top of page

טיקטוק למטפלים ולמטפלות

טיקטוק כערוץ שיווקי למטפלות ולמטפלים, עם הדס קלנר


אחרי כמה שנים, חוזרות לסדרת הבלוגים שלנו שחוקרת את השאלה: איפה אפשר לשווק קליניקה? סדרת ראיונות עם אנשי ונשות מקצוע מעולים ומעולות שאנחנו אוהבות במיוחד. (בתחתית הפוסט אפשר למצוא קישורים לפוסטים קודמים בסדרה).


הפעם, נעמיק בהכרות עם טיקטוק - רשת חברתית סופר פופולרית בעלת פוטנציאל שיווקי גם למטפלות ולמטפלים (אפילו בעולם הטיפול הרגשי!). כדי להכיר לעומק את טיקטוק, אנחנו מארחות את הדס קלנר, ה- מומחית לטיקטוק ולעולמות השיווק היצירתי בוידיאו, רילס, טרנדים ושאר ירקות קופצניים.

הדס קלנר שיווק יצירתי בוידיאו
הדס קלנר (צילום: אופק בירנבאום)

אז מי נמצאת שם מאחורי הסרטונים?

נעים מאוד :) אני הדס קלנר, יוצרת תוכן ומרצה על שיווק יצירתי בוידיאו. מלמדת ומרצה במסגרות שונות כבר מעל 20 שנים, 

אובססיבית לצילום עוד מהימים שהיינו מצלמים בפילם וחיה ברשת מאז שהיינו מתחברים לאינטרנט דרך הטלפון הקווי. אני יוצרת סרטונים שזוכים למיליוני צפיות ברשתות השונות מדי חודש,  ומתחזקת קהל של למעלה מ-40,000 עוקבות ועוקבים ברשתות החברתיות השונות.

חוץ מזה אני גם מנהלת קהילת פייסבוק שבה חברות מעל 10,000 נשות תוכן, יזמיות, ומנהלות שיווק מכל הסוגים.

יש לי תואר בחינוך יצירתי ותעודת הוראה, למדתי במסלול המקצועי לצילום וידאו בבית הספר לצילום “גברא”, ואני חלק מסגל המרצים במסלול להכשרת יועצים עסקיים באוניברסיטת חיפה, במיזם Winwork להכשרת יזמים בעלי מוגבלויות, ובקורסים שונים להכשרות בתחום השיווק והדיגיטל.


בואי נתחיל מהפיל שבחדר - טיקטוק בכלל מתאימה למטפלות ולמטפלים כערוץ שיווקי לקידום הקליניקה?

אני חושבת שטיקטוק כיום מתאימה לכל מי שמחפש.ת ערוץ שיווקי נוסף. הרבה אנשים עדיין חושבים שהקהל בטיקטוק מאוד צעיר כשבעצם היום כולם נמצאים שם, לא תמיד מרגישים את זה כי הרגלי הגלישה של המשתמשים מאוד משתנה לפי הגיל, ואנשים בגילאים יותר מבוגרים פשוט לא כל כך מגיבים, אבל תאמינו לי - אם אבא של בעלי נמצא שם אז גם המטופלים שלכם נמצאים שם.


שכנעת אותנו. אז מה ההמלצה הכי משמעותית שלך למטפל.ת שרוצה להתחיל פעילות בטיקטוק?

ההמלצה שלי מאוד קלה ואפילו פסיבית - להתחיל לצרוך תוכן בפלטפורמה.

טיקטוק זה עולם מאוד שונה מהרשתות שאנחנו מכירים ולהיכנס לשם בפעמים הראשונות זה שוק תרבות, עד שלא תתגברו על השוק הזה לא תוכלו ליצור תוכן שיצליח שם. כך שהשלב הראשון הוא פשוט לבלות זמן בפלטפורמה כדי להבין מי נגד מי ולהתחיל להיכנס לראש הנכון.


אז אחרי שבילינו תקופה הפלטפורמה והתגברנו על השוק - איך להתחיל לפעול בטיקטוק? מה השלב הראשון?

