top of page

בחן את עצמך: האם ערוצי השיווק שלך באמת מתאימים לך?

עודכן: 24 בנוב׳ 2021

"כבר כמה חודשים שאני כותבת מלא בפייסבוק ועוד לא קיבלתי שום פניה משם"

"נרשמתי לנטוורקינג לפני חצי שנה ולא יוצא לי מזה כלום חוץ מבזבוז זמן"

"ניסיתי מלא זמן לשווק באינסטגרם וזה ממש לא עובד"


כשמשהו בשיווק שלך לא עובד, הנטייה הטבעית היא לחשוב שהפעולות שעשית לא היו נכונות, או לא מספיקות, או שהתזמון לא היה מוצלח. אבל המון פעמים התשובה היא הרבה יותר פשוטה.

אולי הערוץ הזה פשוט לא מתאים לך.

אנחנו נתקלות בתופעה הזו לא מעט: מטפלים ומטפלות שמשווקים בערוצי שיווק שפשוט לא מתאימים להם, מה שגורר שורה של תופעות לוואי ממש לא נעימות.


כשהערוץ השיווקי לא מתאים לך:

  • עבודת השיווק דורשת המון מאמץ וגורמת לשחיקה וזליגת אנרגיה

  • מה שיוצר התשה שמובילה לתופעת הפולסים (גלים של שיווק ואז היעלמות והיאלמות)

  • שגוררת אחריה חוויה של תקיעות ואשמה

  • והתוצאות של הפעילות יהיו פחות טובות ולכן גם יביאו פחות מטופלים לקליניקה

שיווק אפקטיבי - כזה שיביא לך את התוצאות הטובות ביותר, במינימום מאמץ, הוא זה שיעשה מתוך החוזקות והמיומנויות שכבר יש לך. לכן, לפני בחירת ערוצי השיווק הנכונים לקליניקה שלך אנחנו ממליצות לך לשאול את עצמך כמה שאלות חשובות:

  • מה החוזקות והכישורים שלי?

  • מה הכי נוח לי? איפה אני במיטבי?

  • מה הכי קל לי?

  • ומה הכי בא לי לעשות?

שיווק למטפלים: ברכות למטופלים
שיווק למטפלים: אני משווקת הכי טוב כשנוח לי

יופי. אני יודעת מה נוח לי. אבל מה זה אומר לגבי השיווק?

הנה כמה כיוונים שיעזרו לך לעשות את הבדיקה הזו בקלות ויעילות:


נוח לי עם אנשים

אם ברור לך שנוח לך באינטראקציה עם אנשים, אם ההגדרה People's Person מתארת אותך, אם מתאים לך להיפגש, להתחבר ולחבר אחרים - סביר להניח שיהיה לך קל ונעים לעבוד בערוצי שיווקי מבוססי מערכות יחסים, כמו שיתופי פעולה, פה לאוזן אקטיבי ונטוורקינג (מעגלים עסקיים).


נוח לי מול קהל

יש מטפלים שחוששים לדבר מול קהל, אבל יש כאלה שממש אוהבים את זה ונמשכים לזה. אם אחת החוזקות שלך היא יכולת דיבור מול קהל, אם הדרכה והעברת ידע בקבוצות מעניינת, מסקרנת ומאתגרת אותך - כדאי לך לבדוק את הערוץ של שיווק באמצעות הרצאות (וזומים).


נוח לי לכתוב

אם ברור לך שכוח העל שלך הוא כתיבה, אם המילים הכתובות מאפשרות לך לבטא את עצמך ואת הידע המקצועי שלך בצורה מיטבית, אם הטקסטים שלך מעוררים השראה ונותנים ערך - אנחנו ממליצות לך לשקול את אחד מערוצי השיווק מבוססי התוכן הכתוב, כמו בלוג, מאמרים או ניוזלטר.


נוח לי ברשתות חברתיות

אם הרשתות החברתיות הן חלק מהיום-יום שלך ממילא, אם נוח לך לבטא את עצמך במרחבים הווירטואליים וליצור שם תוכן, קשרים ומערכות יחסים - שיווק חברתי הוא המרחב הנכון לך, בין אם זה בפייסבוק או ב-לינקדאין. חשוב רק לזכור שרשתות חברתיות הן ממש לא פלטפורמה לפרסום, אלא פלטפורמה שמבוססת על ערך ובניית מערכות יחסים.


