top of page

פודקאסט למטפלים ולמטפלות

פודקאסט לקידום והנגשת הקליניקה, עם דנית בן דוד לקראת סדנת פודקאסט לקהילת המטפלים והמטפלות ב 4.6


אז כמו שסיפרנו, לקראת סדנאות האביב שלנו, אנחנו ממשיכות בסדרת הבלוגים על ערוצי שיווק שמתאימים לשיווק קליניקה עצמאית - סדרת ראיונות עם אנשי ונשות מקצוע מעולים ומעולות שאנחנו אוהבות במיוחד (בסוף הפוסט יש קישורים לפוסטים הקודמים בסדרה).

הפעם, נעמיק בהכרות עם פודקאסט - ערוץ תוכן אהוב במיוחד על אנשי ונשות טיפול (כצרכנים) ומעלה המון שאלות כערוץ שיווקי לקידום הקליניקה (בעיקר איך מאזינים הופכים למטופלים?).

כדי לענות על השאלה הזו ועוד כמה שאלות חשובות, הזמנו את דנית בן דוד, האישה והעקבים, שכבר שנים מובילה את תחום ליווי העצמאיות והעצמאים בעולם הפודקאסטים.

דנית בן דוד מומחית לשיווק בפודקאסט
דנית בן דוד

אז מי נמצאת שם מאחורי המיקרופון?

נעים להכיר, אני דנית בן דוד, היוצרת של הפודקאסטים "פודקאסט על עקבים", "מאחורי המיקרופון" ו- "ממאזינים ללקוחות

משלמים".

כבר שנים שאני מלווה עסקים, חברות וארגונים בכל תהליך הפקת הפודקאסט.


עוד קצת עלי: נשואה למרדכי, אמא של איתי ודניאל. ביומיום אני מאוד אוהבת לבשל ולאפות, ולעשות פילאטיס.

מכורה לפודקאסטים.



מפתיע :)

ולמי שעדיין לא התמכר.ה - בואי נתחיל מלהבין למה פודקאסט מתאים למטפלות ולמטפלים כערוץ שיווקי לקידום הקליניקה?

פודקאסט הוא כלי שיווקי עוצמתי לבעלי ובעלות עסקים בכלל, ולקהילת המטפלים והמטפלות בפרט. הנה כמה מהיתרונות המשמעותיים:

  • ליצור ולחזק אוטוריטה – באמצעות הפודקאסט אפשר להביא לידי ביטוי את הידע הנרחב בתחום המקצועי, לשתף את דעתך והשקפת עולמך הטיפולית, ליצור ולעורר דיונים בנושאים הנוגעים לתחום הטיפול שלך ולמצב את עצמך כאוטוריטה בתחומך.

  • להנגיש ידע – היות והפודקאסט הוא שלך - הוא מאפשר לך להעלות מודעות לנושאים החשובים לך, לקדם אג'נדות הרלוונטיות לתחום שלך, להנגיש ידע חשוב לקהל המטופלים שלך, ולמעשה לתת ערך משמעותי לקהל.

  • להתקרב למטופלים – במיוחד בתחומים הטיפוליים, שחייבת להיות סוג של אינטימיות בין המטופל למטפל, הפודקאסט מאפשר לבטא את עצמך באופן אותנטי, לגרום לאנשים להתחבר אליך, להרגיש שהם מכירים אותך ויכולים לסמוך דווקא עליך, ובסופו של דבר, לרצות להגיע דווקא אלייך לטיפול.

  • להשמיע את הקול הייחודי שלך - בשוק רווי במטפלים מכל סוג אפשרי, תוכנית הפודקאסט שלך היא שלך ורק שלך. יש לך אפשרות להשמיע את הקול הייחודי שלך ולקדם אג'נדות שחשובות לך.

  • ללמד – הפודקאסט יכול לשמש ככלי לימודי עבור הקהל שלך ואפשר גם ליצור תכנים נוספים, כמו הדרכות פרקטיות, דמיון מודרך, מידע משלים ועוד שיהיו למעשה חלק מתהליך הטיפול כולו, אך המטופלים יוכלו להאזין לתכנים מתי שהם צריכים, כשהם חווים קושי למשל, או פשוט כדי להעשיר את הידע שלכם וליצור טיפול היברידי מושלם ושלם עבור המטופלים.

  • יצירת מוצרים משלימים / תחליפיים לטיפול בקליניקה – כמו מוצר דיגיטלי, אבל באודיו שאותו רק אנשים ספציפיים (בתשלום / בחינם) יוכלו לצרוך. הכוונה לפודקאסט פרימיום הסגור ללקוחות בלבד.


וואו. המון יתרונות!

מה ההמלצה הכי משמעותית שלך למטפל.ת שרוצה להקים פודקאסט?

