top of page
  • תמונת הסופר/תלטפל בעסק | שיווק למטפלים

אינסטגרם למטפלים

עודכן: 24 בנוב׳ 2021

לטפל בערוצי השיווק: על אינסטגרם כערוץ שיווקי למטפלים, עם אירה חרקובסקי


חלק שלישי בסדרת הבלוגים שלנו שחוקרת את השאלה: איפה אפשר לשווק קליניקה? סדרת ראיונות עם אנשי ונשות מקצוע מעולים ומעולות שאנחנו אוהבות במיוחד. בפוסטים הקודם הכרנו את עולם הבלוגים ואת עולם השיווק במיילים והפעם נעמיק בהכרות עם אינסטגרם - רשת חברתית בעלת פוטנציאל שיווקי עצום למטפלים (כן, כן, גם בעולם הטיפול הרגשי).


כדי להכיר לעומק את אינסטגרם, אנחנו מארחות את אירה חרקובסקי, הלא היא אירהוק, ה- מומחית הבלתי מעורערת ליקום הסטוריז וההאשטגים (והרבה הרבה מעבר).

אירה חרקובסקי-דותן, אינסטגרם למטפלים / צילום: נאוה קורץ

אז מי (ממש לא) מסתתרת מאחורי אירהוק?

נעים מאוד :) אני אירה חרקובסקי דותן, irahok. המומחיות שלי היא רשת האינסטגרם, הקמת קהילות ובניית מותג באמצעות תוכן אורגני בהתאם למהות ולחוזקות של כל עסק. אני בעלת בית הספר Sparkles – בית ספר לבניית מותגים ברשת, מרצה ומלמדת אינסטגרם לעסקים באוניברסיטאות ומכללות מובילות בארץ.

יש לי ניסיון של מעל עשור בליווי של הקמת נכסים דיגיטליים ובניית אסטרטגית תוכן לאינסטגרם הן לעסקים קטנים והן לחברות וארגונים בהתאמה לצרכים ומטרות של כל לקוח.

אני המייסדת של קהילת Instagram Israel Community בפייסבוק ומנהלת את הקהילה יחד עם צוות של 10 מנהלים מדהימים.

וגם, אמא של שתי יצורות מהממות, עלמה ורומי שמזמן עקפו אותי בסיבוב (ויקום המלפפון זה לגמרי מדויק במקרה שלנו), אישה לגיא, גרה בתל אביב הפרוורית, אשת קהילות בנשמה ומאוהבת במקצוע שיצרתי לעצמי.


אמרת Sparkles - נצנוצים - והתחושה היא שבאמת אינסטגרם היא מן מרחב כזה של סלבס ונצנצים.

זה בכלל ערוץ שיווקי שמתאים למטפלים?

בטח! אינסטגרם מתאים למטפלים משתי סיבות עיקריות:

קודם כל, הקהל שלכם נמצא שם. יש כ 3.5 מיליון משתמשים ישראליים שפעילים ברשת מדי יום. למרות הסברה שאינסטגרם זו רשת של צעירים, זה לא מדויק. יש קהל גדול ומשמעותי של גילאי 30-40, כשהנשים הן הפעילות יותר.

ובאמת נשים בגיל הזה הן קהל יעד משמעותי של מטפלים רבים. ומה עוד?

מעבר לזה, אינסטגרם היא מזמן לא רק רשת של תמונות, כמו שהיתה בשנים הראשונות שלה. בשנים האחרונות, ובעיקר בשנה האחרונה, היא הפכה לפלטפורמת סושיאל מהמשמעותיות ביותר (אם לא ה-) גם לעסקים לא ויזואליים. נכון להיום אינסטגרם משמשת כפלטפורמה רב ערוצית לבניית קהילה ונתינת ערך לעוקבים ולקוחות על ידי יצירת תכני עומק בפורמטים שונים: טקסטים, סרטונים קצרים וארוכים, אלבומי תמונות ואף מיני בלוגים. זו הסיבה המרכזית שלמטפלים יש אפשרות למצוא את הביטוי העצמי הייחודי של כל אחד וליצור נכס שישמש כזרוע שיווקית משמעותית ויזרים מטופלים לקליניקה (כמובן עם השקעה של זמן ובניה נכונה של הפרופיל).


השתכנענו :) אז מה ההמלצה הכי משמעותית שלך למטפל.ת שרוצה להתחיל פעילות באינסטגרם?

ההמלצה הראשונה שלי היא קודם כל לקחת כמה צעדים אחורה ולהגדיר את המהות של העסק, לאפיין את הקהל שלכם בצורה כמה שיותר מפורטת, להגדיר את המטרות העסקיות שלכם וכנגזרת מכך את המטרות באינסטגרם. ואז, בהסתמך על המהות, המטרות והגדרת הקהל - תוכלו לדייק המסר שנכון לכם להעביר, בהתאם לחוזקות, לייחוד ולתשוקה האישית שלכם בעשיה שלכם.

ההמלצה השנייה שלי היא ללמוד את הרשת. לכל פלטפורמה יש את הניואנסים שלה ואינסטגרם מאוד שונה מפייסבוק. זה לא נכון להעלות לאינסטגרם את אותו התוכן כמו בפייסבוק ויש דרכים שונות לחשיפת התכנים והגעה לקהל היעד הרלוונטי לכם.

