• לטפל בעסק | שיווק למטפלים

קליניקה בימי קורונה

לא פשוט לנהל עסק בליבו של משבר עמוק כל כך. לא פשוט להתמודד עם חוסר הודאות, עם המידע הסותר, עם חוקי המשחק שמשתנים כל הזמן.

לא פשוט להמשיך להיות קרקע עבור המטופלים, כשאצלך בפנים ומסביב נראה שדברים מתפרקים.

ועדיין, גם בתוך המציאות הכאוטית הזו אפשר למצוא אחיזה בתוך הבלגן. ויש כבר לא מעט מסקנות שאפשר להסיק מהמשבר הזה ומאיך כדאי להתנהל איתו קדימה ובטח במשברים הבאים. אם יש דבר אחד שאנחנו רואות לאורך החודשים האחרונים בשטח, זה שיש הבדל דרמטי ביציבות ובחוסן בין מטפלים שבנו לעצמם תשתית שיווקית וניהולית לקליניקה, לבין אלה ש"התגלגלו". גם מטפלים שכבר היתה להם תשתית שיווקית יציבה חוו ירידה (ולפעמים משמעותית) בהיקף העבודה. אבל הם יכלו להתאושש מהר יותר כי היה להם קשר רציף עם המטופלים ועם קהל היעד ומוניטין קיים. מה גם, שחלק מהם ניצלו את הירידה בהיקף העבודה הטיפולית כדי לחזק תשתיות קיימות, ליצור ערוצי שיווק חדשים ולמעשה אפשרו לקליניקה שלהם לגדול אפילו יותר בתקופה הזו.

והדבר נכון גם בהקשר הניהולי. הרי חלק מלנהל עסק זה לדעת שיבואו תקופות משבר (ותמיד יש. גם כשאין מגפה עולמית) ולהיערך לקראתן באופן שוטף. כך למשל, מטפלים ששמו כסף בצד לימי סגריר יכלו להרשות לעצמם לעבור את התקופה הזו בצורה רגועה יותר ולדעת שיש להם איך לשלם את החשבונות גם אם הקליניקה בקושי עובדת.

אז למה חשוב לנו לכתוב את זה? לא כדי להטיף מוסר או להכות על חטא. אלא בעיקר בשביל להגיד שזה לא מאוחר מדי, גם עכשיו, לעשות את השינויים הנדרשים בקליניקה שלך. אנחנו נמצאים במשבר מתגלגל שעדיין לא ברור מתי יגיע הסוף שלו. ולכן גם אם עד עכשיו התנהלת ולא ניהלת, הגבת ולא יזמת - זה לגמרי הזמן להתחיל לנהל את המצב ולהשקיע בתשתית הניהולית והשיווקית של הקליניקה שלך. טוב. אבל תכל'ס, מה זה אומר? אנחנו ממליצות להתמקד בשלושה רבדים:

1. רמת התכנון:

בעולם הניהול תמיד אוהבים להיערך לשלושה תרחישים: אופטימי, פסימי ונייטרלי.

  • אם המצב ממשיך בערך כמו שהוא עכשיו: כדאי להבין האם יש משהו שכדאי לשנות באופן ההתנהלות הנוכחי.

  • אם יש התדרדרות נוספת והתארכות משמעותית של המשבר: כן, זה הזמן לשאול את השאלות הקשות יותר ולמצוא להן תשובות אפשריות. המטרה היא לא להלחיץ או להילחץ. להיפך, המטרה היא לדעת שהקליניקה שלך ערוכה גם למצבי קצה.

  • אם יש שיפור בעתיד הקרוב וכולנו יוצאים מזה: כן, גם לתרחיש הטוב חשוב להיערך כי הוא מגלם בתוכו פוטנציאל משמעותי. לכן, אנחנו ממליצות להשקיע מחשבה בשאלה איך קוטפים את הפירות של מצב כזה ומה אפשר יהיה לעשות ולהציע אז.

