top of page

המצב קשה?

תמונת הסופר/ת: לטפל בעסק | שיווק למטפליםלטפל בעסק | שיווק למטפלים

עודכן: 24 בנוב׳ 2021




מהדורות החדשות מדברות על מאות אלפי מובטלים ובעלי עסקים בקשיים.

זה מפחיד ומייאש – מעולם לא היינו במצב כזה ואין ספק שהאופק לגמרי לא ברור.

ואולי גם אתם מאמינים שאין ברירה זה הזמן להצטמצם, להוריד מחירים, לעבוד פחות ולחכות שהתקופה הזו תעבור.


אבל מה עם כל השאר?

התמונה המלאה הרבה יותר מורכבת מזה.

וליכולת לראות את הצד השני של המטבע יש השפעה על התוצאות העסקיות של הקליניקה שלך.

כי האמת היא, שבתקופה הזו יש גם הרבה יותר.


יותר כסף:

יש הרבה מאוד אנשים שההכנסה שלהם לא נפגעה בכלל.

בסופו של דבר, גם כשלוקחים בחשבון מאות אלפי בתי אב שהכנסתם נפגעה – עדיין אצל אחוז אדיר מהאוכלוסיה יש יציבות תעסוקתית והמשכורות שלהם לא נפגעו בכלל (20% אבטלה זה אומר גם 80% תעסוקה - על איזה צד אנחנו מסתכלים?)

ולא רק שההכנסה של חלק מהאנשים לא נפגעה, אלא רמת ההכנסה הפנויה שלהם עלתה.

איך זה יכול להיות??

הרבה הוצאות שאנשים רגילים לשריין עבורן כסף ולהוציא באופן מסורתי בתקופה הזו נחסכו. הבולט שבהם הוא הסעיף של טיסות לחו"ל. ב- 2019 היו 9.2 מליון טיסות של ישראלים לחו"ל – השנה כמעט אף אחד לא טס. כנ"ל גם לגבי בילויים, הופעות, הצגות, פסטיבלים. זה אומר שיש הרבה (מאוד) אנשים שיש להם תקציב פנוי. והרבה מאוד ממנו. השאלה היא במה הם יבחרו להשקיע אותו עכשיו. והאם השירות שלך יהיה זמין עבורם שם כאלטרנטיבה חשובה להשקעה.


יותר זמן:

לא רק שיש אנשים שהתפנה להם כסף, יש גם אנשים שהתפנה להם יותר זמן.

ישנם אנשים רבים שפנויים הרבה יותר בתקופה הזו, כי הם לא עובדים או עובדים מהבית, כי יוצאים פחות, כי נשארים בארץ וכו'. את הזמן שהתפנה, לפחות חלקם, ישמחו לנצל לצורך הטיפול ההוא שהם רצו כבר מזמן אבל לא היה להם זמן פנוי בשבילו, הסדנה או הקורס שכבר שנה הם מתכננים, או תהליך שיפור איכות החיים שעכשיו מתאפשר להם להתחייב אליו סופסופ. השאלה האם המשכת לשווק ולשמור על תקשורת עם הקהל שלך - מה שיאפשר למתעניינים מהעבר להגיע אליך דווקא עכשיו.


יותר צורך:

דווקא התקופה הזו חידדה אצל אנשים את החשיבות של הטיפולים שאתם נותנים והציפה צרכים טיפוליים שזקוקים למענה.

משבר הקורונה מזכיר לאנשים רבים עד כמה הבריאות חשובה (ושבירה) ועד כמה הכל יכול להתגמד למולה.

השהיה המשפחתית בתוך תא הלחץ של הבידוד הציפה אצל חלק מהאנשים בעיות משפחתיות, הוריות וזוגיות שטואטאו מתחת לשטיח ושעכשיו לא ניתן להתעלם מהן יותר.

המשבר וחוסר הוודאות יצרו אצל אנשים רבים מצוקה רגשית נוכח המצב וצורך בטיפול ובתמיכה כדי לעבור את התקופה הזו.

השאלה האם התוכן שלך והמסרים שלך מאפשרים להם לדעת שיש לך אפשרות לעזור להם בקשיים האלה.


אז תכלס מה זה אומר לגבי הקליניקה שלך?

1. שיש כאן בחירה

לראות את השפע או לראות את המחסור – שניהם נוכחים כרגע בצורה משמעותית.

לבחור האם להניע את השיווק והעשייה שלך בתקופה הזו למחסור, קושי והצטמצמות או למימוש שפע ההזדמנויות שנמצאות סביבך עכשיו. יהיו מטפלים שיזכרו את תקופת הקורונה כתקופה של התרסקות בקליניקה שלהם ויהיו כאלו שיזכרו אותה כנקודת פריצת הדרך שלהם.


2. שממש לא חייבים להוריד מחירים

כמו שכתבנו בהתחלה, יש קהל עצום של אנשים שמצבם הכלכלי לא נפגע ואפילו השתפר בעקבות המצב. זו הבחירה שלך לאיזה קהל לפנות ולמי לתת הנחות אם בכלל. מה גם שהורדת מחירים היא בדיוק ההיפך ממה שהמשק שלנו צריך כרגע.


3. שדווקא עכשיו חשוב להשקיע בשיווק

ברור שדפוס הצרכנות וקבלת ההחלטות של קהל היעד שלך השתנה. וברור שבתקופה המציפה הזו בלי שיווק קשה מאוד להגיע למטופלים. לכן זה התפקיד שלך להיות בנוכחות אקטיבית בשטח כאלטרנטיבה משמעותית עבור אותם מטופלים פוטנציאליים. אנחנו רואות הבדל דרמטי בתנועה ובתוצאות של מטפלים שמקפידים לשווק ולהיות בתנועה באופן שוטף ומותאם בתקופה הזו, לבין מטפלים שמשתתקים, נאלמים ונעלמים.

ואם כרגע אין לך עדיין תשתית שיווקית או כלים אפקטיביים להגיע למטופלים חדשים ולמלא את היומן - אנחנו מזמינות אותך להצטרף אלינו וללמוד דווקא עכשיו איך עושים את זה.


 

זה נכון, אנחנו ללא ספק בתוך תקופה מאוד סוערת, ולפעמים ממש מפחידה.

הדברים שכתבנו לא מבטלים את עוצמת הקושי והמורכבות של התקופה הזו, אלא רק מציעים עוד זווית התבוננות - לראות גם את הקושי אבל גם את ההזדמנות.

בסופו של דבר לנארטיב ממנו נשווק ונקדם את הקליניקה תהיה השפעה עצומה על התוצאות.





.

Comments


bottom of page