top of page
  • תמונת הסופר/תלטפל בעסק | שיווק למטפלים

שיווק למטפלים: תוכן, תוכן, תרדוף

עודכן: 5 במרץ 2023

כולנו כבר יודעות לדקלם ש-"התוכן הוא המלך" ולדבר על ערך ופלטפורמות ועידן המידע. ברור לנו שמטופלות ומטפלים מחפשים מידע בגוגל וברשתות החברתיות ושאחת הדרכים היעילות ביותר לבניית מוניטין וקידום הקליניקה היא יצירת תוכן מקצועי מגוון, שימושי ובעל ערך עבורם.


אבל איך זה באמת עובד? כמה תוכן חדש כבר אפשר להמציא? ואם אין לי כשרון כתיבה אז אבוד לי?

בואו נדבר על תוכן.


רגע. על איזה תוכן אתן מדברות בכלל?

נתחיל קודם כל מ- איזה לא. הכלל הראשון הוא - לא תוכן שיווקי או פרסומי. כלומר, לא תוכן העוסק בך, בקליניקה שלך, בטיפולים שלך או בסדנאות שלך (תכנים שיש להם מקום במרחבים אחרים, אבל לא לשמם התכנסנו).

מה כן? תוכן בעל ערך לקהל היעד שלך, תוכן שימושי למטופלות ולמטופלים הפוטנציאליים שלך, תוכן בונה מערכות יחסים.


איך תוכן בונה מערכות יחסים?

מאוד פשוט. באמצעות תוכן אותנטי בעל ערך אפשר לבטא ידע מקצועי, ניסיון, גישה ואג'נדה, ערכים, אמונות, אישיות ותפיסת עולם - כל אלה בונים אמון (שהוא הבסיס למערכת יחסים) ומאפשרים חיבור (שהוא השלב הבא). כמובן שבחלק מהמקרים אנשים פחות מתחברים או שהאמון לא נוצר - וגם זה בסדר גמור. תוכן בהחלט פועל גם כמסננת לקהלים פחות מתאימים.

התוכן עובד למעשה כמו גשר, המחבר בין קהל היעד שלך (שסקרן, מחפש מידע ומתעניין בנושאים שמטרידים אותו), לבין הידע והערך שיש לך לתת להם.


מה למשל? בגדול - כל תוכן בעל ערך שהמטופלים שלך בקליניקה מקבלים ממך: הסברים, מענה לשאלות, דוגמאות, סיפורים, תרגילים, מתכונים, המלצות, טיפים, מדריכים, הנחיות, מאמרי העשרה, קישורים, השראה, ניפוץ מיתוסים ועוד ועוד - כל תוכן ומידע בעל ערך שעשוי לעניין ולהועיל למטופלות ולמטופלים הנכונים שלך.


טיפ חשוב בהקשר הזה: לדמיין מה הם מחפשים בגוגל כשהם מתמודדים עם הקושי, האתגר או הרצון שאמור בסופו של דבר להביא אותם לקליניקה שלך.

כך למשל, אם אני מטפלת באנשים שמתמודדים עם כאבים כתוצאה מאורח חיים יושבני ועבודה ממושכת מול המחשב - סביר להניח שהם יחפשו מידע על: איך לשחרר צוואר תפוס, על איזה כיסא כדאי לשבת מול המחשב, איך להקל על כאבים בכתפיים או בכף היד בגלל שימוש בעכבר ומה לעשות עם כאבי הראש והעיניים מול המסך.


אבל בקליניקה משלמים לי על הידע והמידע הזה. נראה לכן הגיוני לתת את זה בחינם?

בדיוק! למרות שזה אולי נשמע מוזר, ככל שהתוכן שלך יינתן בנדיבות רבה יותר, בלי 'להתקמצן' עליו (במטרה לשמור אותו ללקוחות משלמים) - כך מעגל האמון שלך יגדל, המוניטין יתחזקו ויותר ויותר אנשים יכירו בערך המקצועי שלך.


אחלה. אבל אם אין לי כשרון כתיבה?

מי אמר שכתיבה שהיא הדרך היחידה ליצור תוכן? כיום, מרבית התוכן באינטרנט הוא בכלל לא תוכן טקסטואלי. כבר מזמן רוב התוכן הדיגיטלי הוא תוכן וידיאו ולצידו הולך וצובר תאוצה תוכן האודיו. למעשה, כל נושא שאפשר לכתוב עליו - אפשר גם לספר עליו למצלמה או למיקרופון. וגם כאן, לא מדובר על סרטוני תדמית או תשדירי פרסומת וגם לא על צילום מקצועי באולפן. אלא בדיוק על אותו תוכן שימושי, נגיש ומכוון לתת ערך לקהל היעד שלך - רק שהוא מצולם או מוקלט. עבור מטפלות ומטפלים רבים יהיה הרבה יותר קל להסביר את התרגיל מול המצלמה, או לספר את סיפור המקרה למיקרופון, מאשר לכתוב עליהם. וכן, הכוונה היא לתוכן שאפשר לצלם או להקליט באופן עצמאי ושוטף, יחסית בקלות ולא בהפקות מורכבות ויקרות, שקשה לתחזק לאורך זמן או להצדיק תקציבית.


מה שכן, לא משנה מה הפורמט שבו בחרת - חשוב שהתוכן יוגש בגובה העיניים, בשפה נגישה וברורה לקהל היעד שלך ולא בשפה מקצועית או אקדמית מדי.

איך ליצור תוכן לשיווק הקליניקה?

אבל מה עובד טוב יותר? תוכן כתוב או סרטונים? אולי בכלל פודקאסטים?

אז זהו, שאין דבר כזה "עובד טוב יותר".

