top of page
  • לטפל בעסק | שיווק למטפלים

שיווק למטפלים: הצילו! עוסק מורשה

עודכן: 5 באפר׳ 2022


המעבר מעוסק פטור לעוסק מורשה מרגיש על פניו כמו חתיכת תיק. פתאום צריך לנכות את המע"מ מההכנסות, להגיש דו"חות פעם בחודשיים ובכלל לשלם יותר מיסים. לא מגניב בכלל.

אבל תכל'ס, אלה חדשות מצוינות! לשלם מיסים זה דבר נהדר ולא בגלל אלטרואיזם. פשוט כי זה סימן שהקליניקה שלך מכניסה הרבה כסף.

סימן לגדילה, להתפתחות, לצמיחה מכל הבחינות. סימן שהעשייה שלך עוזרת להרבה יותר מטופלים. סימן שההשפעה שלך בעולם גדלה.

אז כן, אנחנו מאחלות לך לשלם מלא מיסים. כי זה אומר שיש לך קליניקה משגשגת עם רווחים מעולים.

תקרת הזכוכית של העוסק הפטור

מעבר לשאלת הכן-או-לא-לשלם-מיסים, המעבר לעוסק מורשה מפגיש אותנו עם תקרת הזכוכית של העוסק הפטור. הפטור ממע"מ, שעוזר מאוד לעסקים בתחילת דרכם, הופך בהמשך למגבלה תודעתית.

כי לא לשלם מע"מ אומר לקיים קליניקה מוגבלת, שלא גדלה ונשארת כל הזמן ברמות הכנסה נמוכות.

נכון, יש מצבים בחיים שבהם זה מתאים. למשל אם בחרת לעבוד מעט שעות, או בשילוב עבודה שכירה. אבל פעמים רבות 'להיתקע' בסטטוס של עוסק פטור אומר לדשדש ברמות הכנסה נמוכות. וככל שהבחירה להישאר בהגדרת עוסק פטור נמשכת יותר שנים ובטח הבחירה להימנע במכוון מלהגדיל הכנסות כדי לא לעבור את התקרה - כך קשה יותר לעשות את המעבר.

שיווק למטפלים: עוסק מורשה בקליניקה
שיווק למטפלים: עוסק מורשה בקליניקה

או קיי. החלטת לעשות את המעבר, או שאין לך ברירה וזה פשוט קרה גם בלי שהחלטת. מברוק! אבל מה לעשות עכשיו?

ירידה לצורך עליה

בטווח הקצר, תשלום המע"מ יכול דווקא לגרום לירידה ברווחים. וזה בסדר, כי זה זמני. בתוך כמה חודשים המצב יתאזן חזרה. חשוב לזכור שגם אם יש ירידה זו רק ירידה זמנית שבטווח הארוך תאפשר לרווחים שלך לעלות משמעותית. ובכלל - ניהול קליניקה עצמאית (ועסק עצמאי בכלל) זו ריצה למרחקים ארוכים ואנחנו ממש ממליצות להתרגל להתייחס לדברים מתוך סבלנות, נשימה עמוקה וראיה לטווח הארוך.

אבל זה אומר שעכשיו ארוויח 17% פחות

ממש לא.

קודם כל זו הזדמנות מעולה להעלות מחירים ותכף נפרט על זה, אבל חשוב לזכור שגם אם לא מעלים מחירים בכלל - זו עדיין לא ירידה של 17% במלואם.

המעבר לעוסק מורשה מאפשר לך להתחיל לקזז את המע"מ של ההוצאות שלך מסך המע"מ שצריך לשלם. זה פותח לך עולם שלם של אפשרויות שלא היו קיימות קודם.

קיזוז המע"מ אפשרי על כל הוצאה מוכרת שרלוונטיות לקליניקה שלך: שכירות קליניקה, רכישת ציוד ואביזרים, הדרכה מקצועית, נסיעות, הוצאות רכב, הכשרות ולימודים מקצועיים, ספרים, ציוד משרדי, מחשוב ועוד ועוד. כך שגם אם לא יעלו המחירים, הרווחים שלך יפחתו בהרבה פחות מ 17% ובחודשים מסוימים אפשר יהיה אפילו לקבל החזר מע"מ.

