top of page
  • תמונת הסופר/תלטפל בעסק | שיווק למטפלים

איך לשווק קליניקה בזמן משבר?

עודכן: 27 בינו׳

לא פשוט לנהל קליניקה עצמאית בליבו של משבר עמוק כל כך, כשמסביב יש אוירה של דכדוך, כאוס וחוסר וודאות. יש תחושה שאנחנו נמצאים במהלכו של אחד המשברים הקיצוניים ביותר שידענו במדינה הזו. ולא מפתיע שמכל עבר אנחנו שומעות על הקשיים של ניהול קליניקה עצמאית בימים אלה, על חוסר האנרגיה והמוטיבציה ובעיקר על התחושה שממש לא מתאים עכשיו לשווק ולפרסם.

וזה הכי הגיוני ומובן.

אבל יחד עם זאת, לתפיסתנו חלק משמעותי מלנהל קליניקה עצמאית (או כל עסק לצורך העניין) זה לדעת שיבואו תקופות משבר ולהיערך לקראתן באופן שוטף, כדי להמשיך לקיים את הקליניקה שלך במהלכן.


למה בעצם זה חשוב? אי אפשר להשתבלל ולחכות שהמשבר יעבור?

קודם כל אפשר.

השאלה האם זו הבחירה החכמה עבורך כרגע. חשוב לנו להגיד שגם במשבר הזה (כמו ברוב המשברים) לא ברור כמה זמן הוא ימשך, אבל מה שמאוד ברור זה שאחריו יגיע עוד משבר (כלכלי, בטחוני, חברתי, פוליטי, רפואי...). זו דרכו של עולם. ואי אפשר לעצור את הקליניקה בכל פעם שמתחולל משבר.

יותר מזה, אנחנו יודעות שפעמים רבות דווקא הפסקת השיווק והתקשורת בקליניקה, שגורמת באופן טבעי לירידה בכמות המטופלים, מעלה את רמות הסטרס ולפעמים בתורה גורמת לנו להתכנס עוד יותר. וכך נוצר לופ בעייתי.

לכן, אנחנו ממליצות כן לשמר לפחות רמה מסוימת של עשיה ניהולית ותקשורת שיווקית בקליניקה שלך גם בתקופה הזו. כמובן באופן ובמינון שמתאים לך.


אבל איך יוצאים מהשיתוק?

הנה שני עוגנים מנטליים שיכולים לעזור:


1. יש לך תפקיד - יש שם אנשים שזקוקים לך

בתקופות משבר רמת המצוקה עולה. לא משנה באיזו דיסציפלינה טיפולית הקליניקה שלך פועלת - גם המטופלים שלך מושפעים מהמצב והם זקוקים לך יותר מתמיד. אבל באופן טבעי, גם למטופלים עשויה להיות נטייה להשתתק מול מה שקורה מסביב ולכן הם זקוקים לפעולה אקטיבית וברורה שלך בשיווק כדי שיוכלו לרדת מהגדר ולקבל את העזרה לה הם זקוקים.

אנחנו מזכירות שחלק מהשליחות של כל איש ואשת טיפול זה לא רק לטפל באנשים שזקוקים לעזרתם, אלא גם לבנות גשר מהאנשים שעדיין לא מקבלים טיפול אל הקליניקה. ולגשר הזה קוראים שיווק.


2. הקליניקה הזו היא העסק שלך

וגם לך, כמו לכולנו, יש רצון וצורך להתפרנס בתקופה הזו. וכמו שברור שהחברים השכירים שלך קמים כל בוקר והולכים לעבודה, לא משנה כמה המצב קשה או מורכב - כך גם אצלנו העצמאים, חשוב להמשיך ולקיים את העסק ולא להגיע למצב מחליש של קושי כלכלי. וכדי לקיים עסק, חשוב לשווק אותו.


שתי נשים יושבות על ספה מול שולחן נמוך שעליו מחשב נייד ומסתכלות על המסך של המחשב
איך לשווק קליניקה בזמן משבר?