אנחנו ממליצות לא להסתפק בחשיבה אלא לפנות זמן ולכתוב תכנית בסיסית לשלושת המצבים האלה. פשוט לפתוח קובץ במחשב ולכתוב בו רעיונות, מחשבות ושאלות לא פתורות שצריך למצוא להן תשובה.



קליניקה בימי קורונה: להיערך לכל תרחיש אפשרי

2. הרמה הכלכלית:

זה הזמן להבין מה צפי ההכנסות מהקליניקה (בכל אחד מהמצבים שתיארנו למעלה) ולהבין איך מתמודדים. מצד ההכנסות: האם צריך לפתח מקורות הכנסה נוספים? מה האפשרויות? האם צריך לדאוג לאשראי? לפתוח חסכונות?

מצד ההוצאות: האם יש דרך לצמצם את רמת ההוצאות בעסק או בבית? אם התובנה היא שהמצב לחוץ מבחינה כלכלית, כדאי מאוד לשבת ולבדוק מה רמת ההוצאות הקיימת של התא המשפחתי שלכם. ומתוך זה להבין מה מינימום ההכנסה החודשית לה אתם זקוקים ואיך משיגים אותה. ממש לא בטוח שיש צורך לקצץ כרגע בהוצאות או לעשות מהלכים כלכלים כלשהם ממש עכשיו. אבל כן להחזיק תכנית מגירה שתשמש אתכם למצבי קצה ובעיקר לזכות לשקט הנפשי שמגיע יחד עם הידיעה שיש לך תשובות גם למצבים כאלה.

3. הרמה השיווקית:

השיווק, שהוא פעילות חשובה גם בימי שגרה הופך להיות פעילות קריטית בימי משבר.

השיווק הוא שיאפשר לקליניקה שלך להמשיך להתקיים גם בתקופה הזו ובתקופות של משברים שיבואו.

ובעיקר, בתקופה הזו זה ממש בולט עד כמה עסקים שמשקיעים בשיווק נפגעים פחות מהמצב ומפגינים חוסן ואפילו צמיחה, גם על רקע המשבר. ולכן , גם אם בסעיף הקודם דיברנו על אפשרות של קיצוץ בהוצאות, אנחנו לרוב נמליץ לא לגעת בשיווק אלא להיפך, להגדיל את ההשקעה שלך בשיווק בתקופה הזו, לא רק במובן של השקעת כסף, אלא גם בשאר המשאבים - זמן, אנרגיה, תשומת לב.


שיווק בימי קורונה - אז מה עושים?


1. תמהיל מוצרים זה הזמן לבדוק מה קורה בקליניקה שלך מבחינת מגוון המוצרים. אם יש משהו שהמשבר הזה חידד זה הצורך בגמישות שמאפשרת הרחבה של מקורות ההכנסה.

כדאי לבדוק האם יש לך רק מוצר אחד בקליניקה (סוג אחד בלבד של טיפול / תהליך), או שיש מוצרים שונים, שמאפשרים גמישות בעת הצורך?

האם יש לך יכולת לעבוד מרחוק או בתנאים מגבילים? מה צריך לשפר או לשנות כדי שזה יקרה?

האם יש לך מה לשווק ולמכור במצב של השבתה מעבודה, או פשוט כדרך להגדיל הכנסות בתקופה של ירידה בכמות הטיפולים?


רגע, מה בכלל אפשר למכור בקליניקה שהוא לא טיפול פרונטלי?

  • מוצרים פיזיים – כמו תוספי תזונה, קרמים, שמנים, רוקחות טבעית, פרחי באך, הומאופתיה, צמחי מרפא, אבני קריסטל וכו' (כמובן עם כל האישורים המתאימים)

  • מוצרי נייר כמו - קלפים, ספרים, מדריכים

  • ציוד טיפולי ורפואי משלים - אם זה ציוד ליוגה, כדור פילאטיס, טבעות סו-ג'וק, ציוד הכנה ללידה, משחקים וציוד לעבודה עם ילדים וכו'

