top of page
  • לטפל בעסק | שיווק למטפלים

שיווק למטפלים: על עצות, המלצות ודיאטה

עודכן: 26 בפבר׳ 2020

חייבת לרדת במשקל. "רק טבעונות!" "רק פליאו!" "רק ניקוי רעלים!" "תאכלי כל 3 שעות"

"תאכלי 2 ארוחות ביום" "30 ק"ג ב-10 ימים - שאלי אותי כיצד" "לא משנה מה תאכלי. העיקר שתתחילי לרוץ" "איפה זה פוגש אותך?...."

... ואלה רק חלק מהעצות שקיבלתי מהמשפחה והחברים. כולם רצו לעזור, כולם ניסו להעניק לי ידע מתוך ניסיונם. וכולם הרגישו שהם מבינים לא רע בכלל בנושא ירידה במשקל.

אם המקצוע שלך הוא תזונה, בטח קפצת עכשיו מול המסך, כי לך יש בדיוק את הידע לגבי מה חשוב וכדאי לעשות. למדת את זה שנים, יש לך ניסיון קליני מעשי בנושא, זה המקצוע שלך (ולכן כנראה התשובה שלך תהיה שאין דרך אחת שנכונה לכולם ולכל אחד יש את הדרך התזונתית שמתאימה לגוף שלו...)

בדיוק אותו הדבר בנושא השיווק. מהרגע שפותחים עסק עצמאי, מוצפים מכל עבר בעצות ובהמלצות: - חייבים לפתוח דף בפייסבוק! - הכי טוב לחלק פלאריים. - נטוורקינג זה בזבוז זמן. לא כדאי לך. - יש נוסחה מוכחת של שלושה שלבים לקידום העסק. כדאי לך!

כולם באים מכוונות טובות, כולם רוצים לעזור ולייעץ מניסיונם האישי, אבל לעתים קרובות זה יוצר בדיוק את האפקט ההפוך: בלבול, השקעה בערוצים שאינם נכונים לך ואפילו נזק לעסק (או למשקל :) )

וכמו בטיפול, גם בשיווק גם אנחנו קופצות מול המסך כשאנחנו רואות את הזילות והקלות שבה אנשים נותנים עצות שיווקיות חד משמעיות שמערערות את הביטחון הפנימי, מבלי שיש להם הכשרה מקצועית בנושא. כמו טיפול, שיווק הוא מקצוע. למדנו אותו ועסקנו בו בשני העשורים האחרונים והשקענו הרבה מאמצים ומחשבה ביצירת כלים ודרך שמתאימים אותו לעולם הטיפולי. וגם אז, אחרי הלימודים והניסיון המעשי אנחנו נזהרות מאוד כשאנחנו מעבירות את הידע שלנו הלאה, אליכם, ומאמינות שאין דרך אחת או שיטה אחת שנכונה לכולם. האתגר הגדול שלנו הוא לעזור לכל אחד מכם לגלות וליצור את הדרך השיווקית האישית שלו.

אבל מה בכל זאת עושים עם כל העצות?

  • שומעים את כולם. אומרים תודה על העצה, כי הכוונה טובה.

  • בודקים ממי מגיעה העצה. האם מאיש / אשת מקצוע בתחום או שמדובר רק בניסיון האישי?

  • מעבירים את המידע דרך הפילטר האישי: האמנם כל מה שמתאים ועובד עבור מישהו אחר, מתאים ונכון לך? מתאים למטופלים שלך? לדרך האישית שלך?

  • מבינים שזה בסדר לא לקבל כל עצה.

  • והכי חשוב זה להקשיב לקול הפנימי שלך ולא לתת לרעש מבחוץ לערער אותך.

כי אין דרך אחת שנכונה ומתאימה לכולם ואין "שיטה" או פתרון קסם. לכל אחד יש את הדרך השיווקית הייחודית שמתאימה לו, למטופלים שלו, לקליניקה שלו.

וכמו בטיפול, גם בשיווק - אפשר ללמוד איך לעשות את זה. אפשר להיות מקצועיים ולמצוא את הדרך השיווקית האישית שלך, ממש כמו בטיפול. בלי לוותר על האינטואיציה והקול הפנימי, בלי 'צריכים' ונוסחאות.

ובלי קיצורי דרך, בדיוק כמו בטיפול. אז נכון אין לנו טריקים, קסמים או קיצורי דרך. אבל הנה כמה הדרכות שיכולת להפוך את השיווק שלך להרבה יותר ממוקד, מקצועי ואותנטי.


ג'וי פולינה

bottom of page