top of page
  • לטפל בעסק | שיווק למטפלים

שיווק למטפלות: איך לעבור את עונת המלפפונים בקליניקה?

עודכן: 5 במרץ 2023

תקופת הקיץ יכולה להיות מאתגרת מאוד מבחינת היומן - מטופלים נעלמים לחופשות, עסוקים עם הילדים, או נכנסים ל"לתרדמת אוגוסט". ועוד לפני שמספיקים להתאושש מתחילים חגי תשרי וטרפת השנה החדשה. וככה, בלי לשים לב, אפשר להיגרר בקלות לתקופה ארוכה של האטה בפעילות הקליניקה.


מה עושים?

כדי לא לתת לקיץ ותקופת החגים שאחריו להפתיע אותך - הכנו לך כמה המלצות לתכנון והיערכות הקליניקה:

1. תכנון יומן: זה הזמן לפתוח יומן ולהתחיל לתכנן את פאזל הפגישות והטיפולים לחודשי יולי-אוגוסט-ספטמבר-אוקטובר.

  • איזה ימי קליניקה יתקיימו ואיזה יתבטלו?

  • מתי התקופות הבעייתיות?

  • מתי החופשה המשפחתית הפרטית שלך?

  • מהם הימים הייעודיים להשלמות של טיפולים ופגישות, במקום המועדים שהשתנו?

  • למי שעושה סדנאות או קורסים - מה יהיו מועדי הפתיחה שלהם בתקופה הזו?

  • מה זה אומר מבחינת זמני השיווק? שיווק בזמן החגים והחופשות עשוי להיות מאתגר במיוחד.

2. הודעות למטופלים:

לאחר שהיומן מתוכנן - הגיע הזמן לתאם ציפיות עם המטופלים ולתכנן יחד את מועדי המפגשים כמה שבועות קדימה, בעיקר באותם מקרים בהם חשוב לשמור על רצף טיפולי. כך אפשר למנוע חלק גדול מהביטולים של הרגע האחרון ולנתב את כל ההשלמות למועדים החלופיים שנוחים לך, בלי לאלתר תוך כדי תנועה.

3. תכנון ניהולי:

לא כדאי לדחות דברים ל"אחרי החגים", כי במהלך החודשים הקרובים יהיו לך כל הזמן סיבות לדחייה. בתקופה כזו כדאי להקפיד במיוחד על ניהול וניצול יעיל של הזמן.

שיווק למטפלים: איך עוברים את עונת המלפפונים בקליניקה

מתפנה לך זמן בקליניקה? זה זמן מעולה ליצור מאגרי חומרים שיווקיים לשימוש שוטף בכלל ולתקופות עמוסות בפרט:

  • מאגר של רעיונות שיווקיים לשנה הבאה

  • בנק מאמרים ופוסטים לשימוש שוטף באתר, בבלוג או בפייסבוק

  • אוסף תמונות / סרטונים לשיתוף בבלוג, בפייסבוק או באינסטגרם

  • רשימת אנשים וארגונים ליצירת שיתופי פעולה

  • כתיבת מדיניות לקליניקה בעזרת המדריך ליצירת גבולות ו/או המדריך לביטולים

  • לחרוצות במיוחד: זמן מעולה להשקיע בבניית תכנית עבודה מסודרת לשנת 2023

4. תכנון תזרימי:

חשוב לקחת בחשבון שלתקופת הקיץ יש הרבה פעמים השפעה על תזרים המזומנים. חשוב לוודא את ההערכות הכלכלית שלך:

  • השלב הראשון הוא לבדוק האם צפויה ירידה בהכנסות? איך בודקים את זה? דרך טובה היא לבדוק מה קרה בתקופות מקבילות בשנים קודמות ולבדוק כמה ימי עבודה יהיו לך בפועל לעומת הממוצע החודשי הרגיל. לאלה שעובדות ועובדים באופן קבוע עם המדריך שלנו לסיכום חודשי - זה יהיה פשוט במיוחד.

  • אם נראה לך שצפוי חודש של הכנסה נמוכה מהרגיל, כדאי להיערך לזה מראש, למשל באמצעות שמירת כסף בצד, דחיית הוצאות (אם אפשר), פריסת תשלומים או היערכות למקורות תזרימיים חלופיים.

5. תכנון שיווקי:

בניגוד למקובל לחשוב, תקופות של חופשות יכולות להיות דווקא הזדמנות להגדלת ההכנסות, אם רק נערכת לזה מראש מבחינה שיווקית. איך למשל?

  • פיתוח מוצרים דיגיטליים שקל לצרוך מכל מקום (גם בחופש) ויאפשרו לך הכנסה שאינה תלויה בשעות העבודה הפרונטליות שלך (קורסים, הדרכות, ספרים דיגיטליים, מוצרי שמע ועוד).

  • פיתוח מוצרי קיץ מיוחדים כמו טיפולי מתנה, טיפולי הכנה לקיץ, תהליכים קצרים וממוקדים, 'קייטנות' של פעילות (כן, גם למבוגרים, למה לא?)

  • אם הקהל שלך הוא ילדים, בני נוער ומשפחות - זו הזדמנות מעולה ליזום פעילויות לחופש או כהכנה לשנת הלימודים.

  • וגם להורים מגיע! החופש הגדול הוא הזדמנות להציע להורים המותשים טיפולי התאוששות ופינוק או לחלופין - תכנים ופעילויות הקשורים לאתגרי הילדים בחופש.


רוצה להיערך לקיץ או לנצל את הזמן ללמידה שתקדם את הקליניקה? אנחנו מזכירות שהקורס הדיגיטלי שלנו יכולים להתאים בדיוק לזה. ועוד בלי לצאת מהמזגן, ככה, עם הכפכפים והאייס-קפה, בזמן ובקצב שלך. כל הפרטים פה.

בא לך לשתף אותנו בתכניות שלך לקיץ?

יש לך טיפ שיכול לעזור לאחרים לעבור את הקיץ בשלום?

נשמח לשמוע ממך ❤





bottom of page