הצעד הראשון בכניסה לטיקטוק הוא להחליט על נישה, ככה שבתור עצמאיות ועצמאים עם מטרה שיווקית אתם קופצים ישר לשלב הבא שהוא לחשוב מה אני רוצה שיגידו עליי.


לדוגמא: 

המטפלת ברפואה סינית שמעלה סרטונים מעניינים על מטופלים שלה באישורם,

המטפלת עם הרסטות והמשקפיים שמסבירה על יחסים בין הורים לילדים,

המטפל בפסיכודרמה שמספר על דמויות מעניינות בהיסטוריה ומאבחן איזה הפרעות היו להן


בעצם לנסות לחשוב לא רק איזה סוגי תכנים להעלות, אלא איך יהיה קל לאנשים לזכור מי אני?


(הערת המערכת: כמובן שכמו שאנחנו תמיד מלמדות - הבחירה בנישת התוכן ובדמות המטפל.ת שעליה הדס מדברת היא מאוד אישית ותלוית מקצוע טיפולי, אתיקה מקצועית ואישית וכו)


אחרי שעשינו את הצעד הראשון, איך לא לפקשש?

מה הטעות הכי גדולה שמטפלות ומטפלים (או בכלל עצמאיות ועצמאים) עושים בטיקטוק?

לא מעלים מספיק תוכן.

אם תעלו סרטון פעם בחודש, כלום לא יקרה אפילו אם הוא ממש יתפוס, פשוט כי אתם לא תהיו בתהליך למידה. היופי בטיקטוק הוא שהחשיפה תלויה באיכות התוכן ככה שאפשר להתחיל עם תוכן גרוע בראש שקט, כי גם ככה מעט אנשים יראו אותו, ולדעת שהחשיפה תגיע כשאיכות התוכן תעלה.

מעולה! אז יש מלא מרחב לניסוי וטעייה.

ואם כבר - מה המיתוס על שיווק בטיקטוק שחשוב לך לנפץ?

שקל להיות שם ויראליים כי דברים טפשיים מקבלים חשיפה.

אולי זה נראה ככה מהצד אבל תאמינו לי - אם סרטון מקבל חשיפה יש לזה סיבה, ואם יש יוצר.ת שנהיים ויראליים באופן קבוע והתוכן שלהם נראה פשוט וקליל - סימן שהם יודעים מה הם עושים וזה לא פשוט כמו שזה נראה. כמובן שזה לא אומר שאין איך להצליח שם, זה פשוט אומר שצריך ללמוד איך לעשות את זה נכון.


(הערת המערכת: כל כך מסכימות! כמו בכל ערוץ שיווקי. למידה היא המפתח למקצועיות)


וכמובן שאי אשפר בלי פינת הפירגון:

פרגון למטפל.ת עם פרופיל טיקטוק מוצלח ומעורר השראה

בטיקטוק הישראלי אני חושבת ששירה נגבי, פסיכותרפיסטית, עושה עבודה ממש טובה ובנתה סביבה קהילה. כאן אפשר להתרשם מהפרופיל שלה. פרגון נוסף לאליאור מור יוסף - עו"ס מוסמך (MSW), מתמחה בטיפול בילדים ובני נוער, שהוא אחד התלמידים המצטיינים שלי, העמוד שלו לא רק מקצועי ומדבר הרבה על החיים שלו ואני חושבת שזאת דוגמא טובה לשילוב כזה שעובד.

ודוגמא מחו"ל: הפסיכיאטרית האמריקאית ד"ר ג'ודית ג'וזף משתמשת היטב באחד החוגים הבסיסיים של הקולנוע: אל תספרו על זה, תראו את זה.


 

והפרגון שלנו:

מודות שטיקטוק היא עדיין לא כוס הזירו שלנו אבל אנחנו ממש שמחות ללמוד ולהכיר ערוצים שיווקיים חדשים ומאז שהכרנו את הדס והתחלנו לשתף פעולה, למדנו על הקסם של הפלטפורמה הזו ועל שפע האפשרויות שיש בה למקצועות הטיפול.


וכדי לא להשאיר את הידע רק לעצמנו הזמנו את הדס להתארח בסדנת אביב פרקטית במיוחד, ב-21.5, על טיקטוק למטפלות ולמטפלים





 



bottom of page