(או: מה הקשר בין טיפול משפחתי לנסיך הארי?)
אולי כבר נתקלת לאחרונה במילה RTM - מונח מעולם השיווק שמשמעותו שיווק בזמן אמת (Real Time Marketing), כלומר - שיווק שמתייחס לאירועים ולנושאים אקטואליים, שמתרחשים עכשיו, או שנמצאים עכשיו בכותרות.
למה זה טוב?
אנחנו פועלים בעידן של הצפת מסרים שיווקים. גם המטופלים שלך מוצפים במסרים וכדי לאפשר נגישות לאלה שזקוקים לך - המסר שלך צריך להישמע ולבלוט בתוך ים המסרים שמסביב. מטופלים רבים שמחפשים מידע וזקוקים לעזרה טובעים בים המידע והרעש ולא באמת מקבלים מענה. בתפיסה שלנו, חלק מהשליחות המקצועית שלך היא להעביר את המסרים שלך אליהם.
הדרך לעשות את זה היא באמצעות רלוונטיות. הפיכת המסרים שלך לרלוונטיים לעולמם של המטופלים שלך, לסיטואציות החיים שלהם, לתחומי העניין שלהם. וגם רלוונטיים למה שקורה כאן ועכשיו. בזמן אמת. שימוש חכם ב- RTM מאפשר למסרים שלך להשתלב בתוך השיח האקטואלי. להיות חלק ממה שכולם ממילא מדברים עליו.
בנוסף, זה מאפשר להכניס עוד עניין ויצירתיות (ולפעמים הומור וקלילות) לעבודת השיווק של הקליניקה ולרענן את הנושאים שעוסקים בהם. הרי אחד האתגרים הקשים בשיווק הוא - על מה לכתוב? ה-RTM מאפשר לך בכל רגע נתון למצוא נושא מעניין שדרכו אפשר לקדם את האג'נדה שלך. אפשר דוגמא? בטח! אם אני מטפלת ברפואה משלימה ויש לי תמצית לחיזוק המערכת החיסונית, אני יכולה לכתוב פוסט כללי על איך מחזקים את המערכת החיסונית כדי להימנע מהדבקות במחלות החורף. זה יהיה פוסט כללי שכנראה יעניין פחות אנשים. אבל אם אכתוב את הפוסט הזה בהתייחסות למגפת הקורונה ואתן לאנשים טיפים איך להוריד את סיכויי ההדבקות שלהם באמצעות חיזוק מערכת החיסון - מייד הפכתי את הפוסט להרבה יותר מעניין, רלוונטי, בעל ערך והבונוס - גם הרבה יותר וויראלי (כלומר כזה שרבים ישתפו אותו).
או - אם אני מטפל משפחתי שמלווה אנשים סביב משברים במשפחה, אני יכול לכתוב פוסט כללי על מה קורה כשנכנס בן זוג חדש למשפחה ואיך להתמודד עם הפוטנציאל המשברי. או שאני יכול לכתוב פוסט שמתייחס לדרמה שמתרחשת עכשיו בתוך בית המלוכה האנגלי עם עזיבתם של הארי ומייגן.
או-קיי. מעניין אותי. איך עושים את זה?
תזמון: חשוב לדבר על מה שקורה עכשיו. בעידן שלנו חדשות נוטות להתיישן מהר. לרוב ככל שתגובה שלך תהיה מהירה יותר היא תזכה לחשיפה רבה יותר. בדוגמת המשבר בבית המלוכה - ביום שאחרי ההודעה הדרמטית זה היה שיח שממש עניין את כולם. כמה שבועות אחרי זה כבר ממש חדשות "ישנות".
רגישות: חלק מהנושאים הבוערים נוטים להיות גם רגישים לכן חשוב לשים לב שהתוכן שלכם לא יהיה נפיץ או נצלני. בסופו של דבר הרעיון הוא לא לעשות שימוש באנשים, אלא להשתמש בנושאים המדוברים כמסגרת לאג'נדה המקצועית שלכם.
ערך משמעותי: לא מספיק להצביע על החיבור בין הנושאים. חשוב שיהיה לך משהו חדש, מעניין או מועיל להגיד על הנושא. כזה שייתן לאנשים הרגשה שהיה שווה לקרוא את הפוסט שלך.
חיבור לא מאולץ: ממש לא מומלץ לכפות על המסר שלך את החיבור לחדשות, או לעשות לו התאמה בכוח. הרעיון הוא למצוא נושאים שאפשר להתחבר אליהם באופן טבעי, אמיתי ורלוונטי - וכאלה יש המון, בכל יום.
זכויות יוצרים: חשוב לשים לב שאין הפרת זכויות יוצרים או הזכות הפרטיות (שימוש בשם של אדם או תמונתו ללא רשותו לשם רווח).
אבל איפה בכלל מוצאים נושאים כאלה? בגדול, שיווק בזמן אמת מתכתב עם אירועים חדשותיים עכשוויים ובלתי צפויים. כדי להשתמש בו צריך להישאר עם האצבע על הדופק, לשים לב למה שקורה בחדשות ולבדוק באופן אקטיבי איפה הסיפור הציבורי פוגש את הסיפור שלך.
ל -RTM שמתכתב עם האקטואליה הכללית מספיק פשוט להיכנס לאחד או כמה מאתרי החדשות הפופולריים ולעבור על הכותרות. כמעט תמיד תהיה שם ידיעה רלוונטית שאפשר לקשר לתחום המקצועי שלך.
ל- RTM "נישתי" שרלוונטי ומעניין את קהל היעד הממוקד שלך אפשר להיעזר בקבוצות פייסבוק שבהן נמצא קהל היעד ולהקשיב לשיח - על מה מדברים? מה הנושאים הבוערים?
ל- RTM ויראלי שכבר מתחיל לצבור תאוצה במרחבים אחרים, בדרך כלל תהיה נוכחות בפיד שלך ברשתות החברתיות. יש מותגים שאפשר לסמוך עליהם שתמיד יתנו פרשנות מהירה, רלוונטיות ומצוינת לאקטואליה ואפשר לקבל מהם השראה - למשל חסלט, am:pm, דורקס, כאן ארכיון, עיריית תל אביב ועוד.
לסיכום RTM מאפשר להכניס יצירתיות, עניין ורעננות למהלכים השיווקים שלך ונותן פתרון מעולה למחסומי כתיבה ולימים שבהם פשוט נגמרים הנושאים לכתוב עליהם.
כתבת פוסט RTM לאחרונה? נתקלת במהלך RTM יצירתי במיוחד?
אנחנו ממש רוצות לשמוע על זה!
נשמח ללינקים כאן במייל שלנו
Comments