להיות אותנטיים, ללא ספק! להביא את עצמך לפודקאסט, למגנט אלייך את המטופלים שאת.ה רוצה לטפל בהם. הפודקאסט הוא כלי מדהים שיוצר קרבה בין המאזינים ליוצר הפודקאסט. הוא יגרום למטופלים להרגיש שהם מכירים אותך וכך הם ירגישו יותר בנוח ויתמסרו לתהליך הטיפול בקלות יותר. הפודקאסט חד משמעית יעזור לך למשוך מטופלים מדוייקים יותר ונחושים יותר שהטיפול יצליח. WIN WIN לשני הצדדים.


איך להתחיל? מה השלב הראשון אחרי שהחלטתי שאני רוצה פודקאסט משלי?

אני ממליצה בשלב הזה לא להתמהמה יותר מדי, כדי שהעניין לא יתמסמס. רצוי לרכוש ציוד מתאים ולהתחיל להקליט. פשוט לקפוץ למים העמוקים! גם אם הקונספט לא מגובש עד הסוף, פשוט להתחיל. הקונספט יתעצב תוך כדי תנועה. וזה ממש בסדר גם אם בסוף החלטת לגנוז את הפרקים הראשונים. העיקר שתהיה התקדמות.

עוד טיפ חשוב – אם לא בטוח שמתאים פודקאסט - ממליצה לחפש פודקאסטים רלוונטיים להתארח בהם. זה עושה חשק בהבטחה! וזה גם נותן חשיפה ממש טובה, ואפילו אולי יביא לקוחות חדשים לקליניקה. בכל מקרה, זה בטוח נותן דרייב להתחיל פודקאסט משלך.


זה נשמע מאוד פשוט כשאת מתארת את זה, אבל אנחנו בטוחות שלא מעט מטפלים ומטפלות (או בכלל אנשי מקצוע / עצמאים) עושים טעויות בפודקאסטים שלהם.

לדעתי ומנסיוני הטעות הכי גדולה בפודקאסטים בעולם הטיפול היא להתרכז בעיקר בפורמט של ראיון. זאת אומרת, להביא קולגות, אפילו לפעמים "מתחרים" ולראיין אותם לפודקאסט. אני כן חושבת שראיונות ופרגון זה חשוב, אבל יש בפודקאסט עוד כל כך הרבה חוץ מראיונות. למשל: פודקאסט סולו בו מקליטים לבד תכנים, פודקאסט פרימיום (סגור ללקוחות) ועוד ועוד..

להתרכז רק בלקיים ראיונות, במיוחד כאלה שהמרואיינים הם אלה שנמצאים בפוקוס - יעשה אולי שירות

מעולה עבורם, אבל זה לאו דווקא יהיה משמעותי עבורך באותה מידה.


זה טיפ ממש חשוב. אכן המון פודקאסטים של מטפלות ומטפלים נשענים על פורמט של ראיונות.

וזה מחבר אותנו לשאלה האם יש איזה מיתוס על שיווק באמצעות פודקאסטים שחשוב לך לנפץ?

שבפודקאסט צריך רק לתת ערך אבל אסור לשווק. אני חושבת שזה חשוב מאוד לשווק, במיוחד כשמשקיעים בפודקאסט המון זמן ומאמץ, והוא בטוח מלא בערך. זה מאוד חשוב לשווק, איך שנוח ומתאים לך, אבל חשוב גם לעשות זאת ולהרגיש סיפוק ותגמול על כל המאמץ.


אנחנו בטוח מסכימות עם זה שלכל ערוץ חשוב שיהיו תוצאות שיווקיות אפקטיביות.

ולסיום - פינת הפירגון: פרגון למטפל.ת עם פודקאסט מוצלח ומעורר השראה (ואנחנו יודעות כמה קשה לבחור :) )

יש המון פודקאסטים מעולים בתחומי הטיפול, הנה כמה שאני אוהבת:

אלו ממש כמה שהאזנתי להם לאחרונה המון. ואני תמיד אוהבת לגלות פודקאסטים מעניינים חדשים.


גם אנחנו :)

 

והפרגון שלנו:

כבר שנים שאנחנו עוקבות אחרי דנית והפעילות שלה ומנסות ליצור שיתוף פעולה כדי להנגיש את עולם הפודקאסטים לקהילה שלנו (שלא לדבר על חולמות על פודקאסט משלנו, ואולי גם זה יקרה אם נקשיב לעצות החכמות שלה :) ) והנה סופ סופ זה קורה! הזמנו את דנית להתארח בסדנת אביב פרקטית במיוחד, ב 4.6.24, על פודקאסט למטפלות ולמטפלים - כל הפרטים על הסדנה כאן.





Comments


bottom of page