  • מוצרי מידע דיגיטליים (סינכרוניים או מוקלטים מראש) - קורסים, הרצאות, סדנאות, הדרכות, ספרים דיגיטליים, הקלטות (מדיטציות למשל)

  • המוצרים יכולים להיות בייצור עצמי או מוצרים של אחרים, במסגרת שיווק רשתי, דרופ-שיפינג וכו'

2. תקשורת

הרבה דברים הם לא בשליטה שלנו בזמנים כאלה. אחד הדברים המרכזיים שנמצאים, עדיין ובכל מצב, בשליטה המלאה שלנו זו התקשורת עם גורמים סביב הקליניקה. דווקא בתקופות של חוסר וודאות וחוסר יציבות, חשיבות התקשורת הרציפה והעקבית מתגברת והיא אחד האלמנטים המרכזיים שיעזרו לקליניקה שלך לשמור את הראש מעל המים.


איזו מן תקשורת?

  • עם המטופלים: הקשר הרציף עם המטופלים (הנוכחיים ואלה מהעבר הקרוב) הופך להיות חיוני במיוחד דווקא בזמן של חוסר וודאות וחוסר יציבות - כשאין טיפולים בכלל / כשהרצף משתבש / לקראת החזרה לשגרה.

  • בערוצי השיווק (מטופלים פוטנציאליים ועוקבים): למרות הנטייה הטבעית, אולי, של חלק מהמטפלים להשתתק ולהיעלם, בתפיסה שלנו חשוב במיוחד לשמר נוכחות ולא לייבש ערוצים שיווקיים, כדי להישאר במודעות ולהמשיך לפתח ולטפח את מערכות היחסים.

  • עם קולגות ואנשי מקצוע אחרים: זמן משבר הוא הזדמנות מעולה ליצור חיבורים חדשים ולחזק חיבורים קיימים, שיכולים להתפתח לשיתופי פעולה win-win-win (שמהם מרוויחים גם שני הצדדים והם הלקוחות).


3. תשתיות שיווק

אם יש משהו טוב שיכול להיווצר ממצבים של בידוד, סגר וירידה בנפח העבודה, הוא העובדה שמתפנה לנו זמן. ואת הזמן הזה כדאי לנצל כדי לטפל בכל הדברים שאין לנו זמן בשוטף לטפל בהם.

למשל:

  • לנצל את הזמן להכנת מאגרי חומרים (כתובים, מצולמים, מוקלטים, רעיונות) לשימוש בזמן השגרה

  • לרענן תשתיות ולעדכן ערוצי שיווק וותיקים (כן, כן, האודות הזה בדף העסקי שעודכן לאחרונה לפני שנתיים)

  • לפתח וליצור ערוצי שיווק חדשים (אולי הגיע הזמן ללמוד מה עושים באינסטגרם?)

  • ללמוד בצורה מקצועית ויסודית איך לשווק


השקעה בלמידה שיווקית היא השקעה בעתיד הקליניקה

נכון, קשה לעשות הוצאות והשקעות בתקופה של חוסר וודאות, אבל ניצול הזמן ללמידה הוא אחת הדרכים הטובות ביותר להגביר את היציבות העתידית. אז אם יש לך צורך או רצון להתמקצע בשיווק וללמוד איך להגיע ליותר מטופלים, הן בשגרה והן בזמן משבר - אנחנו יכולות לעזור לך.

ההרשמה למחזור הקרוב, של תכנית הליווי שלנו "לטפל בשיווק" נפתחה וגם הפעם מדובר במחזור מקוון כך שאפשר להצטרף מכל מקום בארץ ובעולם.


אנחנו מזמינות אותך לנצל את השבוע הקרוב כדי לנתח את האופן בו התנהלת עד עכשיו, ולתכנן איך מה לשנות ומה לשמר בהתנהלות שלך קדימה. אפשר לשתף אותנו במסקנות שלך בקהילת המטפלים.


נהיה בקשר

  • YouTube - White Circle
  • Facebook - White Circle

אנחנו כאן.

הלכת לאיבוד?