• לטפל בעסק | שיווק למטפלים

המדריך המעשי לסיכום השנה בקליניקה

עודכן ב: 16 בדצמ׳ 2021

כולם מסביב מדברים על כמה חשוב לסכם את השנה העסקית.

אבל איך מסכמים שנה בקליניקה טיפולית?

מהם הקריטריונים שחשוב להתייחס אליהם?

איך מדייקים את תהליך הסיכום, כך שבסופו יהיו לנו מסקנות אופרטיביות ותובנות משמעותיות? בדיוק בשביל זה הכנו מדריך קצר ומעשי לסיכום שנת הפעילות בקליניקה שלך.

אבל לפני הכל - חשוב מאוד לפנות זמן ייעודי לעריכת הסיכום. גם אם זה לא יקרה בימים האחרונים של השנה אלא בשבועות שאחרי, חשוב לשריין כמה שעות ביומן, בלי הסחות ובלי מטופלים, כדי להתרכז במשימה.

עכשיו אפשר לגשת למשימה. אז למה כדאי להתייחס בסיכום שנת הפעילות בקליניקה?

הערה חשובה: לא חייבים לענות על כל השאלות ולהתייחס לכל הסעיפים (שאולי לא כולם רלוונטיים לקליניקה שלך בכל מקרה). חשוב לזכור שגם התבוננות והתייחסות לחלק מהנושאים היא מצוינת ומשמעותית.

1. כסף

נתחיל מסיכום ההכנסות והרווחים של הקליניקה בשנה זו.

אם יש לך את הנתונים של השנה הקודמת - כדאי לעשות השוואה.

מול הנתונים האלה נבדוק: האם היו חודשים רווחיים במיוחד? מה היו החודשים הקשים? מה אפשר ללמוד מהתנודתיות בהכנסות? ומה לגבי הרווחים? מהם מרכיבי ההוצאה המשמעותיים ביותר של הקליניקה שנוגסים ברווחים? האם אלה הוצאות או השקעות?

סיכום השנה הוא הזדמנות מצוינת לבדוק את המחירון שלך: האם המחירים שלך הם אלה שהיית רוצה לגבות? האם הם מאפשרים לך להתפרנס בכבוד?

לקראת השנה הבאה כדאי לבדוק - האם הגיע הזמן לעדכן את המחירים?

טיפ: למי שעובד במערכת חשבוניות ממוחשבת הסיכום יהיה פשוט במיוחד. עוד סיבה לעזוב את החשבוניות הידניות... ואולי גילית שיש לך הרבה שאלות בנושאי כספים, תמחור ועוד. אם כן ההדרכה הזו בטח תתאים לך.

2. מטופלים

סיכום השנה הוא זמן מצוין לאפיון ודיוק קהל היעד - המטופלים שלך.

מי הם המטופלים בהם טיפלת השנה? האם הם גברים או נשים, ילדים או בני נוער, בני כמה הם, איפה הם גרים, מה הסיבה שבגללה הגיעו, כמה טיפולים רכשו.... המון תובנות מסתתרות בתוך הנתונים האלה. כדאי לערוך את האפיון בצורת טבלה, המחולקת לפי הקריטריונים שמנינו כאן וקריטריונים נוספים שרלוונטיים לקליניקה שלך. לאחר יצירת הטבלה כדאי לעבור על תיעוד הטיפולים (אם יש לך כזה) או פשוט על היומן, כדי לעדכן את הנתונים. טיפ: המטופלים שמגיעים אלייך בפועל, הם לא בהכרח המטופלים הנכונים עבורך. כדאי לנצל את סיכום השנה כדי לבדוק האם גם בשנה הבאה אני רוצה לעבור עם אותם מטופלים, או אולי לשנות את המיקוד שלי ולאפשר למטופלים אחרים להגיע אליי. הנה הדרכה שיכולה לעזור לך בדיוק בזה.

3. מקורות הפניה

מאיפה הגיעו המטופלים שלך השנה? אם במהלך השנה שיווקת במקומות שונים - זה הזמן לבדוק מהם אפיקי השיווק שהביאו למספר ההפניות הגבוה ביותר. זו גם ההזדמנות לבדוק האם יש לך דרך קבועה, יעילה ופשוטה לבדוק מאיפה הגיע כל מטופל - בשיחת הטלפון הראשונה? במהלך הטיפול הראשון? במשוב שאחרי הטיפול? אם אחד מאפיקי השיווק שלך הוא שיווק פה לאוזן אקטיבי זו ההזדמנות לבדוק - מי האנשים שמפנים אלייך מטופלים? האם יש אנשים שמפרגנים לך במיוחד? האם זכרת להגיד להם תודה?

לקראת השנה הבאה כדאי לתכנן באיזו דרך יהיה לך הכי פשוט לקבל את הנתונים על מקורות ההפניה בזמן אמת.

טיפ: כדאי להתרגל, כבר בשיחת הטלפון הראשונה, לשאול כל פונה איך הוא הגיע אלייך ולתעד את התשובות בזמן אמת בצורה מסודרת. חשוב לזכור שגם אם לא כל הפניה הופכת למטופל - כדאי לדעת מאיפה האנשים מגיעים. אם בא לך ללמוד עוד על שיווק פה לאוזן אקטיבי - יש לנו הדרכה על זה.