ממליצה להתחיל מהפוסט שלי בבלוג בו ריכזתי תכנים חינמיים מעמיקים ללמידת הרשת.


מה הטעות הכי גדולה שמטפלים עושים באינסטגרם שלהם?

הטעות הכי גדולה באינסטגרם (והאמת שבכל פלטפורמה) זה להתמקד בפרסום העסק ולא בנתינת ערך לקהל שלנו. מטפל שכל פוסט שני שלו יהיה פרסומת, לא יצליח ליצור קהילה אמיתית ומעורבת סביב הפרופיל. תחשבו אחרי איזה פרופיל הייתם עוקבים - פרופיל שמעלה תכנים עם טיפים מקצועיים / סיפורים מעניינים / שמסייע לכם עם התכנים שלו / נותן השראה / מעלה חיוך / מרגש - או פרופיל שרק מזמין אתכם להתקשר ולקבוע טיפול?

תחשבו על זה :)

(הערת המערכת: כל כך כל כך נכון! גם אנחנו, בכל ערוץ שיווקי, שמות דגש על בניית מערכות יחסים. ומערכות יחסים נבנות על בסיס ערך ולא בסס פרסום. ואלה, אגב, חדשות מעולות למטפלים - שמעולים ביצירת מערכות יחסים ומצוינים במתן ערך. אלה הן בדיוק החוזקות של מקצועות הטיפול)


אז אחרי שדייקנו את הקהל והחלטנו על אסטרטגיית תוכן - איך מתחילים? מה השלב הראשון אחרי שמחליטים על פתיחת אינסטגרם?

קודם כל, אני ממליצה לפתוח פרופיל אחרי שכבר יש כיוון לאסטרטגיית תוכן בהתאם למסר שתרצו להעביר.

הדבר הבא זה לעשות מחקר פרופילים מובילים בנישה שלכם, ללמוד מהם, לעקוב, להתחיל ליצור אינטרקציה עם הקהל שנכון לכם וגם להצטרף לקהילת אינסטגרם ישראל בפייסבוק ולקבל בקהילה תמיכה ועזרה בכל שאלת אינסטגרם שיש לכם.


אנחנו מכירות את הקהילה ואכן ממליצות עליה כל הזמן. ולסיום - פינת הפרגון: פרגון למטפלות עם אינסטגרם מוצלח ומעורר השראה


מפרגנת לנעם גונן - מלווה ויועצת התפתחותית. הפרופיל של נעם משלב ערך אדיר לקהל העקובות שלה וגם בנוי בצורה הרמונית ונעימה לעין. היא מתקשרת עם הקהילה שלה על בסיס יומיומי וחלק נכבד מהלקוחות שלה מגיעות מהאינסטגרם. מאוד ממליצה להכיר ולעקוב.


מטפלת נוספת שעושה עבודה מעולה היא דנה קנר סיידה - מומחית לרפואה סינית בדגש על דיקור קוסמטי. הפרופיל של דנה תמיד מחדש לי! אני מוצאת את עצמי שומרת כל פוסט שני שלה. היא משתפת בהומור עצמי תרופות סבתא יצירתיות לצד תכנים מקצועיים והדגמות מוחשיות, משקיעה מאוד בכל תוכן שהיא משתפת בערוצי הרשת השונים, נותנת השראה, מלמדת, נדיבה בשיתוף הידע שלה וכך גורמת לעוקבות שלה להפוך ללקוחות שלה. מאוד ממליצה לעקוב וללמוד ממנה.


והמלצה נוספת על פרופיל חדש חדש וקטן, אך עם ערך גדול - הפרופיל של יפעת דוק, מאמנת ומגשרת.

מה שיפה אצל יפעת זה שהיא עשתה תהליך והבינה מה נכון לה לשתף והיא מתמידה במסר שלה גם מבחינת התוכן הכתוב וגם מבחינת השפה הויזואלית שיצרה לפרופיל. התכנים כתובים ברגישות, משרים רוגע ונוגעים בנפש. אני מאוד מתחברת למסרים שלה ועוקבת אחריה מהיום הראשון.

 

והפרגון שלנו:

מודות שהיינו חשדניות כלפי אינסטגרם בכל מה שקשור להתאמה שלו למטפלים. אבל מאז שהכרנו את אירה והתחלנו לשתף פעולה, למדנו על הקסם של הפלטפורמה הזו ועל שפע האפשרויות שיש בה למקצועות הטיפול. מאז, כבר הספקנו לעשות כמה סדנאות משותפות ואנחנו ממליצות באהבה על אירה, על הקורסים שלה ועל קהילת אינסטגרם ישראל, בכל מחזור של לטפל בשיווק, לכל מי שרוצה להעמיק את הלמידה ולבחור באינסטגרם כערוץ שיווקי לקליניקה.

אינסטגרם הוא רק ערוץ שיווקי אחד אפשרי מתוך שפע של ערוצי שיווק שיכולים לעזור לך לקדם את הקליניקה שלך. אם בא לך להכיר עוד ערוצים ולקבל הכוונה וייעוץ מקצועי בבחירת הערוצים שמתאימים לצרכים שלך ושל הקליניקה אנחנו מזמינות אותך להצטרף אלינו לתכנית "לטפל בשיווק" ולקבוצה של מטפלים שהחליטו לקחת את השיווק בידיים ולדאוג ליומן מלא וליציבות בקליניקה שלהם. הנה הקישור לכל הפרטים




bottom of page