לכל מי שמבין קצת בשיווק ובעסקים, שמדובר בתהליך של הרבה יותר זמן ולשלושת הימים הללו קדמה עבודה והשקעה של חודשים רבים.

  • הטרדה ופלישה למרחב הפרטי כמו בהצפה יום-יומית של של המייל במסרים פרסומיים, או פניה פרסומית במסנג'ר האישי בפייסבוק רגע אחרי אישור החברות (או חודשים רבים אחר כך, זה לא ממש משנה).

  • הבטחות שווא כמו אנשי מקצוע שמבטיחים שאם רק תבצעו 3 שלבים פשוטים, ותפעלו על פי הנוסחה / השיטה . הקוד / הסוד - תכפילו את כמות המטופלים בקליניקה תוך שבועיים והם יזרמו אליכם כבמטה קסם והעסק שלכם יהפוך למדפסת כסף, בלי שום מאמץ. הרי צריך רק "לאסוף את הכסף מהרצפה", לא?

  • הפעלת לחץ ומניפולציות בתהליך המכירה כמו בשיחת מכירה של חברת ביטוח או תקשורת, שמנסה למכור לך משהו שאין לך באמת שום צורך בו, במהלך מכירה מתיש ואפילו תוקפני שמפעיל מניפולציה רגשית לא הוגנת, לעתים תוך כדי ניצול בוטה של חולשות.

  • הטעיה כמו במודעת פרסומת שמבטיחה מבצע מלהיב של 1+1 אבל בקופה מסתבר שבאותיות הקטנות בתחתית המודעה (והן ממש ממש קטנות!) כתוב שזה רק לחברי מועדון. או כמו בהעלאת מחיר יומיים לפני sale כדי להכריז על הנחות ענק (שהן בעצם המחיר הרגיל של המוצר...).

אבל עובדה שזה עובד אנחנו, כמובן, ממליצות למטפלות ולמטפלים (ולעצמאים בכלל) להימנע משיטת השיווק הזו. אבל לא בגלל שהשיטה אינה עובדת. היא עובדת. וישנם לא מעט בעלי ובעלות עסקים שהתעשרו ממנה.

אנחנו ממליצות להימנע ממנה למרות שהיא עובדת, בגלל שאנחנו מאמינות שאפשר לשווק אחרת. ובעיקר כי אנחנו מאמינות שמה שאנחנו לא אוהבות שעושים לנו - לא כדאי לעשות ללקוחות שלנו.

איך משווקים אחרת? אפשר לשווק אחרת. אפשר לשווק בצורה אקולוגית, נעימה, נינוחה ובעיקר מכבדת.

אפשר לשווק בהוגנות, באמינות ומתוך יושרה. אפשר לפעול בגישה שיווקית שתואמת את האתיקה המקצועית והאישית שלך. ויותר מזה - אנחנו מאמינות ששיווק בגישה הזו הוא אפקטיבי לא פחות ואפילו יותר משיטת האיכסה, משום שהוא שומר ומחזק את המוניטין שלך, מטפח את מערכת היחסים שלך עם המטופלים הפוטנציאליים (שיהפכו להיות מטופלים בפועל) ומרגיל אותם לקבל ממך ערך אמיתי - כך שיציבות הקליניקה שלך נשמרת לאורך זמן רב יותר.


נכון, זו גישת שיווק שדורשת יותר סבלנות ויותר השקעה. כי אין בה פתרונות קסם ואין בה קיצורי דרך. וגם אין שום נוסחה ולפעמים צריך לגלות לבד את הדרך השיווקית האישית. התוצאות מגיעות בטווח הארוך יותר - מה שדורש הרבה יותר עקביות והתמדה.

אבל יש בונוס ברגע שהשיווק נעים לך ולא עושה לך איכסה - לא תהיה לך בעיה לעסוק בו בתדירות רבה יותר, להתמיד לאורך זמן ולעשות את זה בצורה טובה ואפקטיבית יותר. וכשלך נעים – גם ללקוחות שלך נעים.

הלקוחות שיחשפו לשיווק שלך ילמדו לכבד אותך ולסמוך עלייך. והאמון של הלקוחות שלך ייתן לך יתרון אדיר על פני כל שאר האלטרנטיבות ויאפשר לך בידול שיווקי משמעותי.

שאלה של בחירה

בשורה התחתונה - הכי חשוב לנו להגיד שזו שאלה של בחירה. שיווק לא חייב להיות מגעיל, לא נעים ומלוכלך. אגרסיביות, מניפולציות ופולשנות הן לא גזירת גורל וזה ש"כולם עושים את זה" לא אומר שזה מה שנכון לך. אנחנו יודעות את זה. כבר 15 שנים שאנחנו מלמדות מטפלות ומטפלים איך לשווק ולהרגיש נוח עם זה. עכשיו זה זמן טוב לשחרר את האיכסה ולבחור בשיווק נקי, מכבד, נעים ואתי, שיווק חופשי. ואפילו אפשר לעשות את זה יחד איתנו.

אז מה הבחירה שלך?

פולינה וג'וי


 




bottom of page