בעידן המידע יש מקום להכל ולכולם. יש מטופלות ומטופלים שיעדיפו לקרוא הכל בכתב (השמועות אומרות שיש אפילו אנשים שיש להם עדיין מנוי לעיתונים או מגזינים בגרסה המודפסת) ויש כאלה שהתאהבו בשנים האחרונות בפודקאסטים ויעדיפו לצרוך את כל המידע שלהם דרך הספוטיפיי ויש את מי שחיים ביוטיוב ומחפשים רק הסברים, טיפים ומתכונים מצולמים בסרטונים.


אז איך אפשר לדעת מה נכון?

ממש פשוט. לחזור פנימה ולבדוק - עם מה אני מרגישה הכי בנוח? מה הכי קל לי ליצור? מה הכי אהוב עליי באופן אישי? איזה סוג תוכן יאפשר לי לבטא את עצמי באופן אותנטי ולהיות במיטבי?

כתוב, מצולם, מוקלט - יש מקום להכל. המטופלים הנכונים שלך יתחברו אלייך דרך המרחב שבו הערך שלך יועבר בצורה שהכי נוחה וקלה לך, כי שם תהיי במיטבך (ואולי בכלל שילוב של כמה פורמטים).


סבבה. הבנתי. אבל כמה אפשר לחדש כבר? יש כבר מלא תוכן על הכללללל

נכון, הרשת מוצפת בתוכן ולפעמים נדמה שאפשר לטבוע בים המידע והידע. אבל אם נחזור לרגע לנקודת המוצא - מטרת התוכן הזה היא לבנות מערכת יחסים עם המטופלים הפוטנציאליים שלך. ורק איתם.

לא בהכרח לחדש או להגיד משהו שלא נאמר כבר, וגם לא לקבל ציון אקדמי או פרס פוליצר על המאמר. הדגש הוא תמיד על הדרך שבה התוכן מועבר - השפה הייחודית שלך, האישיות שלך כפי שהיא באה לידי ביטוי בין המילים (הכתובות, המצולמות או המוקלטות, לא משנה), חוש ההומור שלך, התפיסה רוחנית שלך, האג'נדה , הדעות והעמדות שלך, הערכים והאמונות, האופי והתדר.

בקיצור, כמו שבתהליכים בקליניקה המטרה אינה מקוריות, חדשנות או הצטיינות אקדמית, אלא מתן ערך למטופלים - כך גם בתוכן. המטרה היא לא להתחרות בשאר התוכן בעולם, אלא לחשוב רק על קהל היעד הממוקד שלך - ואיך אפשר לעזור להם באמצעות התוכן.


נשמע ממש הגיוני. אבל אם כבר יצרתי המון תוכן ונגמרו לי הנושאים?

הנה כמה טיפים ורעיונות:

  • להציץ בסיכומי טיפולים, אינטייקים ותשאולים: מה הן השאלות הכי נפוצות בקליניקה שלך?

  • לקרוא בקבוצות וקהילות פייסבוק של קהל היעד שלך - מה הם הנושאים החמים והפופולריים?

  • לבדוק בגוגל: מה הן שאילתות החיפוש הנפוצות בתחום שלך?

  • לבדוק בערך "ימים מיוחדים" בויקיפדיה - האם יש מועדים קרובים שאפשר להתייחס אליהם ורלוונטיים למיקוד שלך?

  • ליצור שיתופי פעולה סביב תוכן - כי הרבה יותר כיף ליצור תוכן ביחד וגם להרוויח win-win חיבורים לאנשי ונשות מקצוע משיקים ומשלימים יכולים לעבוד מעולה בהקשר של תוכן. לראיין קולגה, לארח בפודקאסט, לצלם סרטון ביחד.

  • לשאול את הקהל שלך - מה מעניין אותם לשמוע / לקרוא / לצפות?

  • להיכנס לאתרי תוכן ופורטלים פופולריים ולראות מה הם הנושאים החמים ולבדוק איך אפשר לקשר את התוכן שלך אליהם (כמעט תמיד יש לפחות נושא אחד שאפשר להתחבר אליו).

  • לא לפחד למחזר! קודם כל, כי זה אקולוגי ושנית כי העובדה שכתבת פוסט דומה לפני 4 שנים ידועה בדרך כלל רק לך :) ורוב הקהל מזמן התחלף או שכח. מותר ורצוי לחזור על אותם נושאים ולהחיות מחדש תוכן וותיק שלך.

  • בדומה לכך, אפשר לקחת תוכן שיצרת בפלטפורמה אחת ולמחזר אותו לפלטפורמה אחרת. למשל פוסט בפייסבוק שאורך חיין לא יותר מיומיים, יכול לקבל חיי נצח ירוקי עד בבלוג שלך. או מייל שכתבת לרשימת הדיוור שלך - אפשר להקליט, מוקרא בקולך, כפרק בפודקאסט ותשובה שנתת לשאלה בקבוצת פייסבוק יכולה בקלות להפוך לסרטון מצולם וכו'.

 

וואי, זה מלא מלא ידע ורעיונות. אבל איך הכל מתחבר? איך בכלל בוחרים קהל יעד למען אליו את כל התוכן הזה? איך התוכן משתלב עם ערוצי השיווק האחרים שלי? ואיך כל זה מביא מטופלים שימלאו לי את היומן?

בדיוק בשביל זה קיימת תכנית הדגל שלנו - "לטפל בשיווק" - שיוצאת לדרך ממש בקרוב, בפורמט היברידי, עם קבוצה של מטפלות ומטפלים בדיוק כמוך שהחליטו לקחת את השיווק בידיים. הנה כל הפרטים






Comentarios


bottom of page