top of page
  • תמונת הסופר/תלטפל בעסק | שיווק למטפלים

לא נעים לי לשווק בתקופה כזאת

עודכן: 27 בינו׳

בימים קשים אלה...

לא. אנחנו לא ניפול לשם :) אבל אין ספק שהתקופה הנוכחית היא הקשה ביותר שידענו. תקופה מזעזעת ממש. והדבר האחרון שיש לנו כח או פניות אליו הוא השיווק של הקליניקה (שגם בימי רגילים, בואו נודה, לא מעורר המון חשק ומוטיבציה אצל מטפלות ומטפלים). אז אם קשה לך לשווק תמיד, בטח הרבה יותר קשה לך לשווק עכשיו. זה מעורר תחושות של חוסר נוחות, אפילו אשמה. חיילים וחיילות נלחמים, משפחות מתמודדות עם אבל ואובדן, החדשות הקשות ממשיכות להגיע כל יום ועכשיו אני אכתוב פוסטים על תזונה? על הורות למתבגרים? על כאבי מחזור?

לא נעים לי.



יש רופאה באולם?

כולנו מכירות ומכירים את הסיפור על אדם שחש ברע או מתעלף באמצע סרט קולנוע וסביבו עולה הצעקה - "יש רופא באולם?". עכשיו בואו נדמיין שבאמת יש רופאה באולם. אבל היא לא עונה, כי לא נעים לה לשווק ולדחוף את עצמה והיא חושבת על "מה יגידו" אם פתאום תציע את עצמה לעזרה.


גם אנחנו נמצאות ונמצאים באיזשהו סוג של סרט רע.

והאולם מלא באנשים שזקוקים לעזרה. הם זקוקים לעזרה שלך.

הם אולי לא צועקים את זה (עדיין) אבל הם מאוד זקוקים לעזרה שלך. הם מתמודדים עם חרדות, עם סטרס מתמשך שנותן אותותיו בגוף ובנפש, עם קשיי שינה, עם שיבוש של התזונה ושגרת הפעילות הגופניות, עם החמרה של כאבים, עם קשיים עצומים במערכות יחסים, עם קשיי תפקוד ועוד ועוד.

ולך יש אפשרות לעזור להם, להקל עליהם, לכוון אותם, להפחית את הכאב והמצוקה שלהם.

אבל לא נעים לך להגיד את זה, כי לא נעים לך לשווק.

וכתוצאה מכך - הם לא ידעו ואולי לא יקבלו את העזרה שהם זקוקים לה.


כי לשווק, במקצוע טיפולי, זה להנגיש את העזרה שלך לאנשים שזקוקים לה. וזה חלק בלתי נפרד מהאחריות המקצועית הטיפולית שלך. תמיד. ובמיוחד עכשיו.

כי דווקא עכשיו, יש מצד אחד החמרה במצב הבריאותי של רבות ורבים, אבל מצד שני - תחושה של הרבה פחות לגיטימציה לטפל בעצמם, בזמן שמתרחשים דברים כל כך דרמטיים וקיצוניים מסביב. עכשיו אני אדאג לכאבי הגב שלי? לקשיי הריכוז של הילדים? לבעיות בזוגיות? מרגיש לי נעים, לא מתאים. (וכן, זה לא סתם מזכיר את חוסר הנוחות שתיארנו קודם סביב קידום הקליניקה בתקופה הזו. זה נובע בדיוק מאותו המקום).


לכן הנגישות והאקטיביות שלך בתהליך הרבה יותר חשובות עכשיו.

כדי לנרמל את החשיבות של פניה לטיפול דווקא עכשיו, את החשיבות של דאגה עצמית וחיזוק החוסן הנפשי והפיזי (כן, המילה הזאת. מה נעשה). לתת מידע, הסברים, ידע ותוכן שימושי, להציע עזרה מקצועית.

להנגיש את העזרה, התמיכה והטיפול שלך.


שתי נשים הולכות בחורשה בין עצים
לא נעים לי לשווק את הקליניקה בתקופה כזאת. מה יגידו?

אבל מה יגידו?

או-קיי. נניח ששכנענו אותך שכדאי וחשוב לשווק עכשיו. וברור לך שצריך להתפרנס.

אבל מה יגידו? אנשים יחשבו שזה ניצול ציני של המצב הקשה כדי להרוויח כסף מסבלם של אנשים.


השאלה החשובה שאנחנו ממליצות לך לשאול את עצמך היא לא מה יגידו, אלא - על מי את חושבת כשאת משווקת? כי האמת היא שתמיד יהיו אנשים שיהיה להם מה להגיד. השאלה אם הם אלה שצריכים לעמוד מול העיניים שלך לפני כתיבת הפוסט בפייסבוק או העלאת הסטורי באינסטגרם? האם לחשוב על המצקצקים שתמיד יהיה להם מה להגיד, או על המטופלת שיושבת תקועה עם הבעיה שלה לבד והפוסט שלך יכול לעזור לה לעזור לעצמה?


אז תכל'ס, איך אתן ממליצות לשווק עכשיו?

  1. להמשיך לשווק. ואם עצרת - לחזור לשווק.

  2. ברגישות, באמפתיה, בהתאמה למצב. הכוונה היא לא לשיווק בדחיפה או מכירה בכוח, אלא להנגשה של הטיפול שלך.

  3. להתמקד בתוכן בעל ערך שימושי שרלוונטי לתקופה הנוכחית ולקהל הממוקד שלך, לצד נרמול של תחושות ותופעות ושיתופים אישיים (אם מתאים לך).

  4. לראות מול העיניים את המטופלים שזקוקים לך (ולא מה יגידו אלה שתמיד יש להם מה להגיד).

  5. לא לפחד להציע הצעות עזרה קונקרטיות. אנשים זקוקים לגשר הזה!

ובסופו של דבר, לזכור שיש לך תפקיד משמעותי בתקופה הזו. השיווק הוא חלק מהדרך לממש את התפקיד הזה ואת השליחות המקצועית שלך. לכן, חשוב כל כך לא לשמוט את השיווק, לא להיעלם ולא להיאלם, אלא להמשיך להיות שם בשביל אלה הזקוקים לך עכשיו, יותר מתמיד.



 


bottom of page