top of page
  • לטפל בעסק | שיווק למטפלים

שמישהו ייקח ממני את השיווק הזה - אאוטסורסינג בשיווק למטפלים

לקראת המחזור הקרוב של תכנית הליווי שלנו, אנחנו מנהלות המון שיחות, בטלפון ובמייל, עם מטפלים שמתמודדים עם קשיים בשיווק. אחד הרצונות שחוזרים על עצמם בחלק מהשיחות הוא הרצון להוציא את השיווק החוצה, לתת למישהו אחר לנהל ולהוביל את השיווק, כדי להתרכז רק בעבודה הטיפולית. וזאת תמיד אופציה - להעסיק מישהו אחר. לעשות אאוטסורסינג ולהתרכז רק בטיפול. אבל מהנסיון שלנו בשיווק בעולם הטיפולי, האפקטיביות של שיווק במיקור חוץ (באמצעות אדם אחר) נמוכה משמעותית בהשוואה לשיווק עצמאי (בייחוד בהתחשב בעלויות הגבוהות של שירות כזה, המגיעות לאלפי שקלים בחודש).


אבל זה עובד מצוין בתחומים אחרים.

מלא עצמאים ובעלי עסקים מעסיקים מישהו שיעשה את השיווק בשבילם. למה בטיפול זה שונה? הסיבה היא שבניגוד לעסקים בתחומים אחרים - בטיפול הלקוח לא קונה מוצר, הוא קונה מערכת יחסים. איתך. ומערכת היחסים הזו מתחילה עוד בשלב השיווקי. כבר שם הוא צריך להתחבר אלייך, להאמין לך, לסמוך עלייך. ואם מישהו אחר מנהל את מערכת היחסים הזו עבורך - אז החיבור הוא לא אלייך.

בואו נחשוב רגע על מערכת יחסים אחרת. רומנטית, למשל.

האם תשלחי מישהי אחרת במקומך לדייט ראשון עם גבר חלומותייך? האם היית מבקש מחבר ללכת במקומך לפגוש אישה שמוצאת חן בעינייך? כשאנחנו משתמשים במישהו אחר שיעשה את השיווק שלנו, אנחנו שולחים נציגים לא אותנטיים לדייט ראשון עם המטופלים שלנו. איך נוכל לצפות שאחר כך הם ירצו לפנות אלינו ולהמשיך איתנו את מערכת היחסים?... ובעולם הטיפול יש למערכת היחסים של מטפל-מטופל משמעות ייחודית. איך בכלל אפשר לסמוך על מישהו אחר, שאינו איש מקצוע טיפולי, שיתנהל במקומך במערכת יחסים עדינה ומורכבת כל כך, שיש לה כל כך הרבה משמעות להמשך הטיפול?

כמובן שיש פעילויות שיווקיות ספציפיות שכן אפשר להעביר הלאה. בעיקר פעולות טכניות, שנעשות מאחורי הקלעים ולא נוכחות במערכת היחסים.

למשל מישהו שינהל עבורך קמפיין מודעות בפייסבוק (אבל לא מישהו שיכתוב עבורך את הפוסטים), או מישהו שיצלם ויערוך עבורך את סרטוני הוידיאו (אבל לא מישהו שיקבע את התוכן שלהם).

אנחנו מאמינות שהשיווק האפקטיבי ביותר במקצועות הטיפול הוא השיווק העצמי ויש דרך לעשות אותו בצורה אותנטית, נינוחה, אתית ומקצועית - בלי לדבר על עצמך, באמצעות מתן ערך ובניית מערכת יחסים אנושית. וזה בדיוק מה שאנחנו עושות בתכנית שלנו - מלמדות איך לעשות שיווק עצמי בעולם הטיפולי, בלי להזדקק לאנשי מקצוע חיצוניים.

אם יש מטפלים, קולגות שלך, שהפוסט הזה יכול לעזור להם - כדאי פשוט לשתף אותו ולספר להם :)


bottom of page