אצל מטפלות ומטפלים רבים המעבר לעוסק מורשה הופך גם לנקודת השינוי ביחס להשקעות בקליניקה - מה שבטווח הרחוק מגדיל את ההכנסות עוד יותר (אם אני רוצה להרוויח כסף - כדאי להשקיע כסף, נכון?)

האם להעלות מחירים?

שאלה מצוינת. כמובן שהשאלה האם לעלות מחירים תלויה בגורמים נוספים, כמו מתי פעם אחרונה העלית מחירים, איך המחירים שלך ביחס למקובל בתחום ועוד. אבל הרבה פעמים המעבר לעוסק מורשה הוא הזדמנות נפלאה להעלות מחירים וגם פה יש כמה החלטות לקבל.

  • למי מעלים מחיר? אפשר להעלות את המחיר לכל המטופלים ואפשר להחליט שמעלים רק למטופלים חדשים. במקרה כזה, חשוב לעדכן גם את המטופלים הוותיקים על המחיר החדש (שלא חל עליהם), גם כדי שידעו ויעריכו וגם משום שהם אלה שמפנים אלייך מטופלים חדשים.

  • בכמה מעלים מחיר? אפשר להחליט שמעלים במלוא גובה המע"מ (ושוב אנחנו מזכירות שהסכום המשוקלל הוא לרוב נמוך מ- 17%) ואפשר להחליט שמעלים במדרגות. למשל 10% עכשיו ו- 10% בעוד שנה.

  • האם להסביר למטופלים למה המחיר עולה? לדעתנו, בעסק טיפולי אין צורך להסביר ללקוחות שהפכת להיות עוסק מורשה ולכן המחירים עולים. זה חלק מתפיסה רחבה יותר שלנו שאומרת שלא צריך להסביר (ובטח שלא לתרץ ולהתנצל) על העלאת מחירים אלא פשוט להודיע עליה ולהנגיש אותה. גם במקרה של העלאת מחירים בעקבות מעבר לעוסק מורשה, אנחנו ממליצות פשוט לעדכן באופן ענייני ומקצועי, תקופה מסוימת מראש כמובן.

  • בהדרכת לטפל בכסף אנחנו מלמדות אותך איך ומתי להעלות מחירים בקליניקה ובכלל איך לשפר את הריווחיות ואת ההתנהלות הכספית של הקליניקה.

מה עוד חשוב לדעת?

כדאי להיערך תזרימית לצורך לשלם מע"מ פעם בחודשיים ולזכור שלא כל הסכום שנכנס לחשבון הבנק במהלך החודש הוא באמת שלך. עצמאים רבים מוצאים את עצמם מופתעים מול הצורך לשלם סכומי מע"מ גדולים פעם בחודשיים. לכן אנחנו ממליצות לשים בצד סכום כסף יעודי לצורך תשלום המע"מ. להתרגל לראות בכסף הזה תשלום המועבר דרכך, כצינור, אל המדינה, ואינו באמת שלך.

ואחרון חביב - צ'ופרים כמובן

כבר כתבנו כאן בעבר על חשיבות חגיגת ההצלחות בקליניקה. להפוך מעוסק פטור לעוסק מורשה זו חתיכת סיבה לחגיגה! זה מעיד על גדילה של הקליניקה שלך ולגמרי הישג משמעותי שאנחנו ממליצות לעצור רגע ולחגוג אותו, לטפוח לעצמך על השכם. עשית עבודה מעולה ואולי זה הזמן לחגוג אותה ולצ'פר את עצמך ואת הקליניקה שלך בקורס הדיגיטלי 'לטפל בכסף'.

בהצלחה! ג'וי ופולינה


bottom of page