או-קיי. אבל איך בפועל משווקים בתקופה כזו?

הרבה דברים אינם בשליטה שלנו בזמנים כאלה.

אבל אחד הדברים המרכזיים שנמצאים, עדיין ובכל מצב, בשליטה המלאה שלנו זו התקשורת שלנו. דווקא בתקופות של חוסר וודאות וחוסר יציבות, חשיבות התקשורת הרציפה והעקבית מתגברת.


עם המטופלים:

הקשר הרציף עם המטופלים (הנוכחיים ואלה מהעבר הקרוב) הופך להיות חיוני במיוחד דווקא בזמן של חוסר וודאות וחוסר יציבות - כשאין טיפולים בכלל או כשהרצף משתבש. לכן, חשוב להקפיד עוד יותר על קשר רציף ויזום עם המטופלים בתקופה הזו.


בערוצי השיווק שלך:

למרות הנטייה הטבעית, אולי, להשתתק ולהיעלם (כי למי יש ראש ליצור תוכן בתקופה כזו ולמי יש סבלנות לצרוך תוכן כזה?), בתפיסה שלנו חשוב במיוחד לשמר נוכחות ולא לייבש ערוצים שיווקיים. כלומר - להמשיך לשווק ולהשמיע את הקול שלך.

  • אפשר לבחור לנהל תקשורת שמתייחסת למצב - אם זה פוסט על התמודדות עם סטרס ועל כלים לעזרה עצמית והרגעה, פרק בפודקאסט שמשתף איך המצב משפיע עליך (כמובן במידה שמתאימה לך) או סרטון על כלים להתמודדות עם משבר או עם מצבי אי ודאות.

  • ואפשר לגמרי לבחור להמשיך את התקשורת השוטפת שלך בלי התייחסות למצב, מתוך הבנה ותפיסת עולם שגם במצבי משבר החיים ממשיכים והמצוקות הרגילות לא נעלמות לשום מקום. אז כן - פוסט על המחקר החדש על אנדומטריוזיס, או סרטון על איך למנוע מריבות אחים בחופש הגדול, או מתכונים קרירים למזג האוויר הקשוח.

  • ויש לגמרי מקום גם לנושאים קלילים יותר - איך לחזק את שמחת החיים, איך לתכנן טיול משפחתי כייפי וספרים מומלצים לקריאה בחופשת הקיץ. כי החיים ממשיכים וחשוב לפעמים להזכיר את זה למטופלים שלך, לתת לגיטימציה לאסקפיזם ועיסוק בנושאים אחרים וגם להזכיר שלצד החושך יש גם שפע של אור.


ומה איתך?

חשוב לא פחות לדאוג לעצמך.

אם יש לך תחושה של חולשה, התשה או ירידה בכוחות - מגיע לך לקבל עזרה.

זו יכולה להיות שיחה עם קולגה שהקשר בינכם מחזק ויכול לעודד, או אולי זה הזמן לפגישת סופרויז'ן, או לטיפול טוב.

מה שזה לא יהיה - חשוב מאוד להטעין את עצמך. כי כמו שכבר ראינו בעבר, תקופות משבר וקושי יכולות להקטין ולהחליש את הקליניקה, או דווקא להיות נקודת מפנה לגדילה והתחזקות.

 

וגם לזכור שלא חייבים לעבור את התקופה הזו לבד. ביחד הכל נראה הרבה יותר קל ופחות מאיים בימים אלה מתגבשת קבוצה של מטפלות ומטפלים למסע מרתק שמטרתו להתיידד עם השיווק של הקליניקה, במהלכו נגלה יחד איך אפשר להגדיל את כמות המטופלים בקליניקה ולהתפרנס ממנה בכבוד בצורה נעימה, מעצימה ובעיקר חומלת גם בימים אלו . מזמינות אותך להצטרף אלינו למסע הזה.

ג'וי ופולינה



bottom of page