top of page
  • תמונת הסופר/תלטפל בעסק | שיווק למטפלים

דיוור (ניוזלטר) כערוץ שיווקי למטפלים

עודכן: 26 בינו׳ 2023

לטפל בערוצי השיווק: על דיוור ושימוש במיילים, עם יונתן שחר, מנכ"ל Smoove


חלק שני בסדרת הבלוגים שלנו שחוקרת את השאלה: איפה אפשר לשווק קליניקה? סדרה של ראיונות עם אנשי מקצוע מעולים שאנחנו אוהבות במיוחד, שכל אחת ואחד מהם מומחה בערוצי שיווק שונים. בפוסט הקודם הכרנו את עולם הבלוגים והפעם נכיר ערוץ שיווקי נוסף, שרבים נתקלים בו או משתמשים בו באופן חלקי, אבל לא ממצים את הפוטנציאל העצום שגלום בו - דיוור אלקטרוני.


כדי להכיר לעומק את עולם המיילים והדיוור, אנחנו מארחות את יונתן שחר, מנכ"ל חברת Smoove - מערכת הדיוור הטובה ביותר בישראל היום (והרבה מעבר לזה).

יונתן שחר, מנכ"ל smoove - שיווק באמצעות דיוור למטפלים

יונתן, חוץ מזה שאתה מנכ"ל smoove,

מה אנחנו לא יודעות עלייך?

אני גיק טכנולוגיה, מתכנת כבר מכיתה ג'. מגדל שלושה ילדים וכלב ביישוב פסטורלי, חובב סקי ומוזיקה (בעדיפות לסבנטיז), וחוטא בציור בזמני החופשי (בינתיים מצייר למגירה). פרט טריוויה קטן וחשוב - גיימר לשעבר, עוד מהזמנים שבהם פיקסלים היו נחשבים למשהו טוב. את אי.טי.פי לוג'יק, החברה שמפעילה בסמוב הקמתי אי שם בתחילת שנת 2000 כחברת בניית אתרים ופיתוח מערכות ווב. מערכת ניהול היחסים עם הלקוח, שהיא ליבת הפעילות של סמוב נולדה מתוך צורך אמיתי שזיהיתי אצל הרבה עסקים עמם עבדתי.

לפני כשמונה שנים, התחלנו למקד את פעילות החברה בתחום זה ובעצם הפכנו מחברת פרויקטים למוצר. לפני כחמש שנים השקנו את מנוע האוטומציה של המערכת ובעצם היינו פלטפורמת האוטומציה השיווקית הראשונה בישראל.


מרשים מאוד מאוד. אבל בוא נדבר רגע דוגרי - כולנו מקבלים מדי יום עשרות, אם לא מאות, מיילים. דיוור זה לא פאסה? למה לדעתך, גם היום, דיוור הוא ערוץ שיווקי שמתאים במיוחד למטפלים?

דיוור הוא 'מדיום רך' ועשיר בתוכן (אפשר לצרוך אותו בזמן שנוח לנו), והוא מתאים מאוד לכל המקצועות שמתבססים על ידע ומקצועיות, כמו בעולם הטיפול. מיילים מאפשרים לייצר יותר תוכן, לתת עוד ערך, וגם להפיץ תכנים שפורסמו במקומות אחרים, שזה סופר חשוב ויכול לעזור למתג מטפלים כאוטוריטה מקצועית. נניח שפרסמתם מאמר בירחון מקצועי נחשב, ועכשיו אתם מפיצים אותו במייל לרשימת הדיוור שלכם – גם נתתם ערך, וגם הצגתם פן נוסף של המומחיות שלכם. על אחת כמה וכמה בתחום הטיפול, שבו מטופלים פוטנציאליים רוצים קודם כל ללמוד את הנושא ולהכיר את המטפל, עוד לפני שהם מחליטים להיעזר בשירותיו - אפשר לייצר את הקרבה הזאת וההיכרות די בקלות, באמצעות יצירת תוכן רלוונטי, והתהליך הזה, בסופו של דבר, גם בונה אמון בין המטפל לבין הקהל שלו. מצאנו שיצירת תוכן לדיוור יכולה מאוד לדייק אתכם, ולהבהיר איפה המקצוע פוגש אתכם מול הקהל שלכם, כי היא דורשת מכם להכיר אותם טוב יותר, ובה בעת גם את עצמכם. מה ההמלצות הכי משמעותיות שלך למטפל.ת שרוצה להתחיל לשווק במערכת דיוור?

1. השקעה בתוכן טוב, בשני מישורים:

  • איכות התוכן – חשוב מאוד להשקיע בתוכן איכותי, במיוחד במקצועות הטיפול, כשממש עומד מולך בן אדם. התוכן שתפיצו הוא לא חד פעמי, זה תוכן שממשיך לשרת אתכם בנכסים הדיגיטליים השונים שלכם, בקידום (SEO), והוא משמש בעצם סוג של ארכיון ידע, אז צריך לתת לו את מלוא תשומת הלב וההשקעה כדי שיהיה מספיק איכותי.

