top of page
לטפל בעסק | שיווק למטפלים

קידום קליניקה : לכל מטפל יש שם

עודכן: 24 בנוב׳ 2021

אנחנו רוצות לדבר איתך על השם שלך.

עבורך, כמו עבור כל המטפלים העצמאיים, השם הוא למעשה המותג שלך.

זה נשמע פשוט ואפילו טריוויאלי, אבל מסתבר שזה נושא שמעורר הרבה שאלות וגם גורם למטפלים רבים לעשות טעויות. ריכזנו בפוסט הזה 3 סוגיות חשובות בנושא השם:

1. שם מלא

"נעים מאוד, שמי מיכל ואני מטפלת זוגית ומשפחתית".

מה הסיכוי שחמש דקות אחרי שפגשתם את מיכל בכנס מקצועי או בהמתנה לרופא שיניים, תצליחו לזכור את השם שלה (שלא לדבר על למצוא אותה בגוגל או בפייסבוק)?

סיכוי קלוש מאוד.

אבל מה עם "נעים מאוד, שמי מיכל אברמסון-לוי..."?

אחד הדברים הראשונים שאנחנו מלמדות מטפלים בקורסים שלנו הוא להציג את עצמם תמיד בשם מלא - שם פרטי ושם משפחה. בשיחה אקראית, במפגש מקצועי או חברתי - בכל מקום בו יש לך הזדמנות להציג את עצמך, כדאי לעשות את זה בשם המלא.

אמרנו כבר שהשם שלך הוא למעשה המותג שלך. השם שלך הוא מה שהמטופלים שלך יזכרו, הוא העוגן שיאפשר לאנשים להמליץ עליך ולהפנות אליך מטופלים. הצגה עצמית בשם פרטי בלבד, פוגעת בזכירות ולכן מפספסת את ההזדמנות להרחבת מעגלי השיווק מפה לאוזן ולחיזוק המותג. לכן, אנחנו ממליצות להקפיד להציג את עצמך בשם מלא, בכל פעם. לא רק בנסיבות מקצועיות, אלא גם במפגשים חברתיים, אקראיים וכו.

2. שם העסק

מה שמביא לשאלה - ואם לקליניקה שלי קוראים "מגע קשוב", "לב הריפוי" או "מכון שלכת"?

יש מטפלים שמתלבטים אם כדאי לבחור בשם מותג שונה מהשם הפרטי שלהם כשם לעסק.

אנחנו מאמינות שכל עוד מדובר בקליניקה או עסק של אדם אחד - השימוש בשם מותג שאינו פרסונלי (שונה מהשם האישי שלך) הוא מיותר ולא אפקטיבי, מכמה סיבות:

  • בכל מקרה, המטופלים המרוצים שלך יזכרו רק את השם שלך ובהמלצות לאחרים יעבירו הלאה את השם האישי שלך ולא את שם העסק.

  • ברשתות החברתיות מרבית הפעילות נעשית תחת השם האישי.

  • רוב האנשים שיחפשו אותך בגוגל או בפייסבוק - יחפשו לפי השם האישי.

  • אנחנו חיים בתקופה דינמית שבה ההתמחות המקצועית והמיקוד השיווקי שלך עשויים להשתנות, וסביר להניח שישתנו לאורך השנים. בחירה בשם עסק שאינו השם שלך עלולה לאלץ אותך לשנות אותו בכל פעם. בעוד שמיתוג פרסונלי יאפשר לך לגוון, להרחיב ולשנות את העשייה המקצועית, מבלי לקטוע את מוניטין המותג ולהתחיל מחדש עם כל שינוי כזה.

  • שמות שאינם אישיים נוטים בסופו של דבר להישמע די קלישאתיים ודומים אחד לשני. הסיכוי שיש עוד מטפלת בשם "מיכל אברמסון-לוי" נמוך יותר מהסיכוי שיש עוד קליניקה שנקראת "לב הריפוי" :)

כך או כך, ההמלצה שלנו היא לא להשקיע משאבים במציאת שם יצירתי לעסק אלא להתבסס על המיתוג האישי שלך, הנכס המשמעותי שכבר יש לך - השם שלך ולהשקיע את האנרגיה דווקא בהגדרה המקצועית של העשיה שלך (מה כתוב מתחת לשם בכרטיס הביקור או בחתימת המייל? למשל).

שיווק למטפלים: השם שלך הוא המותג שלך
שיווק למטפלים: השם שלך הוא המותג שלך

3. שם השולח

ואם כבר מדברים על המייל - בואו נדבר רגע על שם השולח במייל שלך.

קיבלנו מייל חדש מ - moshe s, או מ- liora1973 ואולי מ- gilgulula.

מי אלה?! עוד לפני שקראנו מה כתוב בגוף ההודעה ואפילו לפני שקראנו את הנושא - ראינו את שם השולח שלך. האם השם שלך, כפי שהוא מופיע בהגדרות הדוא"ל שלך, הוא ברור, מלא ומייצג אותך כמטפל.ת מקצועי.ת?

כמעט מדי יום אנחנו מתכתבות עם מטפלים ששם השולח שלהם אינו כזה.

שם פרטי בלבד, ללא שם משפחה. שם עם ספרות או כינוי לא ברור. שם קולקטיבי זוגי או משפחתי.

אנחנו מקדישים לא מעט מחשבה ל*חתימת* המייל ומה שכתוב בה ואפילו מוסיפים חתימה מעוצבת - אבל מה עם שם השולח?...

אנחנו ממליצות לך לבדוק ממש עכשיו את ההגדרות של שם השולח שלך במייל.

כדאי להקפיד על שם מלא בעברית, או באנגלית (אנחנו מעדיפות בעברית). שימו לב שאם אתם שולחים ועונים גם במחשב הנייח וגם בטלפון הנייד, או בתוכנת דואר כמו אאוטלוק - אלה הגדרות נפרדות וחשוב לבדוק את כולן ולשמור על אחידות.

רגע, אבל מה בכלל כותבים בחתימה של המייל? אין לי מושג איך להגדיר את עצמי מבחינה מקצועית ושיווקית.

זו כבר שאלה הרבה יותר מהותית וחשובה.

ההגדרה המקצועית שלך היא המרחב המשמעותי ביותר שבו כדאי להשקיע משאבים והרבה עבודה פנימית בניסוח ודיוק המסר העונה לשאלה - מה אני עושה?

ובדיוק את העבודה הזו אנחנו עושות עם המטפלים בתכנית הליווי שלנו.

יש לך סיפור שקשור לשם שלך ובא לך לשתף אותנו?

נשמח לשיתופים כאן בתגובות

ג'וי ופולינה



bottom of page