כדאי לשלוח ברכה למטופלים לראש השנה?
- פולינה שטרן-שלמה, ג'וי מרוז | לטפל בעסק
- 15 באוג׳ 2021
- זמן קריאה 3 דקות
עודכן: 21 בספט׳
בואו נדבר על ברכות לחגים - ראש השנה, פסח וכאלה.
הברכות שמציפות את תיבת הדוא"ל, הסמס, הוואטסאפ והמסנג'ר. הברכות שמטביעות את כולנו עכשיו מכל הכיוונים.
הברכות שכל כך ברור שחובה וצריך לשלוח למטופלות ולמטופלים.
חובה?
ממש לא. ברכות הן עוד דרך נעימה לשמור על קשר עם המטופלים ושאר האנשים שהקליניקה שלך נוגעת בחייהם. כשאנחנו מלמדות שיווק פה לאוזן אקטיבי, אנחנו בהחלט מציינות את האפשרות של ברכות בחגים כחלק משמירה וטיפוח של מערכות היחסים המשמעותיות סביב הקליניקה. אבל כמו כל דבר בשיווק, לתפיסתנו, גם ברכות הן ממש לא הכרחיות. וגם בברכות, תלוי איך עושים ועושות את זה. קודם כל: מי אמרה שדווקא בראש השנה ובפסח? אם כבר בחרת לשלב ברכות במסגרת שמירת הקשר שלך עם אנשים רלוונטיים - מי אמרה שדווקא בראש השנה ובפסח, כשכווווללללם שולחים? לוח השנה שלנו מלא במועדים שיכולים להתאים למשלוח ברכות: תחילת וסיום שנת הלימודים, ראש השנה הסיני, יום האהבה, יום המשפחה, יום המקצוע שלך (יום הריפוי בעיסוק, הדיאטנים וכו') ועוד ועוד. מטפלים רגשיים יכולים, למשל לברך ביום האושר (20.3) או ביום בריאות הנפש (10.10) מטפלים בילדים יכולים לשלוח ברכה ביום זכויות הילד (20.11) או ביום הנוער (12.8) תזונאים ונטורופתים יכולים לברך ביום הצמחונות (1.10), יום הטבעונות (1.11) או יום התזונה (6.11) וכדומה - כיד הדמיון והיצירתיות. הנה הרשימה של ויקיפדיה למועדים שונים לאורך השנה שיכולה לתת רעיונות. ולמי שמחפש.ת רעיונות איזוטריים יותר (מיום העצלנות ועד יום המחמאות - נושאים ממש לא רעים לברכות של מטפלים, אגב) הנה עוד רשימה.
ואם בא לי לשלוח ברכה דווקא בראש השנה?
ואם החלטת לכתוב ברכת שנה טובה הנה כמה דגשים חשובים (רלוונטיים כמובן גם לברכות אחרות):
תזמון, תזמון, תזמון ידוע ש- Timing is everything ובברכות לחגים הגדולים התזמון חשוב במיוחד. אנחנו ממליצות להקדים ולשלוח את הברכות ולא לחכות לימים האחרונים שלפני החג. את הברכות הראשונות שנקבל (בדרך כלל, כ-10 ימים לפני החג) אולי עוד נקרא ואפילו בשמחה ובעניין. שאר הברכות, בימים שלאחר מכן, נוטות ללכת לאיבוד בתוך מבול הברכות.
לברך באמת ברכה כזו שהיית רוצה לקבל בעצמך. לא מהשפה אל החוץ. "חג פסח שמח וכשר" זו לא באמת ברכה לחג :). גם לא "שנהיה לראש ולא לזנב".... לא להסס להשקיע. זה בדיוק המקום לתת את האינפוט האישי שלך, את האג'נדה, את הקול הייחודי שאין לאף אחד אחר. וכן, זה אומר שברכה שכתב הצ'ט GPT שלך ממש לא עומדת בהגדרה הזו.
בלי שיווק מטרתה של הברכה היא לברך. לבנות ולטפח את מערכת היחסים. להעניק תשומת לב. לא לפרסם או לקדם שום דבר. "שנה טובה ומתוקה וגם מבצע חדש לשנה החדשה" - זו גם לא באמת ברכה.
ברכות לחגים הן רק דרך אחת מתוך שפע של דרכים לשמור על קשר רציף ולעודד תהליכים של פה לאוזן. שהוא רק ערוץ אחד מתוך רשימה גדולה של ערוצי שיווק אפשריים לקידום הקליניקה. כאן אפשר ללמוד איך עוד לשווק את הקליניקה.

ועכשיו לברכה שלנו השנה.
בתש"פ משבר הקורונה התחיל וזעזע את כולנו וביקשנו רק שנה פשוטה. בתשפ"א איחלנו שנה פרו-אקטיבית והשתדלנו לשמור על שליטה במה שאפשר בתוך מציאות של חוסר יציבות וחוסר וודאות. בתשפ"ב קיווינו לשנת פתיחות בלב, על רקע השיח המקטב וחוסר ההקשבה והסבלנות. בתשפ"ג היינו בתחושה של יציאה מהמשבר ואיחלנו שנה פשוט גדולה ובתשפ"ד היינו אופטימיות וגם ממש נאיביות כי איחלנו שנה פחות דרמטית וקיבלנו בתמורה את השנה הכי איומה ודרמטית שאפשר, עד כדי כך שבתשפ"ה פשוט לא איחלנו כלום... :( והשנה, אנחנו משוועות, יחד עם כולן וכולם, לקצת שקט והקלה, לריפוי ולהחלמה, אבל קודם להכל רוצות לאחל שתהיה שנת פודיון שבויים וסיום המלחמה.
פולינה וג'וי
















תגובות