  • היכרות עם הקהל – חיוני להכיר את הקהל, לדעת מה מעניין אותם, באיזה סגנון שפה הם מדברים, ולכתוב תוכן שידבר אליהם, ויצליח להעביר את מי שאתם.

הערת המערכת :) איזה מזל שמטפלים מכירים היטב את קהל היעד, אולי טוב יותר מכל איש מקצוע אחר. אנחנו תמיד אומרות שמנהלי שיווק היו חולמים להכיר את הקהל שלהם כל כך לעומק, כפי שמטפלים מכירים את המטופלים שלהם ומה שעובר עליהם.

2. בניית רשימה כאן אין קיצורי דרך, חשוב שאנשי הקשר ברשימה שלכם יהיו אנשים שמעניין אותם מה שיש לכם להגיד. גודל הרשימה לא חשוב, איכות הרשימה חשובה מאוד, וזה ממש לא עלבון אם מישהו מסיר את עצמו. חשוב לרתום את כל הנכסים הדיגיטליים שלכם (פייסבוק, אינסטגרם, אתר, בלוג...) לבניית הרשימה, ולעשות תיאום ציפיות במסגרת התהליך, כדי שאנשים יידעו למה הם נרשמים ומה הם צפויים לקבל מכם. מה הטעות הכי גדולה שמטפלים (או בכלל עצמאים) עושים במיילים שלהם? הטעות הכי גדולה היא לדבר אל הקהל מעל ראשם ולא איתם. ניוזלטר הוא סוג של דיאלוג, צריך לדבר אל הקהל, לתת ערך, לעשות תאום ציפיות כדי להכיר את מי שיושב מולי, ואז לדבר על מה שמעניין אותם, ולא על מה שמעניין אותנו.

איך מתחילים? מה השלב הראשון אחרי שמחליטים על שיווק באמצעות דיוור? לפתוח חשבון ב-smoove :) וברצינות, קודם כל מומלץ לחדד מי הקהל שלכם, כי מתוך זה אפשר יהיה להבין איפה אתם פוגשים אותם, ואז אפשר יהיה להביא אותם למערכת דיוור ולשלוח להם מיילים. אם ננסה לתאר תהליך בסיסי, הוא ייראה ככה: להבין למי אני מתאים ומי מתאים לי >> להבין איפה האנשים האלה נמצאים כדי להציע להם להצטרף אלי לרשימה >> להתחיל לבנות את הרשימה שתכיל את האנשים האלה. חשוב להבין שמדובר במרתון, וככה בדיוק זה צריך להיות. שימו לב לא לקצר את הדרך ולהביא סתם הרבה קהל שלא יהיה איכותי, אלא להביא את האנשים שבאמת מעניין אותם לקרוא את התכנים שלכם. חשוב לזכור שלקוח נרשם לרשימה שלכם עם ציפיות , נותן בכם אמון ומשאיר לכם את הפרטים שלו, והחובה שלנו היא לספק לו ערך ממשי בתמורה.


פינת הפרגון: מטפל.ת עם רשימת תפוצה ותוכן מוצלח ומעורר השראה

הצוות של סמוב מפרגן לאילנית וודינסקי – שעוסקת בנטורופתיה ותזונת ספורט. אילנית מדוורת באופן תדיר וקבוע, שולחת מיילים עם הרבה טיפים רלוונטיים לתקופה, ומגיעה לאחוזי פתיחה יפים. עובדת עם אוטומציות לשליחה אוטומטית של מדריכים ותוכן מותאם אישית, ושולחת ניוזלטרים לקהל מפולח לרשימות תפוצה שונות. נראה שהיא מאזנת יפה את הנושא הזה של תוכן בעל ערך למול הצעות מכירה.

 

והפרגון שלנו:

כמעט מהיום הראשון לקיומה של "לטפל בעסק", אנחנו משתמשות במערכת הדיוור של Smoove (עוד כשקראו לה בשם אחר :) ). לאורך השנים אנחנו משתמשות גם בדפי הנחיתה המעולים של המערכת ובמערך האוטומציה המצוין וממליצות על המערכת בלב שלם, כלקוחות מרוצות. למטפלים ששוקלים שיווק באמצעות דיוור ובכלל תשתית לשיווק דיגיטלי כאן באתר של smoove תמצאו את כל המידע על הפיצ'רים המעולים של המערכת ותוכלו לפתוח חשבון (ללא תשלום) ולהתחיל להתנסות.


ואם לך מושג על מה לכתוב או איך בכלל לשווק את הקליניקה שלך?

אז קודם כל חשוב לדעת שיש הרבה מטפלים במצב הזה. עשיה שיווקית אפקטיבית היא לא ידע טרוויאלי ובדיוק כמו שלמדת איך לטפל - חשוב ללמוד איך לשווק.

אבל ממש לא חייבים לעשות את זה לבד. אנחנו מזמינות אותך להצטרף אלינו למחזור הקרוב של תכנית הליווי שלנו, ולעשות את הדרך הזו ביחד.




bottom of page