נוח לי מול מצלמה

אבל ממש לא חייבים לכתוב כדי לשווק באמצעות תוכן. כבר שנים שעולם התוכן הוא מזמן לא רק מילים כתובות. למעשה, מרבית התוכן ברשת היום הוא תוכן אודיו-ויזואלי, כלומר - וידיאו. אם נוח לך לדבר למצלמה ויש לך ידע בעל ערך לתת לעולם - שיווק בוידיאו יכול ממש להתאים לך, אם זה באמצעות ערוץ יוטיוב, וולוג, או תוכן וידיאו ברשתות החברתיות.


נוח לי מאחורי המצלמה

אם יש לך כשרון ותשוקה לצילום, אם אסתטיקה מושכת אותך ויש לך נטייה לשלוף את המצלמה הרבה כדי לתעד את מה שקורה סביבך ולבטא את עצמך - גם בזה אפשר להשתמש בשיווק. שיווק וויזואלי (כי תמונה אחת שווה אלף מילים) - אפשר לעשות באינסטגרם או בפינטרסט.


נוח לי מול מיקרופון

אם פודקאסטים הפכו לחלק מהשגרה שלך (כמו של רבים אחרים בארץ ובעולם בשנים האחרונות), אם פחות מתאים לך לכתוב או להצטלם - אבל יש לך ידע בעל ערך להעביר, אם מסקרן אותך לראיין אנשים מעניינים מעולם התוכן שלך - פודקאסט הוא הערוץ השיווקי שכדאי לך ללמוד ולפתח.


ואם הכל נראה לי זר ומפחיד?

אם קראת את הרשימה הזו ולא ממש התחברת לכלום זה גם בסדר.

במצב כזה, יש כמה דברים שכדאי לעשות:

קודם כל, להגדיר מה כן מעניין אותך ובא לך בקלות. אולי אלה כישורים וכלים שלא נמצאים ברשימה אבל עדיין ניתן לתרגם אותם לתוכנית עבודה שיווקית.

בנוסף, כדאי מאוד להתנסות בחלק מערוצי השיווק. לפעמים, יש פשוט תקופת הסתגלות לערוץ ולאחריה פתאום הדברים נראים קלים הרבה יותר ונעימים. מניסיוננו, יש הרבה הפתעות. מלא מטפלים שאנחנו מלוות טענו בתוקף שנטוורקינג ממש לא מתאים להם ולאחר כמה ביקורים במעגלים עסקיים (כי זה חלק בלתי נפרד מתכנית הליווי שלנו) התלהבו מהערוץ השיווקי הזה ומתמידים בו שנים. או מטפלים שחששו מאוד מוידיאו ואחרי התנסות בכמה סרטונים (כן, כן, גם את זה אנחנו מלמדות) גילו שזה דווקא ממש נוח והרבה פחות מאיים ממה שחשבו.

למדנו גם שהרבה פעמים רתיעה מערוץ שיווקי נובעת מידע שגוי לגבי הערוץ.

יש המון תפיסות מוטעות לגבי שיווק בערוצים השונים (בטח בכל מה שקשור למקצועות הטיפול) והרבה פעמים ברגע שמבינים איך הערוץ השיווקי באמת עובד הרבה יותר קל לדעת אם הוא מתאים לך ואיך לעבוד בו בצורה נכונה.

 

את כל זה אפשר בהחלט ללמוד לבד.

אבל אם בא לך לעשות את זה בצורה מסודרת, במרחב שילמד אותך איך לפעול בקלות ונינוחות בערוצי השיווק השונים, בהתאמה מלאה למקצועות הטיפול - אנחנו יכולות לעזור לך.

בימים אלה מתגבשת הקבוצה הבאה של תכנית הליווי שלנו 'לטפל בשיווק' ושם נלמד אותך, צעד אחר צעד, איך לבחור את ערוצי השיווק שמתאימים לך, נבנה יחד תכנית עבודה מעשית ואפקטיבית בכל אחד מהם ונלווה אותך ביישום התכנית בקליניקה שלך.


מקוות שנתראה בקרוב,


פולינה וג'וי



bottom of page