top of page
  • לטפל בעסק | שיווק למטפלים

שיווק למטפלים: גוגל, פייסבוק, אינסטגרם והקליניקה שלך

עודכן: 26 בפבר׳ 2020

לא מזמן סיימנו קורס מקצועי למנהלי קהילות ואחד המרצים אמר שם משפט שמהדהד בנו: גוגל הפכה להיות האינטרנט

פייסבוק הפכה להיות גוגל

אינסטגרם הפכה להיות פייסבוק

מה זה בעצם אומר? או לפחות איך אנחנו מבינות את זה:

1. גוגל הפכה להיות האינטרנט גוגל (על שלל מוצריה, אבל בעיקר מנוע החיפוש) משמשת היום כנקודת המוצא העיקרית והכמעט בלעדית לכל פעולה אינטרנטית שהיא. גוגל היא חברת האינטרנט המשפיעה ביותר בעולם ומהתאגידים העסקיים הגדולים והמצליחים ביותר ולמעשה היא הפכה להיות שם נרדף לאינטרנט כולו.

למה זה חשוב למטפלים עצמאיים? כבר שנים שאנחנו מדברות על זה שהדרך של המטופלים הפוטנציאליים אל המטפלים, עוברת במרבית המקרים דרך השער של גוגל. ללא קשר לערוץ השיווקי המקורי באמצעותו הם הגיעו - בין אם מדובר בשיווק פה לאוזן (אקטיבי או פאסיבי), נטוורקינג או שיתופי פעולה ובין אם דרך ערוצים דיגיטליים אחרים, כמו פייסבוק. רוב המטופלים שיפנו אלייך יעשו לפני כן חיפוש על השם שלך בגוגל, לצורך השלמת מידע, חיזוק ההפניה / המלצה, בדיקת התאמה ועוד. לכן, חשוב להיות עם אצבע על הדופק ובמודעות למה שקורה שם (בחיפוש השם שלך בגוגל) ולנהל את הזהות השיווקית הזו (במקום שהיא תנהל אותך...). זה כל כך חיוני בעינינו שאנחנו מקדישות לזה את כל המפגש הרביעי בתכנית "לטפל בשיווק". 2. פייסבוק הפכה להיות גוגל ואם גוגל היא הרשת שמחברת היום את כל האינטרנט למרחב אחד, אז פייסבוק תפסה את מקומה של גוגל על תקן המקום הראשון שבו נחפש ונקבל מידע, תשובות לשאלות ופתרונות למצבים.

חכמת ההמונים, מוחכוורת אם תרצו, הפכה להיות ברירת המחדל שלנו לקבלת תשובות, לעומת חכמת עכבישי הסריקה הגוגליים. היום, מטופל שירצה המלצה לא יחפש בגוגל "דיאטנית בפתח תקווה", אלא ישאל או יחפש בפייסבוק, דרך הפרופיל האישי שלו ובקבוצות. ורק אחרי שיקבל כמה שמות והמלצות - יחפש את המידע עליהם בגוגל ויקבל תמונת מצב (את אותה זהות שיווקית עליה דיברנו קודם - התוצאות בעמוד הראשון בגוגל על אותה אשת מקצוע). למה זה חשוב למטפלים עצמאיים? כי נוכחות אפקטיבית בפייסבוק היום, היא הרבה יותר מכתיבת תוכן מעולה בדף העסקי. היא עוסקת בעיקר בהרחבת מעגלי ההיכרויות, בפיתוח וטיפוח קשרים ומערכות יחסים. כך שבבוא היום - אנשים שיצטרכו את העזרה המקצועית שלך ידעו לפנות או להפנות אלייך, כי השם שלך יהיה במודעות שלהם ויקפוץ כאסוציאציה מיידית, בעקבות אותה מערכת יחסים והכרות קודמת. כתבנו בעבר על השינויים באלגוריתם של פייסבוק והעברת כובד המשקל מהדפים לקבוצות ועל כך שפעילות שיווקית אפקטיבית בפייסבוק היום מתאפשרת בעיקר כתוצאה מנוכחות ומעורבות איכותית, עקבית ואינטנסיבית, במספר מצומצם של קבוצות.

קורס שיווק למטפלים
שיווק למטפלים: גוגל, פייסבוק, אינסטגרם והקליניקה שלך

3. אינסטגרם הפכה להיות פייסבוק

למרות הדימוי של "רשת חברתית לילדים", אינסטגרם היא מזמן לא כזו. קהל המשתמשים בה הולך ונהיה מבוגר ורחב יותר ויותר ומערכות היחסים שמתפתחות בה הולכות והופכות למעמיקות ומורכבות יותר. באינסטגרם יש אפשרויות ליצירת תכנים מגוונים (תמונות, תכנים, סטורי, וידיאו, לייב...) בסביבה הרבה פחות מופרעת קשב מפייסבוק ויש מטפלים שיכולים לעשות שם עבודה שיווקית מעולה (ורבים שכבר עושים).

כמובן, שכמו כל ערוץ שיווקי, גם אינסטגרם לא מתאימה לכל אחד וכמו כל ערוץ שיווקי, גם אינסטגרם מצריכה למידה, חקירה, התנסות והעמקה, המון השקעה ומלא סבלנות עד שרואים תוצאות. אבל יש שם, לדעתנו, הרבה פוטנציאל לא ממומש עבור מטפלים רבים.

אז מה זה אומר? לעבור מהר לאינסטגרם?

ממש ממש לא. בבחירת ערוצים שיווקיים אין "נכון" או "נכון", ואין "עובד" או "לא עובד".

לכל מטפל.ת יתאימו ערוצי שיווק אחרים והתשובה לשאלה אם הערוץ עובד או לא תלוי בעיקר במידת ההתאמה שלו אלייך ובתחושת הנוחות והחיבור שלך אליו. אז לא לעבור מהר לשום מקום אלא להתבונן על אפשרויות הבחירה שלך ולא לחשוב שפייסבוק זו ברירת המחדל היחידה.

אז איך יודעים באיזה ערוצים צריך לשווק?

קודם כל מוותרים על הצריך. על כל ה-"צריכים" למיניהם.

מוותרים על לעשות מה שכולם עושים ולנסות להעתיק מאחרים מתוך הנחה שהם יודעים משהו שאתם לא. מבינים שזו דרך אישית מאוד ושונה ממטפל למטפל ומה שעובד עבור אחרים לא בהכרח נכון עבורך. אין דרך אחת נכונה לשווק קליניקה, כמו שאין דרך אחת נכונה לטפל במטופלים.

ואחרי שמבינים את זה - לומדים להכיר את האפשרויות השונות, כדי לבחור מתוך מודעות והבנה ולא לוותר על ערוץ שיכול להיות מאוד רלוונטי עבורך, רק בגלל פחד או חוסר ידע.

בגלל שאנחנו יודעות כמה התהליך הזה חשוב ומשמעותי (וכמה קשה לעשות אותו לבד) אנחנו מקדישות את מחצית המפגשים בתכנית שלנו ללמידה של כל ערוצי השיווק המתאימים למטפלים.

אז אם התחושה שלך מול שפע הערוצים היא של בלבול והצפה, או שאין לך מושג מה לבחור ומה מתאים לך - זו בדיוק ההזדמנות להצטרף אלינו לתוכנית 'לטפל בשיווק', או לצפות בהדרכת הוידאו שלנו 'בוחרים ערוצי שיווק' שתפרוס בפניך את מפת ערוצי השיווק המתאימים למטפלים. בהצלחה פולינה וג'וי

bottom of page